۰
سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۴۹
سعادتی در نشست دبیرخانه منطقه‌ای طرح ارتقای فرهنگی آپارتمان‌نشینی در منطقه 12 تأکید کرد:

ضرورت توجه به بومی‌سازی طرح‌های فرهنگی

شهردار منطقه 12 در نشست دبیرخانه منطقه‌ای طرح ارتقای فرهنگی آپارتمان‌نشینی در این منطقه بر ضرورت توجه به بومی‌سازی طرح‌های این‌چنینی تأکید کرد.
ضرورت توجه به بومی‌سازی طرح‌های فرهنگی
شهردار منطقه 12 در نشست دبیرخانه منطقه‌ای طرح ارتقای فرهنگی آپارتمان‌نشینی در این منطقه بر ضرورت توجه به بومی‌سازی طرح‌های این‌چنینی تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 12، اولین جلسه دبیرخانه منطقه‌ای طرح ارتقای فرهنگ آپارتمان‌نشینی در قلب طهران با حضور علی‌محمد سعادتی، شهردار منطقه، مجتبی دانشور، مدیرکل اداره آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران، سعید شاهمیر، معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه، تسهیلگران اجرای طرح و دیگر اعضای دبیرخانه قلب طهران برگزار شد.
در این جلسه دانشور، مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران با اشاره به جمعیت بالای آپارتمان‌ها در کلانشهر تهران به تشریح کلیات طرح و اهمیت اجرای آن برای ارتقای فرهنگ آپارتمان‌نشینی بین شهروندان پرداخت. 
وی تأکید کرد: به‌طور قطع اجرای دقیق و منظم طرح به منظور نیل به اهداف عالی تعیین‌شده در شورای سیاست‌گذاری و کمیته مرکزی طرح ضروری است.
در بخش دیگری از جلسه ملائی‌، مدیر بخش تسهیل‌گری و ترویج‌گری طرح، روند اجرا، اهداف و برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در طول طرح را ارائه کرد و در ادامه سعادتی، شهردار منطقه 12 ضمن اشاره به ظرفیت‌های موجود در محلات منطقه برای جلب مشارکت اهالی در طرح‌های اجتماعی و فرهنگی بر بومی‌سازی دستورالعمل‌های این‌گونه طرح‌ها در مناطق تأکید کرد. 
وی در تشریح برخی اقدامات موفق صورت‌گرفته در محلات قلب طهران گفت: اقداماتی نظیر جمع‌آوری پسماندهای محله شهید هرندی به صورت مراجعه پلاک‌به‌پلاک، انتخاب شهردار کوچه در محله کوثر با هدف ایجاد ارتباط مستقیم بین نماینده اهالی کوچه و شهرداری به منظور تسریع در روند شناسایی و حل مشکلات با استفاده از ظرفیت‌های محله از جمله اقداماتی بوده که با هدف افزایش مشارکت شهروندان در اداره امور شهر در این منطقه صورت گرفته است.
شهردار قلب طهران در پایان از معاونین و رؤسای ادارات همکار در طرح ارتقای فرهنگ آپارتمان‌نشینی خواست همه اقدامات لازم برای اجرای مطلوب این طرح را در دستور کار خود  قرار دهند و با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در محلات برای افزایش بازدهی آن استفاده کنند.
کمپین ارتقای فرهنگ آپارتمان‌شینی در سه محور قوانین و حریم خصوصی، مشارکت و همسایگی و مدیریت و کاهش پسماند در سطح مناطق پایلوت شهر تهران به اجرا درخواهد آمد و در منطقه 12، معابر منتخب محله دروازه شمیران واقع در ناحیه 6 این منطقه به عنوان محله پایلوت اجرای این کمپین انتخاب شده است.
کد مطلب: 145049
برچسب ها: آپارتمان نشینی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *