۰
دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۱۲

در تعطیلات و سفر به کجاها برویم؟


تماشای منظره شگفت انگیز تنگه‌ی بسفر

اگر دنبال مکانی برای تفریح و ادامه گشت و گذار خود می گردید پیشنهاد می کنیم بازدید از تنگه بسفر را بیش از این به تعویق نیندازید . و روزی سراسر شاد و رویایی را در اطراف این تنکه باشکوه تجربه کنید در ضمن ثبت عکس های یادگاری را فراموش نکنید . اگر خوش شانس باشید در این منطقه عکاسان دوره گردی را می بینید که قادرند بهترین عکس ها را از شما بگیرند و البته بهتر است برای پایین آوردن نرخ شان کمی چانه بزنید.
همچنین میتوانید با کرایه کردن قایق یک سفر رویایی بر روی آب ‌های تنگه‌ی بسفر در تور ترکیه را تجربه کنید و از این همه مناظر زیبا لذت ببرید . در ادامه گشت و گذار خود از کنار کاخ «دولما باغچه» ، قلعه‌ی تاریخی «روملی حصار» ، برج «مایدن» و بسیاری از مساجد تاریخی شهر و، موزه‌ها و عبور خواهید کرد و بد نیست بقیه زمان باقی مانده خود را به بازدید برخی از این آثار تاریخی اختصاص دهید .
مسجد و موزه ایاصوفیه
این موزه‌ تاریخی و باشکوه دارای معماری شگفت‌انگیز و زیبایی است و با گذشت هزار و پانصد سال تا به امروز پابرجاست . جالب است بدانید مسجد ایاصوفیا در واقع کلیسایی به جامانده از دوران بیزانس است و زمانی بزرگ‌ترین کلیسای مشرق ‌زمین بوده که در دوره‌ی امپراطوری بیزانس به دستور امپراطور «کنستانتین اول» ساخته شده است . این بنا در قرن ششم میلادی به دستور جاستنیانوس بازسازی گردید . اما از فتح استانبول توسط مسلمانان عثمانی و به دستور سلطان محمد دوم به مسجد تبدیل گردید . بعد از آن سلطان سلیمان اول دستور داد نقاشی‌ها و نگارگری‌های داخل این بنا از بین برده شود و از همان زمان تا قرن ها بعد نمازهای جمعه در آن جا برپا می گشت . اما بعد از استقلال کشور ترکیه و به قدرت رسیدن آتاتورک (اولین نخست وزیر این کشور) مسجد ایاصوفیه به موزه تبدیل گردد و در آن آثار تاریخی ارزشمندی به نمایش در آمد .
بازدید از ایاصوفیه کوچک
مسجد ایاصوفیه کوچک یکی دیگر از آثار تاریخی دیدنی در شهر استانبول و تور استانبول است که اتفاقا خیلی هم کوچک نیست و تماشای آن بسیار جذاب و سرگرم  کننده خواهد بود . این بنا در فاصله کمی از مسجد آبی و در محله‌ی سلطان احمد واقع شده است . این بنا توسط امپراتوری روم شرقی و در دهه‌ پانضد و سی میلادی ساخته شده و به «ژوستینین» و همسرش «تئودورا» تعلق داشت . معماری این بنا بسیار دیدنی است و دیگر بار شکوه امپراتوری بیزانس را به نمایش می گذارد و گنبد بزرگ آن شباهت زیادی به ایاصوفیه دارد و همین طور گفته می شود برای ساخت ایاصوفیه از این بنا الهام گرفته شده است . این مسجد نیز در سال ۱۵۰۰ میلادی یعنی در زمان ورود اسلام به این شهر از کلیسا به مسجد تبدیل گردید و ایاصوفیه کوچک نام گرفت .
 
روستای تاریخی باغو
اگر علاقمند به آشنایی با بومیان خونگرم و مهمان نواز جزیره کیش هستید بهتر است به روستای تاریخی باغو بروید . این روستا دارای تاریخی چند صد ساله است و روزگاری مملو از جمعیت بوده است . روستای باغو یکی از مناطق اصلی زندگی مردمان بومی کیش است که البته در سالهای اخیر بیشترین جمعیت آن به شهرها کوچ کرده اند و در حال حاضر تنها چند خانوار در آن زندگی می‌کنند که اغلب آن ها با ماهیگیری امرار معاش می کنند .
مراکز خرید معروف در جزیره کیش
جزیره کیش دارای مراکز خرید مدرن و متنوعی است که اغلب آن ها دارای محیطی مدرن و شیک بوده و از امکانات رفاهی و تفریحی مختلفی بهره مند هستند . برخی از معروف ترین مراکز خرید کیش  عبارتند از بازار مروارید کیش ، مرکز خرید سارینا ، پردیس ، زیتون  رویال مال ، مرجان ، مریم و همین طور مرکز خرید دامون که در ادامه به شرح آن ها می پردازیم :
مرکز خرید دامون
اولین پیشنهاد ما به شما گشت و گذار و خرید از این مجموعه همه چیز تمام است . مرکز خرید دامون دارای بیش از یکصد فروشگاه است و در کنار آن امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی را گرد آورده است. در بیرون از این مجموعه و ر کنار درب ورودی آن سوپر مارکت ، شیرینی فروشی ، میوه فروشی  و فروشگاههای متنوعی را می بینید که جوابگوی نیازهای روزانه شما خواهد بود . همچنین باید افزود در طبقه آخر این مجموعه نیز یک سالن فود کورت بزرگ وجود دارد که دور تا دور آن را رستوران های متنوع در بر گرفته است . و شما می توانید غذای خود را در داخل سالن و یا بر روی تراس زیبایش میل کنید .
مرکز خرید سارینا
این مجموعه در تور کیش نیز دارای محیطی شیک و زیباست و از امکانات متنوعی بهره مند است . در این مجموعه برندهای معتبری وجود دارد و محل مناسبی برای تهیه انواع پوشاک است . این مجموعه نیز دارای رستوران و کافه است .
مرکز خرید مرجان
به توضیح سایت سفر باتو ، مرکز خرید مرجان در نزدیکی پارک ساحلی مرجان قرار دارد و یکی از قدیمی تر هاست . این مجموعه نیز محل مناسبی برای تهیه انواع پوشاک و همچنین لوازم منزل است . البته فروشگاههای متنوعی در این مجموعه مشغول به فعالیت هستند که با تنوع کالاها شما را حیرت زده می کنند .
کد مطلب: 146143
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *