۰
دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۸

درخواست چین برای بازگشت آمریکا به برجام

سخنگوی وزارت امورخارجه چین از آمریکا خواست تا برای حل بن بست موجود در ارتباط با توافق هسته‌ای، هرچه زودتر به این توافق بازگردد.
سخنگوی وزارت امورخارجه چین از آمریکا خواست تا برای حل بن بست موجود در ارتباط با توافق هسته‌ای، هرچه زودتر به این توافق بازگردد.
به گزارش ایسنا به نقل از راشا تودی، وانگ ون ببین، سخنگوی وزارت امورخارجه چین امروز (دوشنبه) در گفت‌وگو با خبرنگاران خواستار بازگشت آمریکا به برجام برای حل بن بست موجود شد.
وی اظهار داشت: چین بر این باور است که بازگشت آمریکا به توافق جامع هسته‌ای تنها راه حل‌وفصل بن بست به وجود آمده در ارتباط با برنامه هسته ای ایران است.
وانگ افزود: آمریکا و متحدانش می بایست احساس فوریت خود را تقویت کنند و به میز مذاکره با ایران بازگردند. همچنین تمام طرف ها باید با آرامش و خویشتنداری عمل کنند و از اقداماتی که می تواند اوضاع را تشدید کند، بپرهیزند.
این موضع‌گیری وزارت امورخارجه چین پس از آن اتخاذ شده است که ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی در روزهای پایانی منتهی به ضرب الاجل ایران برای توقف اجرای پروتکل الحاقی توانستند به یک توافق موقت برای ادامه کار بازرسان آژانس در ایران با ظرفیت‌های نظارتی کمتر دست یابند.
قانون مصوب مجلس برای توقف عمل به پروتکل الحاقی از فردا سه شنبه اجرایی می‌شود.
چین پیش از این از حصول این توافق میان ایران و آژانس استقبال کرده بود.
کد مطلب: 145366
برچسب ها: چین
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *