کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسبب تمام مشکلات کشور صرفا دولت نیست

26 بهمن 1399 ساعت 13:17

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که مجلس باید به دنبال تصمیمات و مصوباتی باشد که نتیجه آن اصلاح ساختاری کشور باشد.


نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که مجلس باید به دنبال تصمیمات و مصوباتی باشد که نتیجه آن اصلاح ساختاری کشور باشد.
به گزارش ایسنا، محمود عباس زاده مشکینی در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در طول این هشت ماهی که از آغاز به کار مجلس انقلابی می‌گذرد اغلب نقدها و گلایه‌های نمایندگان به دولت باز می‌گردد و به نوعی دولت را مقصر تمامی مشکلات کشور می‌دانیم. بنده خودم به عنوان یک روزنامه‌نگار قبل از نمایندگی منتقد عملکرد دولت بودم اما واقعیت این است که مقصر تمام مشکلات کشور صرفا دولت نیست.
وی در ادامه اظهار کرد: اگر دولت مسبب مشکلات کشور باشد باید نتیجه بگیریم که سال آینده این موقع تمام مشکلات کشور حل شده است در حالی که اینگونه نیست. برخی از مشکلات ما تحمیلی است و بخشی از آنها تحصیلی و بخشی دیگر ساختاری و بخشی از مشکلات رفتاری است.
نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس انقلابی باید به دنبال تصمیمات و مصوباتی باشد که اصلاح ساختار را به دنبال داشته باشد. در بودجه سال ۱۴۰۰، ۹۵ درصد بودجه مربوط به بخش جاری است. به عبارتی دیگر بودجه مربوط به کارمندان است و بودجه کشور نیست. امروز ما پنج میلیون کارمند داریم که میانگین کار مفید هر یک از آنها کمتر از یک ساعت در روز است. هر از چندگاهی یک مصوبه جدید برای استخدام نیروها در مجلس شورای اسلامی داریم. با این رویه در چند سال آینده ۱۰۰ درصد بودجه کشور بودجه جاری خواهد بود.
وی در ادامه تاکید کرد که برخی از نماینده‌ها برای کسب رای در چهار سال دیگر و برخی دیگر از نمایندگان کلانشهرها برای قرار گرفتن در لیست جناح‌ها به سمت تصمیمات این چنینی می‌روند. باید این بندها را از پای خود باز کنیم و به دنبال کار اساسی برای حل مشکلات کشور برویم.
وی اضافه کرد: ما در حال عبور از گردنه حساس هستیم که نیاز به شکل گیری دولتی کارمند داریم و لازمه‌ی آن حضور حداکثری مردم در انتخابات و پشتوانه عظیم مردمی است باید در این زمینه تلاش کنیم.


کد مطلب: 144913

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/144913/مسبب-تمام-مشکلات-کشور-صرفا-دولت-نیست

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir