; ?>; ?> مردم سالاری آنلاين - چشمک زنی مجدد ستارگان در لیگ قهرمانان اروپا - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

از جدال پاریسی‌ها با یاران مسی، تا رویارویی مهدی طارمی با یاران رونالدو

چشمک زنی مجدد ستارگان در لیگ قهرمانان اروپا

28 بهمن 1399 ساعت 10:55

تنور لیگ قهرمانان اروپا این هفته مجدداً روشن می‌شود تا شاهد شروع دور حذفی این تورنمنت باشیم.


تنور لیگ قهرمانان اروپا این هفته مجدداً روشن می‌شود تا شاهد شروع دور حذفی این تورنمنت باشیم.
ابتدا امشب (سه‌شنبه) لایپزیش و لیورپول به مصاف هم می‌روند. لیورپول در چند هفته‌ی اخیر عملا نابود شده است و کلوپ در مصاحبه بعد از بازی با لسترسیتی که به شکست سه بر یک در خانه لستر منجر شد اعتراف کرد که قهرمانی در انگلیس را به ظاهر از دست داده‌اند. ادعایی که با مصدومیت‌های متعدد بازیکنان اصلی نظیر فن دایک، رابرتسون و ژوتا، ضعف در خط حمله و نیاز به یک شماره نه واقعی، نه فرمینیویی که مهاجم کاذب است و نتوانسته است مثلث خوبی با صلاح و مانه تشکیل دهد و اشتباهات این چند هفته ی اخیر آلیسون به اضافه پایان رکورد شکست ناپذیری در خانه بعد از نزدیک به چهار سال، لک لک‌های آنفیلد را از همه نظر تضعیف کرده است.
در طرف مقابل اما لایپزیش که فصل قبل جزو شگفتی سازان بود، قرار دارد. شرق نشینان آلمان در سه بازی اخیر خود نه گل به ثمر رسانده‌اند و تنها یک گل دریافت کرده‌اند و در جایگاه دوم بوندس لیگا با فاصله چهار امتیازی در مقابل بایرن صدر نشین قرار دارند.
لایپزیش 37 گل به ثمر رسانده و 18 گل دریافت کرده است تا کارنامه دفاعی و هجومی خوبی از خود به جا بگذارد اما بازیکنانش در لیست برترین گلزن‌ها و پاسورها قرار ندارند. لایپزیش شش گل را از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده است و مدافعان لیورپول را ملزم به احتیاط بیشتری می‌کند تا خیلی زود از این رقابت کنار نروند.
بازی دیگر سه شنبه شب، مصاف حساس پاری‌سن ژرمن و بارسلونا است؛ دو تیمی که آخرین مصافشان بسیار جنجالی بود. پاریسی‌ها امسال نتوانستند به خوبی فصول گذشته رقبا را کنار بگذارند و با 54 امتیاز و یک بازی بیشتر از لیل و تفاضل گل بهتر، در صدر قرار دارند. پوچتینو که پس از یکسال خانه نشینی، جانشین توخل شده است، توانست مجددا تیم را به ریتم برگرداند که ماحصل آن در ده بازی گذشته 21 گل زده و 7 گل خورده است. برترین گلزن آنها در تمام رقابت‌ها امباپه است که 18 گل و 9 پاس گل ثبت کرده است و آقای گل فعلی لوشامپیونه هم هست. دی ماریا نیز با 10 پاس گل برترین پاسور آنها است اما نیمار با مصدومیت مواجه شده است و به احتمال زیاد بازی برگشت را نیز از دست می‌دهد و باید دید که ایکاردی و کین می‌توانند جای او را پر کنند یا نه.
بارسلونا فصل پر فراز و نشیبی را سپری کرده است و مدافعانش بسیار پر اشتباه ظاهر شده‌اند و مسی نیز چند دوره نتوانست گلی به ثمر برساند. اما  مساله اصلی که باشگاه و هواداران را به شدت اذیت می‌کند و تقصیر مربی تیم است؛ از دست دادن سوارز است که یک ماشین گلزنی به تمام معنا است و در آتتیکو از 20 شوتی که روانه چهارچوب کرد، 16 تای آن گل شد تا خط حمله بارسا توان خود را در حد زیادی از دست بدهد. با این اوصاف اما در رتبه دوم لالیگا قرار دارد و با 49 گل زده و 21 گل خورده، نشان داد که هنوز سر پا ایستاده است اما فقدان یک رهبر در خط دفاع مانند پویول به خوبی آشکار است و فاجعه فصل قبل مقابل بایرن، از ذهن هوادارنشان و فوتبال پاک نمی شود.
چهارشنبه شب، دورتموند و سویا به مصاف هم می‌روند. دورتموند وضعیت جالبی ندارد و با 41 گل زده و 31 گل خورده و 8 شکست در رتبه ششم بوندس لیگا قرار دارد، رتبه‌ای که به مدد هالند و 15 گلی که به ثمر رسانده است حاصل شده و باید دید که سانچو و هالند مقابل سویا چه عملکردی می‌توانند ارائه کنند. این فصل شاید آخرین فصلی است که دورتموند می‌تواند شانسی در اروپا داشته باشد؛ آنها فصل قبل نتوانستند از پس پاریسی‌ها بر بیایند و هالند و سانچو به احتمال زیاد در تابستان تیم را ترک می‌کنند پس این فصل فرصت خوبی است تا زنبورها خودی نشان دهند.
سویا در رتبه چهارم لالیگا قرار دارد و با 16 گل خورده دومین خط دفاعی برتر اسپانیا را در اختیار دارد و با 31 گل زده که 13 تای آن را یوسف ان ناصری به ثمر رسانده است، ضد حمله‌های قدرتمندی می‌تواند بزند. سویا، پاپو گومز را نیز از آتلانتا جذب کرده است تا کار را برای دورتموند سخت‌تر کنند مخصوصا آنکه راکیتیچ دوباره به فرم خود برگشته است.
دیگر بازی آن شب مصاف یوونتوس و پورتو است. مهدی طارمی مهاجم کشورمان که در پرتغال عالی کار کرده است، با 14 گل بهترین گلزن پورتو و یکی از ارکان این تیم است. این تیم در رتبه دوم لیگ پرتغال قرار دارد و 43 گل زده و 21 گل دریافت کرده است تا تیم متعادلی باشد. در طرف مقابل یوونتوس در رتبه چهارم ایتالیا با اختلاف اندکی نسبت به سایرین قرار دارد. نقطه ضعف این تیم مانند فصول قبل، ضعف در دفاع و هافبک است که باعث شده توپ به رونالدو نرسد و بی برنامگی پیرلو نیز مزید بر علت ضعف‌های این تیم شده است. یوونتوس فصل قبل در همان مرحله اول حذفی از رقابت‌‌ها کنار رفت و امسال نیز بعید نیست که همان اتفاق تکرار شود. نقطه قوت این تیم، دلیخت است که با برگشتن کیلینی توانستند چند بازی را با کلین شیت به اتمام برسانند، بوفون نیز طرواتش کم نشده است و در نهایت رونالدو به عنوان موتور محرکه تیم.
سید مهدی داودی


کد مطلب: 145025

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/145025/چشمک-زنی-مجدد-ستارگان-لیگ-قهرمانان-اروپا

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir