۰
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۱۳

مردم شتاب‌زده گوشت نخرند!

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی تهران گفت: در هفته های اخیر مردم با دریافت عیدی و با توجه به نزدیک شدن شب عید و ایام  نوروز اقدام به خرید شتاب‌زده گوشت قرمز و گوشت مرغ کرده اند که همین امر در افزایش قیمت این محصولات موثر بوده است.
مردم شتاب‌زده گوشت نخرند!
رییس اتحادیه گوشت گوسفندی تهران گفت: در هفته های اخیر مردم با دریافت عیدی و با توجه به نزدیک شدن شب عید و ایام  نوروز اقدام به خرید شتاب‌زده گوشت قرمز و گوشت مرغ کرده اند که همین امر در افزایش قیمت این محصولات موثر بوده است.
«علی اصغر ملکی» امروز (سه‌شنبه) در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با بیان این‌که طی هفته های اخیر کاهش تقاضا در خرید گوشت قرمز نداشته ایم، ادامه‌داد: در هفته های اخیر فروش مغازه ها و قصابی ها بیش از حد پیش بینی شده بود و طی دو روز گذشته بازار از التهاب خارج شده است.
ملکی اظهار داشت: با توجه به شرایط تولید و عرضه گوشت گوسفندی، به نظر می‌رسد اگر شرکت پشتیبانی امور دام با عرضه ذخایر ورود پیدا نکند، قیمت‌ها برای شب عید و ایام نوروز به همین شکل باشد.
وی بیان‌داشت: طی روزهای گذشته در نامه‌ای به شرکت پشتیبانی امور دام درخواست عرضه ذخایر گوشت گوسفندی را ارائه دادیم که در صورت عرضه ذخایر گوشت گوسفندی بازار متعادل می‌شود.
رییس اتحادیه گوشت گوسفندی تهران با بیان اینکه اکنون قیمت هر کیلوگرم دام زنده گوسفندی بین ۵۵ هزار تا ۶۰ هزار تومان است، اظهار داشت: بر این اساس، هر کیلوگرم شقه گوشت گوسفندی با دنبه بین ۱۲۵ هزار تا ۱۳۰ هزار تومان به مغازه‌داران و قصابی‌ها تحویل داده می‌شود. 
ملکی تاکید کرد: مغازه داران و قصابی ها می توانند هر کیلوگرم شقه گوشت گوسفندی بدون دنبه را با سود بین ۱۰ تا ۱۲ درصد یعنی با نرخ ۱۴۰ هزار تومان بدست مصرف‌کنندگان برسانند و قیمت‌هایی بالاتر از این اجحاف در حق مصرف‌کنندگان خواهد بود.
مازاد دام زنده گوسفندی نداریم 
رییس اتحادیه گوشت گوسفندی تهران درباره ادعای برخی مبنی بر مازاد دام زنده گوسفندی در کشور، گفت: برخی برای منافع شخصی خود به منظور صادرات دام زنده و کسب درآمدهای  دلاری ادعای مازاد دام زنده در کشور را دارند، در حالی که چنین نیست و ما با مازاد دام زنده گوسفندی روبه‌رو نیستیم.
وی اضافه‌کرد: اگر مازاد دام زنده گوسفندی داشتیم باید شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار می‌شدیم.
ملکی، علت بالا  بودن گوشت قرمز گوسفندی را قیمت بالای نهاده‌های مورد نیاز دامی دانست و افزود: چندی پیش دامداران با مشکل تامین نهاده‌ها با نرخ‌های مصوب روبه‌رو بودند به ناچار هر کیلوگرم جو را با قیمت ۶ هزارتومان خریداری می‌کردند، بنابراین بالا بودن نرخ آزاد نهاده‌ها در تولید و قیمت‌گذاری گوشت موثر است.
به گزارش ایرنا، طبق برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی تا پایان سال ۹۹ تولید گوشت قرمز به ٨٨٠ هزار تن پیش بینی شده بود.
این در حالی است که تولید گوشت قرمز در سال ۹۲ حدود  ۷۵۵ هزارتن بوده که آمارها نشان می دهد طی سال‌های اخیر تولید گوشت قرمز ۲.۵ درصد رشد داشته است.
اکنون سرانه مصرف گوشت قرمز ۱۲.۵ کیلوگرم است.
کد مطلب: 145819
برچسب ها: گوشت
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *