کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرهنگ پهلوانی بین کودکان کار باید ترویج شود

11 اسفند 1399 ساعت 15:34

آیین اختتامیه دومین لیگ فوتبال کودکان آینده‌ساز و اولین لیگ داژبال دختران تلاشگر شهر تهران با اعلام برتری تیم‌های به‌ترتیب اول تا سوم، مناطق 2، 4 و 12 به در رشته فوتبال پسران و مناطق 15، 16 و 1 در رشته داژبال دختران به میزبانی منطقه 12 پایتخت در این منطقه برگزار شد.


آیین اختتامیه دومین لیگ فوتبال کودکان آینده‌ساز و اولین لیگ داژبال دختران تلاشگر شهر تهران با اعلام برتری تیم‌های به‌ترتیب اول تا سوم، مناطق 2، 4 و 12 به در رشته فوتبال پسران و مناطق 15، 16 و 1 در رشته داژبال دختران به میزبانی منطقه 12 پایتخت در این منطقه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 12، این مراسم، ظهر یک‌شنبه، 10 اسفندماه با حضور امیر محسنی، رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران، علی‌محمد سعادتی، شهردار منطقه 12، محمدرضا طالقانی، رئیس فدراسیون ورزش‌های باستانی، ادموند بزیک، بازیکن پیشکسوت فوتبال ایران، خانواده زنده‌یاد مهرداد میناوند، بازیکن سابق تیم ملی و تیم‌های برگزیده از هر دو لیگ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زمین ورزشی بوستان شوش واقع در ناحیه 4 منطقه 12 برگزار شد.
در این مراسم، نخست سعادتی در جمع خبرنگاران با تأکید بر اینکه یکی از مفاهیم «تهران شهری برای همه»، توجه به نسل‌های آینده‌ساز کشور است، گفت: مسابقات یادشده که با مساعدت سازمان ورزش شهرداری تهران و با حمایت سازمان‌های‌ مردم‌نهاد (سمن‌ها یا ان‌جی‌اوها) و همه مناطق 22گانه شهر تهران از کودکان کار برگزار شد، به منظور استعدادیابی و ایجاد فرصت‌هایی برای تغییر آینده کودکان کار که در مناطق محروم با انواع محرومیت‌ها و محدودیت‌ها روبه‌رو هستند، به اجرا درآمد که من به سهم خود هم از همه نهادها و سازمان‌هایی که به صورت خودجوش و مردمی به این حرکت پیوستند و هم از مسؤولان و دست‌اندرکاران ورزشی و مدیریت شهری برای انجام این اقدام تشکر می‌کنم.
وی ضمن یادآوری این نکته که موضوع ورزش و توجه به تقویت فرهنگ پهلوانی و قهرمانی، یکی از پایه‌های برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در شهرداری تهران است، ادامه داد: نقش فعالیت‌های حمایتی مدیریت شهری در برنامه‌های ورزشی چه در سطح ورزش قهرمانی و چه در سطح ورزش شهروندی در محلات شهر تهران، همواره اثرگذار و کلیدی بوده است.
در ادامه محسنی، شهرداری منطقه 12 را در زمینه ورزش، یکی از مناطق پرکار و فعال بین مناطق 22 گانه خواند و بیان کرد: این منطقه با 250 هزار نفر جمعیت و 17 کیلومتر مربع مساحت در قلب شهر تهران، موضوعات فرهنگی و اجتماعی بسیاری را شامل می‌شود و به همین دلیل ما در شهرداری تهران با کمک نیروهای مردمی و سمن‌ها از چنین اتفاقات ورزشی‌ای در این منطقه حمایت می‌کنیم.
در حاشیه این مراسم، پیراهن‌های ورزشی با عکس زنده‌یاد علی انصاریان و زنده‌یاد مهرداد میناوند به امضای تیم‌های شرکت‌کننده درآمد و به رسم یادبود به خانواده‌های آنان اهدا شد.
مسابقات هر دو لیگ که ویژه کودکان کار شهر تهران بود، از اول بهمن‌ماه، با حضور 22 تیم فوتبال پسران و 22 تیم داژبال (وسطی) از دختران مناطق 22گانه در رده 8 تا 16 سال به میزبانی منطقه 12 آغاز شد. هر تیم پسران شامل 10 بازیکن، یک مربی فوتبال و یک سرپرست بود که هر کدام از این تیم‌ها توسط یکی از مناطق به صورت کامل تجهیز شدند. 
این مسابقات نخست به صورت گروهی و در 5 گروه برگزار شد که از هر گروه 2 تیم به مرحله بعد صعود کردند و پس از آن به صورت حذفی ادامه یافت. همه مسابقات گروهی و حذفی، صبح روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هر هفته در زمین چمن‌ مصنوعی تازه‌تأسیس‌شده «آتش‌نشان» واقع در میدان امام خمینی (ره) به اجرا درآمد.
یادآور می‌شود به همه تیم‌ها، سانس‌های رایگان برای استفاده از زمین چمن ورزشی فوق به منظور انجام تمرینات اختصاص یافت؛ همچنین داوری مسابقات توسط داوران مورد تأیید کمیته داوران فدراسیون فوتبال انجام و در همه روزهای مسابقات از تیم‌ها پذیرایی شد.


کد مطلب: 145764

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/145764/فرهنگ-پهلوانی-بین-کودکان-کار-باید-ترویج-شود

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir