۰
يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۲

انتقاد احمدی بیغش از روند سفر قالیباف به روسیه

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از چگونگی و کیفیت سفر رییس مجلس به روسیه انتقاد کرد و انتقال پیام رهبری توسط رییس مجلس را با انتقال پیام حضرت امام به گورباچف مقایسه کرد.
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از چگونگی و کیفیت سفر رییس مجلس به روسیه انتقاد کرد و انتقال پیام رهبری توسط رییس مجلس را با انتقال پیام حضرت امام به گورباچف مقایسه کرد.
به گزارش ایسنا، محمود احمدی بیغش نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس گفت: در کنار هیاهوی ویروس کرونا و تبعات جبران ناپذیر آن در جامعه بشری، چند رویداد مهم که در روزهای اخیر شاهد بودیم علاوه بر گوشزد کردن غفلت دائمی سیاست گذاران داخلی و خارجی از دولت تا مجلس و دیگر نهادهای تصمیم ساز اکثر آنان استخوان لای زخم دیگری برای ایران بوده است.
وی افزود: خبر تاسف آور عملکرد وزارت دادگستری آمریکا در سرقت یک میلیون بشکه سوخت از نفتکشهای ایرانی، فروش آن و از همه تاسف بارتر صرف کردن عواید آن برای قربانیان تروریسم بود، این خبر تکان دهنده در حالی سرتیتر همه رسانه های جهانی قرار گرفت که وزارت خارجه  ما حتی جرات محکوم کردن آن را نداشت و برای مجلس مدعی انقلابی هم کمتر از تحقیق و تفحص از کفش ملی بود و با کمال تاسف کمیسیون امنیت ملی هم در جریان ابتدایی ترین موضوعات قرار نگرفته است.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: انتظار می رود در وادادگی مطلق دستگاه سیاست خارجی که همچنان در لاک فاسد شده برجام دست و پنجه نرم می کند نیروهای قدرتمند و غیرتمند نظامی ایران به تلافی این دزدی ذاتی دولتمردان فاسد آمریکا هرچه سریع تر به ارزش دزدی صورت گرفته محموله نفتی انبار آمریکا در خلیج فارس را توقیف و با رای دادگاه های ایران به مصادره گذاشته شود، که البته اگر مدعیان دستگاه عدلیه در کنار ماموریت قضایی و غیرقضایی این مسائل مهم و حیرتی برایشان اهمیت داشته باشد.
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر با اشاره به سفر اخیر رییس مجلس به روسیه عنوان کرد: اگر چه سخنگوی هیات رییسه درمصاحبه روز ۲۵ بهمن ماه تا حدودی در این خصوص اطلاع رسانی کرد اما استمرار تبعات در داخل و خارج و حواشی زیادی که برای مجلس ایجاد کرد همچنان ادامه دارد، نقدها و سوالات متعدد جامعه باعث شده است این جانب در این نطق و از سر دلسوزی چند نکته را برای عبرت آیندگان مطرح کنم.
وی در این خصوص اضافه کرد: اول اینکه جای تعجب دارد با وجود این همه مشاوران و دستیاران مدعی و تیم عریض و طویل تشریفاتی رییس مجلس، چرا یک سفر رسمی و معمولی نباید به درستی راهبری و مدیریت شود که اینهمه جنجال به پا کند؟ ساده‌انگاری نسبت به کشور روسیه و آداب بسیار سخت و پیچیده رسمی در ساختار حاکمیت این کشور است که در قصور مسئولان سفارت ایران در روسیه و متاسفانه تیم غیرحرفه‌ای برنامه‌ریز مجلس مورد توجه قرار نگرفته و منجر به این حد از حرف و حدیث برای مجلس شده است.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آقای قالیباف در کشور خودمان به دلیل مبتلا شدن به کرونا، رییس جمهور روحانی به جنابعالی برای تشکیل جلسه وقت نداد و نشست سران قوا را کنسل نمود، حال شما انتظار دارید پوتین که از حرفه ای ‌ترین و مرموزترین سیاستمداران دنیا است، بدون اطمینان از سلامت کرونایی شما و هیات همراه، با جنابعالی ملاقات کند؟
وی اضافه کرد: آیا بهتر نیست در حجم، کمیت و کیفیت مشاوران، دستیاران و برنامه‌ریزان دفتر خودتان تجدید نظر اساسی نموده و اندکی هم برای انتخاب، نمایندگان مجلس را به حساب بیاورید؟ موضوعی که به نظرم خسارت بزرگی برای حیثیت و اعتبار جمهوری اسلامی ایران آورد، هزینه شدن بی‌مورد مقام معظم رهبری و دست خط مبارک ایشان توسط جنابعالی و هیات همراه بود.
صدای تریبون احمدی بیغش در ادامه در حالی  که می گفت «اگر این اتفاق مهم و رخداد تلخ را مقایسه کنیم با نامه حضرت امام به گورباچف و عظمت، ابهت و اقتدار نمایندگان حضرت امام برای انتقال نامه به رهبر اتحاد جماهیر شوروی» به دلیل اتمام زمان مقرر شده برای بیان نطق قطع شد.
کد مطلب: 144914
برچسب ها: مجلس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *