کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انتشار «موسیقی زنان ایران»

10 اسفند 1399 ساعت 21:09

کتاب «موسیقی زنان ایرانی؛ از دوران باستان تا پایان دوره‌ی پهلوی» نوشته‌ی «باله نایان» از سوی انتشارات آرماتان در فرانسه منتشر شد.


کتاب «موسیقی زنان ایرانی؛ از دوران باستان تا پایان دوره‌ی پهلوی» نوشته‌ی «باله نایان» از سوی انتشارات آرماتان در فرانسه منتشر شد.

به گزارش ایلنا،‌ انتشارات آرماتان در فرانسه کتاب «موسیقی زنان ایرانی؛ از دوران باستان تا پایان دوره پهلوی» نوشته‌ی باله نایان را در ۲۱۲ رویه (:صفحه) در قطع وزیری در دو فرمت کاغذی و دیجیتال چاپ و منتشر کرد.
باله نایان  در این کتاب به معرفی ابعاد ناشناخته‌ای از موسیقی ایران پرداخته است. نویسنده بر این باور است که در درازای تاریخ هنر ایران و در منابعی که درباره‌ی هنر در دوره‌های گوناگون تاریخی نوشته شده، به زنان موسیقی‌دان و موسیقی‌شناس کمتر پرداخته شده و منابعی که به معرفی این دست از هنرمندان پرداخته‌اند، بسیار کم‌یاب هستند.
با این‌همه با وجود فشارهای سیاسی و اجتماعی در دوره‌های گوناگون از دوران باستان تا به امروز، زنان هرگز صحنه‌ی موسیقایی ایران را ترک نکردند. نویسنده در این کتاب کوشیده است تا با غور در تاریخ به بازسازی و معرفی و شرح استعداد زنان موسیقیدان ایران بپردازد و نقش بنیادین (:اساسی) آن‌ها در پیشرفت این صنعت در ایران را واکاوی کند. به باور نویسنده بانوان موسیقیدان ایران نقش مهمی در پیشرفت این هنر داشته‌اند و کتاب ادای احترامی به این هنرمندان گمنام در درازای تاریخ است.


کد مطلب: 145712

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/145712/انتشار-موسیقی-زنان-ایران

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir