۰
دوشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۰۵
موسی الرضا ثروتی:

استخدام غیر قانونی۲۰هزار نفر در آموزش و پرورش

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از اقدام غیرقانونی وزیرآموزش و پرورش مبنی بر استخدام ۵ هزارمعلم قرآن و۱۵هزارنیروی خدماتی خبرداد.
استخدام غیر قانونی۲۰هزار نفر در آموزش و پرورش
موسی الرضا ثروتی درگفت‌وگو باخبرنگار ایلنا دراین باره گفت: این ۲۰هزار نفر درحالی به استخدام آموزش وپرورش در آمده‌اند که که نه آگهی در این زمینه منتشر شد و نه از آن‌ها امتحان و مصاحبه‌ای به عمل آمده است.

وی با اشاره به اینکه این افراد با رابطه، پارتی بازی و چون از قوم و خویش‌های روسای آموزش و پرورش هستند استخدام شده‌اند، افزود: مردم به این استخدام‌های غیرقانونی اعتراض دارند.

این عضو اصولگرای مجلس نهم باتاکید براینکه این اقدام وزیرآموزش وپرورش غیرقانونی است، افزود: بامعاون منابع انسانی رئیس جمهور هم دراین زمینه صحبت کردیم و آنان نیز این اقدام را غیرقانونی دانستند و گفتند که این موضوع را به وزیرآموزش و پرورش ابلاغ می‌کنیم.

ثروتی خاطرنشان کرد: من تذکری را در این زمینه برای صحن مجلس نوشته بودم و همچنین نامه‌ای به رئیس مجلس نوشتم و یک رونوشت آن را به وزیرآموزش وپرورش دادم.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه تاکیدکرد: اگروزیرآموزش و پرورش به این روال خاتمه ندهد و این ۲۰هزار نفررا از طریق امتحان و گزینش استخدام نکند نه تنها از وزارت آموزش و پرورش تحقیق وتفحص خواهیم کرد بلکه تهدید کرده‌ام که به دنبال استیضاح آقای حاجی بابایی نیزمی‌روم.

وی با تاکید بر اینکه نمایندگان دیگر هم به استیضاح وزیرآموزش و پرورش رای می‌دهند، تصریح کرد: نمایندگان به من قول داده‌اند که اگر وزیرآموزش وپرورش این ۲۰هزار استخدام خلافی راکه انجام داده است اصلاح و درچاچوب قانون عمل نکند، استیضاح وزیر را امضا می‌کنند.

ثروتی درپاسخ به این سوال که وزیرآموزش وپرورش چرا این اقدام غیرقانونی راانجام داده است، افزود: به نظر مي‌رسد این اقدام درراستای انتخابات ریاست جمهوری است.

وی تصریح کرد: استخدام این ۲۰هزارنفر چه درراستای انتخابات ریاست جمهوری و چه با هر نیت دیگری، کارخلافی است.

این عضوکمیسیون برنامه و بودجه درپاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا مجلس درصورت عدم اصلاح وضعیت استخدام این ۲۰هزار نفر با شدت و قاطعانه برخود خواهدکرد، افزود: نمایندگان به من قول داده‌اند که استیضاح را امضا می‌کنند و دراین صورت وزیرآموزش وپرورش بارای بالایی استیضاح خواهدشد.

ثروتی خاطرنشان کرد: وزیرآموزش وپرورش درحالی ۲۰هزارنفررا به طورغیرقانونی استخدام کرده است که با استخدام معلمان حق التدریسی مخالف است.

وی افزود: هر وزیری که می‌آید ۲۰تا۳۰هزار نیرو روی دست مجلس می‌گذارد به طوری که بعد از دوران وزیر مربوطه این افراد برای احقاق حقوقشان جلوی مجلس تجمع می‌کنند.

نماینده مردم بجنورد در مجلس از تهیه طرحی در مجلس مبنی بر استخدام حق التدریسی‌ها خبرداد وافزود: این طرح شامل مربیان پیش دبستانی، قرآن، حق التدریسی‌های آموزشکده‌های فنی حرفه‌ای، تربیت معلم‌ها وآموزشیاران، حق التدریسی‌ها و نیروهای شرکتی که درامتحان قبول نشدند، است.

این نماینده مجلس نهم تصریح کرد: همه آن‌ها را پیشنهاد داده‌ایم که به مرور استخدام شوند یا افرادی که معدلشان خوب است به صورت حق التدریس و افرادی که از معدل خوبی برخودار نیستند به عنوان اداری استخدام شوند.

ثروتی به مخالفت وزیرآموزش و پرورش با این طرح اشاره کرد وافزود: این طرح اکنون درکمیسیون آموزش وتحقیقات است و درصورتی که درآنجا تصویب شود به صحن علنی مجلس آورده می‌شود.
کد مطلب: 145
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *