۰
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۴۰

هشدار دمشق به رژیم صهیونیستی

سوریه به رژیم صهیونیستی نسبت به پیامدهای خطرناک تجاوزات مداومش به این کشور هشدار داد و از شورای امنیت خواست تدابیر "قاطعانه و فوری" را برای بازداشتن از تکرار این حملات اتحاذ کند.
هشدار دمشق به رژیم صهیونیستی
سوریه به رژیم صهیونیستی نسبت به پیامدهای خطرناک تجاوزات مداومش به این کشور هشدار داد و از شورای امنیت خواست تدابیر "قاطعانه و فوری" را برای بازداشتن از تکرار این حملات اتحاذ کند.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه در واکنش به تجاوز امروز، دوشنبه رژیم صهیونیستی به خاک این کشور اظهار کرد، حملات مستمر رژیم صهیونیستی علیه این کشور به شکست می‌انجامند و این حملات نمی‌توانند حامی این رژیم و شرکای تروریستی‌اش باشند و نخواهند توانست مانع پیشروی ارتش سوریه و دستیابی به پیروزی‌های پیاپی و مقابله با تروریسم شوند.
وزارت خارجه سوریه در دو نامه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت از حملات امروز رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و گفت: این رژیم سیاست‌های سیستماتیک و تروریسم دولتی را دنبال می‌کند و همچنین از گروه‌های تروریستی حمایت و قطعنامه شورای امنیت شماره ۳۵۰ سال ۱۹۷۴ مربوط به تفکیک نیروها را نقض می‌کند.
وزارت خارجه سوریه ادامه داد: رژیم صهیونیستی راس ساعت ۱.۱۸ دقیقه بامداد امروز  با استفاده از تعدادی موشک از سمت جولان اشغالی و الجلیل در فلسطین اشغالی اطراف شهر دمشق را هدف قرار داد.
براساس بیانیه وزارت خارجه سوریه، دمشق از شورای امنیت خواست در چارچوب منشور سازمان ملل به وظایفش عمل کند؛ وظایفی که مهمترین آنها حمایت از صلح و امنیت بین‌المللی و محکومیت تجاوزارت رژیم صهیونیستی و بازخواست آن و نیز برداشتن گام‌های قاطعانه و فوری برای منع تکرار تجاوزات است.
سوریه همچنین از شورای امنیت خواست، رژیم صهیونیستی را ملزم به احترام به قطعنامه‌های صادره کرده و این رژیم را از بابت تروریسم و جرایمش در حق ملت سوریه بازخواست کند.
براساس اشاره دمشق، این تشکیلات تروریستی با نام‌های جبهه النصره، داعش یا کلاه سفیدها برای اقدامات تحریک‌آمیز جدیدی با استفاده از سلاح‌های شیمیایی در استان ادلب به منظور متهم کردن ارتش سوریه زمینه سازی می‌کنند.
وزارت خارجه سوریه افزود: این تجاوزات هم‌زمان با تظاهرات اعتراضی ساکنان جولان اشغالی به مناسبت برگزاری سی‌ونهمین سالگرد اعتصاب ملی فراگیر ساکنان جولان در ۱۴ فوریه ۱۹۸۲ در مخالفت با اشغال جولان توسط رژیم صهیونیستی بود.
کد مطلب: 144998
برچسب ها: سوریه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *