۰
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۵۹

استفاده از تپه‌ها به عنوان باتری!

یک استارتاپ انگلیسی قصد دارد از طریق یک فناوری مشابه با نیروگاه‌های برق‌آبی اما در مقیاس کوچکتر و در مقیاس در دسترس‌تر، از تپه‌ها به عنوان باتری‌های بزرگ استفاده کند.
استفاده از تپه‌ها به عنوان باتری!
یک استارتاپ انگلیسی قصد دارد از طریق یک فناوری مشابه با نیروگاه‌های برق‌آبی اما در مقیاس کوچکتر و در مقیاس در دسترس‌تر، از تپه‌ها به عنوان باتری‌های بزرگ استفاده کند.
به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، یک استارتاپ مستقر در انگلیس به نام "RheEnergise" در حال کار بر روی یک روش جدید برای ذخیره انرژی‌های تجدیدپذیر است که در آن از جاذبه تپه‌ها استفاده می‌کند.
این مفهوم مشابه با نیروگاه‌های برق‌آبی موجود است که وقتی انرژی کم است، آب را به بالای کوه‌ها پمپاژ می‌کنند و در صورت نیاز برای تولید برق بیشتر از طریق توربین‌های در حال چرخش، آن را سرازیر می‌کنند.
این سیستم جدید برخلاف سدهای عظیم مورد نیاز برای نیروگاه‌های برق‌آبی می‌تواند در تپه‌های نسبتاً کوچک ساخته شود، به این معنی که تأثیر کمتری بر محیط زیست دارد و بهره‌گیری از آن در مناطق وسیع‌تری امکان‌پذیر است.
ضمن اینکه سیستم "RheEnergise" به جای آب، از مایعی استفاده می‌کند که دو و نیم برابر چگال‌تر از آب است، به این معنی که می‌تواند انرژی مشابه با انرژی قابل تولید با آب را در یک تپه کوچک‌تر ذخیره کند. این مایع همچنین در لوله‌هایی که می‌توانند در زیر زمین قرار بگیرند بالا و پایین می‌رود تا موجب مخدوش شدن چشم اندازهای طبیعی و ضرر به محیط زیست نشود.
این سیستم همچنین می‌تواند برای ذخیره مقدار خاصی از انرژی تنظیم شود.
"استفان کروشر" مدیر اجرایی شرکت "RheEnergise" می‌گوید: همین‌طور که شبکه تامین انرژی در حال گذار به سمت استفاده از فناوری‌های تولید انرژی تجدیدپذیر است، شما همچنین به یک فناوری ذخیره سازی قابل توزیع نیاز دارید که بتوانید آن را در محل‌های مختلف تاسیس کنید. سیستم ما به جای اینکه سال‌ها صرف ساختن آن شود، در مدت بسیار کوتاه‌تری قابل ساخت است و یک پروژه کوچک از آن می‌تواند ظرف مدت ۹ ماه ساخته شود و برای یک پروژه بزرگ ۱۵ ماه کافی خواهد بود.
این فناوری همچنین توانایی آن را دارد که به بسیاری از معادن متروکه در شمال انگلیس زندگی جدیدی متمرکز بر انرژی تجدیدپذیر بدهد، زیرا می‌تواند در تأسیسات زیرزمینی نصب شود.
تیم "RheEnergise" نقشه‌برداری از ۹۵۰۰ سایت در انگلیس را با تپه‌هایی ایده آل برای سازگاری با این فناوری انجام داده است. آنها در تلاش برای تأمین پشتوانه مالی هستند و این فناوری ممکن است هنوز ماه‌ها با نصب در یکی از سایت‌هایی که مشخص شده است، فاصله داشته باشد.
کد مطلب: 144949
برچسب ها: تپه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *