۰
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۵۵
محبی نژاد مطرح کرد:

تارا، محصول شکوفایی صنعت قطعه سازی

دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحركه و قطعه سازی كشور در نشست با سازندگان قطعات تارا كه با حضور مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو برگزار شد، گفت: ایران خودرو دستاوردهای مهمی داشته كه مهم‌ترین آن دستیابی به هدف جهش تولید و تحقق شعار سال است
تارا، محصول شکوفایی صنعت قطعه سازی

دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحركه و قطعه سازی كشور در نشست با سازندگان قطعات تارا كه با حضور مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو برگزار شد، گفت: ایران خودرو دستاوردهای مهمی داشته كه مهم‌ترین آن دستیابی به هدف جهش تولید و تحقق شعار سال است.


به گزارش مردم سالاری آنلاین،دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحركه و قطعه سازی كشور در نشست با سازندگان قطعات تارا كه با حضور مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو برگزار شد، گفت: ایران خودرو دستاوردهای مهمی داشته كه مهم‌ترین آن دستیابی به هدف جهش تولید و تحقق شعار سال است.
آرش محبی نژاد در گفتگو با خبرخودرو با بیان این‌كه ایران خودرو در سال جهش تولید 42 درصد بیش‌تر از سال گذشته خودرو تولید كرده است، گفت: این در حالی است كه كل صنعت خودروی كشور رشد 21 درصدی داشته است.
وی تصریح كرد: ایران خودرو جور همه خودرو سازان كشور را كشیده است؛ در این میان تعداد تولید خودروی مونتاژی بسیار كم بوده و حذف محصول 405 بنزینی نیز جزء افتخارات ایران خودرو در شرایط تحریمی بوده است.
دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محركه و قطعه سازی كشور، به موفقیت‌های ایران خودرو اشاره كرد و گفت: افزایش تیراژ خودرو، عدم تولید خودروهای قدیمی و حذف تولید خودروهای مونتاژی از خطوط تولید از نتایج خوب ایران خودرو در سال جاری است كه جای قدردانی دارد.
محبی نژاد ادامه داد: با اعتمادی كه بین مدیریت ارشد گروه صنعتی ایران خودرو و قطعه سازان صورت گرفته در سال جاری امكان افزایش 50 درصدی تولید در ایران خودرو وجود دارد،‌ در حالی كه در دیگر خودروسازان امكان این افزایش وجود ندارد.
وی ادامه داد: با مشاركت شركت‌های خارجی، سرمایه‌گذاری‌های زیادی در ساخت و تجهیز خطوط توسط قطعه‌سازان صورت گرفت و با تحریم های اعلام شده شرایط برای بقای قطعه سازان سخت تر شده اما با اجرای پروژه تارا و استفاده از ظرفیت های داخلی، شاهد چرخش چرخ تولید بودیم.
محبی نژاد تولید تارا را نجات دهنده صنعت قطعه سازی دانست و افزود: سرمایه گذاری های زیادی در صنعت قطعه سازی برای خودرو 301 توسط قطعه سازان انجام شد ولی با خروج طرف اروپایی از برجام، نگرانی درباره شكست قطعه سازی وجود داشت، اما با طراحی و تولید خودروی تارا توسط ایران خودرو این امید برای راه‌اندازی و چرخش صنعت قطعه سازی زنده شد و این تهدید بزرگ تبدیل به فرصت مناسبی برای تولید خودروی زیبای تارا شد.
دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محركه و قطعه سازی، به تلاش های صورت گرفته توسط مدیرعامل ایران خودرو برای تولید این خودرو اشاره كرد و گفت: برگزاری جلسات متعدد، بازدیدهای فنی و حضور مستمر در شركت‌های قطعه ساز، سبب شد این پروژه با همت و تلاش مضاعف به نتیجه برسد و این نهضت برای تولید خودرو با بیش از 90 درصد تولید داخل، به تولید خودرویی با سطح كیفیت پنج ستاره ختم شود.
وی ادامه داد: تمام این اقدامات در ایام تحریم و توسط قطعه سازان متعهد و متخصص ایرانی صورت گرفته است و این امر با ایجاد حس اعتماد بین ایران خودرو و زنجیره تامین سبب شكوفایی و تولید این خودروی خاص شد.
محبی نژاد، به مصوبه شورای پول و اعتبار در خصوص پرداخت تسهیلات اشاره كرد و گفت: برخلاف نظر ما كه قرار شد 100 درصد مبلغ پنج هزار میلیارد تومان به قطعه ساز پرداخت شود این مبلغ به 80 درصد رسید كه گروه ایران خودرو هزار میلیارد تومان دریافتی را به قطعه سازان پرداخت كرد و این كار داوطلبانه و برخلاف شواری پول اعتبار پرداخت شد.
دبیر صنایع همگن با بیان این‌كه راهبرد اتاق شیشه‌ای در ایران خودرو سبب اعتماد قطعه سازان شده، گفت: عدالت نسبی در پرداخت به قطعه سازان به‌خصوص اولویت دادن به قطعه سازان كوچك در پرداخت‌ها، باعث اعتماد و اطمینان و همدلی بیشتر برای ادامه روند تولید شده كه این كار با نظم و انضباط خاصی انجام می شود.
وی یادآور شد: شفافیت ارتباط مدیر عامل ایران خودرو با قطعه سازان و تقویت این ارتباط باعث شد در شرایط سخت تحریمی و با همدلی به نتیجه دلخواه برسیم.
محبی نژاد ضمن ابراز نگرانی از تكرار تولید خودروی ناقص، گفت: انتظار می رود روند برنامه ریزی برای تامین قطعه به‌گونه ای باشد كه در پایان سال شاهد انباشت خودرو با كسری قطعه در پارگینگ های ایران خودرو نباشیم.
وی برگزاری چهار میز خودكفایی را از دیگر طرح های تاثیرگذار در افزایش داخلی سازی تولید عنوان كرد و گفت: با پیگیری های مدیرعامل ایران خودرو روند مشاركت قطعه سازان برای تولید قطعات مورد نیاز بیشتر شد.
دبیر صنایع همگن نیرو محركه و قطعه سازی كشور، به تعامل ایران خودرو با سازمان ها و نهادهای مرتبط با صنعت خودرو اشاره كرد و گفت: بازدید مسوولان ارشد نظام در حوزه های مالی و سیاسی و اقتصادی و صنعتی از ایران خودرو برای شناخت و ظرفیت ها و دستاودرها و نقش صنعت خودرو نشان از تغییر رویكرد آنان برای رفع مشكلات دارد و تعامل مثبت و واقعی ایران خودرو، تاثیر مثبتی در میان تصمیم گیران و تصمیم سازان گذاشته است.
وی دیپلماسی مدیریت ارشد گروه صنعتی ایران خودرو را ستود و گفت: ارتباط و تعامل با قطعه سازان و در كنار آن تعامل حداكثری با بانك ها، راهنمایی و رانندگی و سایر نهادها، سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط از اقدامات مهم مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو برای رفع موانع تولید است.
محبی نژاد خرید اوراق گام توسط ایران خودرو را مثبت ارزیابی كرد و گفت: ایران خودرو انخستین شركتی بود كه برای تسویه بدهی آتی قطعه سازان از این اوراق استفاده كرد و امیداواریم این روند تا سقف 12هزار میلیارد تومان ادامه داشته باشد.
وی به بحران نقدینگی قطعه‌سازان اشاره كرد و گفت: كسری نقدینگی قطعه‌سازان برای جهش تولید 25 هزار میلیارد تومان است و امید می رود با خرید اوراق گام تسویه بدهی قطعه سازان صورت گیرد.
محبی نژاد، خواستار تعمیق ساخت داخل تولیدو استفاده از ظرفیت قطعه سازان داخلی شد و ادامه داد: انتظاری كه از مدیرعامل ایران خودرو داریم این است كه شركت های داخلی كه در شرایط سخت كنار صنعت خودرو سازی بودند را در اولویت خرید و تامین قطعه قرار دهند و از ظرفیت‌های موجود استفاده كنند.
محبی نژاد عبور از ركوردهای متعدد تولید و تحویل در ایران خودرو در سال جهش تولید را از دستاوردهای مهم ایران خودرو برشمرد و گفت: عبور از ركورد تولید دو سال گذشته، تكمیل و تجاری سازی خودروهای دارای كسری قطعه، كاهش خودروهای معوقه و همچنین افزایش خودرو های تولیدی در ایران خودرو دیزل از اقدامات مهم در تولید و عرضه محصول بوده است.
محبی نژاد با بیان این كه نخستین خودروی ایرانی دارای پنج ستاره را ایران خودرو تولید كرده، تصریح كرد:‌برای محصول تارا نیز همین مسیر را در پیش خواهیم گرفت.
وی تصریح كرد: اعلام عرضه اوراق گام ایران خودرو و تزریق آن به زنجیره تامین و قطعه سازان شرایط را برای تولید فراهم كرده است.
دبیر صنایع همگن نیرومحركه و قطعه سازی كشور با تاكید بر استفاده از ظرفیت های داخلی در تولید قطعه تصریح كرد: بعد از رفع احتمالی تحریم ها، قطعات مشابه از خارج تامین نشود زیرا شركت های قطعه سازی در شرایط سخت تحریم كنار خودرو ساز بوده اند.
منبع خبر خودرو
کد مطلب: 145815
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *