۰
شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۴۳

ورود سکه به کانال ۱۲ میلیون تومان

نایب رییس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر اظهار داشت: امروز قیمت جهانی طلا کاهش داشته اما قیمت ارز با افزایش مواجه بوده که این موضوع در معاملات اولیه صبح باعث افزایش قیمت طلا و سکه شده است.
نایب رییس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر اظهار داشت: امروز قیمت جهانی طلا کاهش داشته اما قیمت ارز با افزایش مواجه بوده که این موضوع در معاملات اولیه صبح باعث افزایش قیمت طلا و سکه شده است.
محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با ایلنا در مورد وضعیت بازار طلا و سکه اظهار کرد: امروز قیمت جهانی طلا کاهش داشته اما قیمت ارز با افزایش مواجه بوده که این موضوع در در معاملات اولیه صبح امروز باعث قیمت طلا و سکه با افزایش همراه باشد.
وی ادامه داد: امروز بورس‌های جهان تضعیف شده‌اند و هر انس طلا 1825 دلار است که نسبت به هفته گذشته کاهش قیمت داشته است. قیمت ارز تا این لحظه مجددا به کانال 26 هزار تومان افزایش پیدا کرده است که همین عوامل موجب افزایش قیمت در طلا شده‌اند.
وی با اشاره به نرخ روز طلا و سکه گفت: سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم 11 میلیون و 600 هزار تومان، سکه تمام بهار آزادی طرح جدید 12 میلیون و 200 هزار تومان، نیم سکه 6 میلیون و 550 هزار تومان، ربع سکه 4 میلیون و 400 هزار تومان و سکه‌های یک گرمی 2 میلیون و 500 هزار تومان تا این لحظه داد و ستد شده است.
کشتی آرای افزود: قیمت هر مثقال طلا نیز در معاملات اولیه 5 میلیون و 95 هزار تومان است. هر گرم طلای 18 عیار نیز در حال حاضر 1 میلیون و 176 هزار تومان مبنای معاملات قرار گرفته است.
نایب رییس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تصریح کرد: قیمت طلا تابعی از قیمت جهانی و ارز است و میزان تقاضا در آن تاثیری ندارد که در روزهای نزدیک به عید گران شود. میزان داد و ستدها نسبت به هفته‌های گذشته افزایش داشته البته نزدیکی به عید نوروز و شروع ماه رجب هر ساله باعث افزایش میزان تقاضا می‌شود اما افزایش تقاضا امسال نسبت به سال‌های قبل کمتر است.
وی ادامه داد: در سال‌های گذشته قیمت طلا و سکه کمتر بود اما این روزها قیمت طلا و سکه افزایش پیدا کرده و با کاهش قدرت مردم مواجه هستیم. بنابراین مردم امسال بیشتر ترجیح می‌دهند که از کارت‌های هدیه بانکی برای هدیه دادن استفاده کنند.
کد مطلب: 144850
برچسب ها: سکه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *