۰
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۴۲
بازار مانور مقابله با کرونا داغ است

کرونای انگلیسی در کمین است

گزارش اولین مورد از ابتلای کرونای انگلیسی در همسایگی استان اردبیل به تشدید برگزاری مانورهای مقابله با بیماری کرونا در سطح استان منجر شده که در صورت رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی، کرونای انگلیسی می‌تواند حرکت خزنده‌ای را در استان اردبیل داشته باشد.
کرونای انگلیسی در کمین است
 گزارش اولین مورد از ابتلای کرونای انگلیسی در همسایگی استان اردبیل به تشدید برگزاری مانورهای مقابله با بیماری کرونا در سطح استان منجر شده که در صورت رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی، کرونای انگلیسی می‌تواند حرکت خزنده‌ای را در استان اردبیل داشته باشد.
فرماندار شهرستان مشگین شهر در مورد گزارش اولین مورد ابتلای کرونای انگلیسی در شهر همسایه مشگین‌شهر، اهر اظهار کرد: تمامی اکیپ‌های فعال در این حوزه به حال آماده‌باش درآمدند تا شرایط پیشگیرانه‌ای را در مشگین‌شهر برای مقابله با شیوع بیماری کرونای انگلیسی شاهد باشیم.
اکبر صمدی تصریح کرد: در حالی این روزها بازار خرید و فروش در ایام پایانی سال داغ است که عده‌ای با بی‌احتیاطی تمام سعی می‌کنند تا تمام موازین بهداشتی را زیر سوال برده و با سهل‌انگاری خود خطر شیوع مجدد بیماری را در پیک چهارم رقم بزنند.
وی با خطرناک توصیف کردن کرونای جهش یافته انگلیسی در مناطق مختلف کشور گفت: متأسفانه در همسایگی مشگین‌شهر و شهر اهر علایمی از این بیماری مشاهده شده و ما با مجوز ستاد استانی کرونا تصمیم گرفتیم تا در مبادی ورودی از سمت اهر طرح غربالگری و تست کرونا را جدی گرفته و برای همه افراد اعمال کنیم.
فرماندار شهرستان مشگین‌شهر افزود: هر چند در سطح شهرستان میزان استفاده مردم از ماسک و رعایت الزامات بهداشتی تا 80 درصد است اما عده‌ای از اصناف و کسبه این موازین را رعایت نمی‌کنند که قطعا عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ضرر خود آنهاست چرا که امکان محدودیت فعالیت در اماکن و اصناف وجود دارد.
صمدی تنها راه جلوگیری از شیوع خطرناک ویروس جهش‌ یافته کرونا را رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه زدن ماسک،‌ دوری از تجمعات و شستن مرتب دست‌ها اعلام کرد و ادامه داد: کرونای انگلیسی در حقیقت بسیار خطرناک‌تر از کرونای فعلی است و اگر مراقبتی انجام نشود، در اواخر اسفند وارد فاز خطرناکی خواهیم شد که در حقیقت عید امسال را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.
اما در شهرهای مختلف استان اردبیل نگرانی از شیوع مجدد کرونا به ویژه کرونای انگلیسی دغدغه‌ها را دو چندان کرده به طوریکه در اردبیل شایعه تعطیلی واحدهای صنفی و کسبه زیاد به گوش می‌رسد.
فرماندار شهرستان اردبیل با تکذیب این خبر اظهار کرد: به کسبه و اصناف بارها تذکر داده و توصیه کردیم تا خودشان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را انجام دهند و در کنار آن از ورود افرادی که ماسک نداشته باشند، خودداری کنند.
امامی یگانه تصریح کرد: در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح بازار که این روزها شلوغ و پرترافیک به نظر می‌رسد، امیدواریم آحاد جامعه نیز تا پایان سال و حتی در تعطیلات رعایت موازین را داشته باشند تا تعطیلی‌ها و محدودیت‌ها دوباره بازنگردد.
وی به شلوغ بودن 26 شعبه بانک در سطح شهر اردبیل اشاره کرد و گفت:‌ در این ایام با هماهنگی مدیران بانک‌ها مقرر شد تا در ساعات عصرگاهی نیز بانک‌های منتخب با شعبات ویژه به مردم ارائه خدمات کنند.
در سطح استان هر چند روند بستری‌ها نسبت به ترخیصی‌ها یک وضعیت مساوی و با ثباتی را دارد اما در برخی از شهرها نگرانی از بیشتر شدن مراجعات برای تست کروناست که ضروری است همه مردم پروتکل‌های بهداشتی را در این ایام بیش از گذشته رعایت کنند.
کد مطلب: 145713
برچسب ها: کرونای انگلیسی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *