۰
يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۱۴

ایران به تعهداتش برگردد

معاون وزیر خارجه انگلیسی در امور خاورمیانه از ایران خواست به پایبندی کامل به برجام بازگردد.
معاون وزیر خارجه انگلیسی در امور خاورمیانه از ایران خواست به پایبندی کامل به برجام بازگردد.
به گزارش ایسنا، جیمز کلیفرلی، معاون وزیر خارجه انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا در گفت‌وگو با روزنامه سعودی الشرق الاوسط گفت: انگلیس از تمایل جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و تلاش هایش برای وارد شدن در نسخه جدید برجام استقبال می‌کند. ما به ایرانی‌ها گفتیم که خواهان بازگشت تهران به جامعه بین المللی هستیم. موضع کشور ما واضح و ثابت است، ایران باید به طور کامل به تعهدات خود در رابطه با غنی سازی اورانیوم بازگردد.
وی تاکید کرد: تهران اکنون در مقابل یک فرصت حقیقی قرار دارد تا یک مسیر متفاوت و بهتر را انتخاب کند و به سوی کشورهای اروپایی و آمریکا بازگردد. ایران باید به تعهداتش برگردد تا بتواند از این فرصت مثبت استفاده کند.
این مقام انگلیسی در ادامه مدعی شد: به ایران اعلام کردیم که بازداشت نازنین زاغری و دیگر شهروندان انگلیسی دوتابعیتی کاملا خودسرانه است و هیچگونه توجیهی برای بازداشت آن ها وجود ندارد، این بازداشت ها خودسرانه است و ایران باید همه آن ها را آزاد کند.
این مقام انگلیسی مدعی شد: هیچ گونه توجیه قانونی برای بازداشت آن ها وجود ندارد، امیدوارم که ایران اقدامات درست را انتخاب کند و این شهروندان انگلیسی را آزاد کند. انگلیس به صورت خستگی ناپذیر در این راستا فعالیت می کند و من به طور منظم در رابطه با این مساله با وزیر خارجه رایزنی می کنم.
وی گفت: ما در هر مناسبتی که با همتایان ایرانی خود صحبت می کنم این مساله را مطرح می کنیم، ایرانی ها باید درک کنند که این بازداشت ها خودسرانه و غیرقانونی است.
کد مطلب: 144927
برچسب ها: برجام
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *