۰
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۷

برنامه ساخت ۵۰ هزار مسکن ارزان قیمت

در راستای طرح اقدام ملی مسکن، صبح امروز تفاهم نامه احداث ۵۰ هزار واحد مسکونی برای دهکهای یک تا سه با پرداخت ۱۵۰ میلیون تومان وام ۴ درصد به متقاضیان بین مسئولان وزارت راه و شهرسازی و بانک امضا شد.
در راستای طرح اقدام ملی مسکن، صبح امروز تفاهم نامه احداث ۵۰ هزار واحد مسکونی برای دهکهای یک تا سه با پرداخت ۱۵۰ میلیون تومان وام ۴ درصد به متقاضیان بین مسئولان وزارت راه و شهرسازی و بانک امضا شد.

به گزارش ایسنا، در راستای طرح اقدام ملی مسکن و در قالب توسعه مسکن ارزان قیمت، صبح امروز تفاهم نامه همکاری وزارت راه و شهرسازی و بانک قرض الحسنه رسالت به منظور احداث ۵۰ هزار واحد مسکونی برای دهکهای یک تا سه درآمدی منعقد شد.
طبق این تفاهم نامه قرار است ۱۵۰ میلیون تومان وام با نرخ سود ۴ درصد به متقاضیان تعلق بگیرد. در اجرای این طرح، خانوارهای کم‌درآمد تازه ازدواج‌کرده و سرپرست خانوارهایی که دارای ۳ فرزند و بیشتر هستند در اولویت هستند. بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، اسامی افرادی که در اولویت دریافت این وام‌ها و مشارکت در این طرح هستند از سوی معاونت مسکن و ساختمان به بانک اعلام و معرفی خواهند شد. مدت زمان اجرای این تفاهم نامه ۳ سال و مدت بازپرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۵ سال تعیین شده است.
محمد اسلامی ـ وزیر راه و شهرسازی ـ با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه امروز جامعه محور بوده و زمینه را برای گسترش نیکوکاری در کشور فراهم می‌کند، افزود: این تفاهم‌نامه که برای ۵۰ هزار واحد به امضا رسیده یکی از بی‌نظیرترین اقدامات بعد از انقلاب اسلامی است که جامعه محور بوده و سرمایه اجتماعی را مدنظر قرار می‌دهد، شامل زوج‌های جوان و خانوارهای کم‌درآمدی است که با این کار به دنبال آن هستیم تا باقیات و صالحاتی از خود بر جای بگذاریم.
به گفته وی، طبق این برنامه جریان ساخت‌وساز، کیفیت منابع و پشتیبانی تامین زمین توامان انجام خواهد شد و تولید مسکن ارزان قیمت به جریان می‌افتد.
بنابراین گزارش، یکی از نقدهایی که به طرح اقدام ملی مسکن صورت می گرفت این بود که اقشار پایین توانایی پرداخت هزینه های بیش از ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت و اقساط زمین آن را ندارند. بر این اساس امضای تفاهم نامه امروز می تواند گام ابتدایی برای دهکهای پایین تلقی شود.
اوایل دی ماه سال ۱۳۹۸ کمیته ای با حضور چند نهاد حمایتی به ریاست معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با هدف ساخت مسکن دهکهای یک تا سه تشکیل شد. به نظر می رسد تفاهم نامه امروز در قالب اهداف این کمیته امضا شده است. این نهادها شامل بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، کمیته امداد، سازمان بهزیستی، بسیج مستضعفین، آستان قدس رضوی (ع) و خیرین مسکن ساز هستند.
سه روز قبل نیز (۹ اسفندماه ۱۳۹۹) با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی در استان گلستان پنج مورد افتتاح انجام شد که بهره برداری از ۲۵۰۰ واحد مسکن محرومان با اعتبار ۱۶۳میلیارد تومان از جمله این برنامه ها بود.
به دستور حسن روحانی، رییس جمهوری ساخت ۷۷ هزار مسکن تحت عنوان «مسکن محرومان» با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و وام بلاعوض در ۱۲ استان شروع شده است. افراد محرومی که تحت پوشش نهدهای حمایتی نیستند و توانایی مالی برای احداث مسکن را ندارند می توانند با تسهیلاتی که دولت به آنها پرداخت می کند می توانند از این طرح برخوردار شوند.
کد مطلب: 145808
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *