۰
پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۳

تأکیدبندپی برپیگیری مسائل از سوی روحانی

استاندار تهران بر لزوم پیگیری مسائل مطرح شده توسط رئیس جمهور برای تهران با همکاری شهرداری تأکید کرد.
استاندار تهران بر لزوم پیگیری مسائل مطرح شده توسط رئیس جمهور برای تهران با همکاری شهرداری تأکید کرد.
به گزارش ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه افتتاح دو ایستگاه متروی قیام و دولاب در جمع خبرنگاران در خصوص همراهی استانداری تهران برای حل سه موضوع مورد تأکید رئیس جمهوری خطاب به شهردار تهران گفت: سه مسئله ای که رئیس جمهوری به آن اشاره کردند دو مسئله اصلی یعنی بوی نامطبوع اطراف تهران و جمع آوری متکدیان از پیش تر در دستور کار قرار گرفته و یک سال و نیم است که در حال انجام است.
وی افزود: روز گذشته نیز جلسه ای با حضور همه دستگاه های ذیربط در حوزه تکدی گری و کودکان کار و خیابان برگزار شد. از شهریورماه سال جاری جمع آوری متکدیان آغاز شده و در همین راستا ۶۵۰ نفر از کودکان متکدی در تهران پذیرش شدند که از این میان ۶۰۰ نفر با اخذ تعهد آزاد شده اند و ۵۰ نفر باقی مانده اند که از میان این ۵۰ نفر ۸۰ درصد از اتباع خارجی و سایرین از هموطنان هستند. بی تردید با انسجام همکاری دستگاه های ذیربط این کار با جدیت و سرعت بیشتری پیگیری خواهد شد.
استاندار تهران در خصوص بوی نامطبوع اطراف تهران نیز گفت: سه کانون برای این بوی نامطبوع شناسایی شده و از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور اعتبارات لازم برای مطالعات این امر اختصاص پیدا کرده بود. مجموعه های دامپروری و تصفیه خانه های پیرامونی همگی اعتبارات لازم برای مطالعات را دریافت کردند و خوشبختانه نسبت به گذشته براساس مطالعات کارشناسی صورت گرفته ۵۵ درصد از این بوی نامطبوع کاهش پیدا کرده است.
وی ادامه داد: در مورد بحث ارتفاع ساختمان ها نیز یکی از اقدامات خوب شهرداری و شورای شهر تهران ایجاد نظم و انضباط در ساخت و سازهای درون شهری بوده و قطعا این کار در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد.
محسنی بندپی در پاسخ به سوالی در خصوص محدودیت های کرونایی در استان تهران گفت: قطعا محدودیت های اعمال شده توسط ستاد ملی مقابله با کرونا همچون گذشته اعمال خواهد شد و درخواست ما از شهروندان این است که همکاری لازم در اجرای این پروتکل ها را داشته باشند. قطعا تهران با این تراکم جمعیتی در آستانه سال نو و شلوغی بازار نیازمند رعایت پروتکل های بهداشتی است تا شرایط شکننده و ناپایدار فعلی به حالت تثبیت و پایداری برسد.
وی تأکید کرد: ممنوعیت تردد شبانه در تهران همچنان از ساعت ۹ شب تا ۳ بامداد ادامه دارد و در زمینه اجرای آن نظارت جدی اعمال خواهد شد و با متخلفین از سوی نیروی انتظامی برخورد خواهد شد.
استاندار تهران در خصوص تمهیدات شب عید نیز گفت: ستاد تنظیم بازار یک روز در میان تشکیل جلسه خواهد داشت و به شدت کنترل و نظارت بر بازار را پیگیری خواهیم کرد. امروز وزیر جهاد نیز در یکی از میادین حضور پیدا کرده که نظارت بر توزیع و نرخ اقلام به درستی انجام شود. اقلام اساسی به حد کافی در انبارها برای استان تهران ذخیره سازی شده است.
کد مطلب: 145925
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *