۱
۰
سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۰

سفر قالیباف به کردستان

رییس مجلس شورای اسلامی با هدف نظارت میدانی بر حوزه‌های انتخابیه کردستان، گفت و گو با مردم و پیگیری مطالبات آنان از طریق فرودگاه سنندج وارد این استان شد.
سفر قالیباف به کردستان
رییس مجلس شورای اسلامی با هدف نظارت میدانی بر حوزه‌های انتخابیه کردستان، گفت و گو با مردم و پیگیری مطالبات آنان از طریق فرودگاه سنندج وارد این استان شد.
به گزارش ایرنا، دکتر محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی که صبح امروز سه شنبه ۱۹ اسفند ماه عازم استان کردستان شده، دقایقی پیش وارد فرودگاه سنندج شد و مورد استقبال رسمی بهمن مرادنیا استاندار کردستان و سایر مقامات استانی قرار گرفت.
سفر رییس مجلس به استان کردستان با هدف بازدید و نظارت میدانی بر حوزه‌های انتخابیه استان کردستان، بررسی مشکلات این مناطق و پیگیری مطالبات مردم انجام می شود.
در این بازدید میدانی نمایندگان مجمع استان کردستان و مسوولان اجرایی استان، رییس مجلس شورای اسلامی را همراهی می‌کنند.
در این سفر ۲ روزه رییس مجلس شورای اسلامی به برخی از شهرهای کردستان همچون سقز، مریوان، بیجار، قروه و سنندج می‌رود و ضمن بازدید از این شهرستان‌ها در جریان آخرین وضعیت پروژه‌های این استان قرار می‌گیرد و  همچنین قرار است دیداری با فعالان فرهنگی و اجتماعی کردستان داشته باشد.
رییس مجلس شورای اسلامی در روز دوم سفر خود به استان کردستان در جلسه شورای اداری استان نیز شرکت می‌کند و تا مسایل و مشکلات کردستان با حضور وی مورد بررسی قرار گیرد.
مردم این استان در مجلس شورای اسلامی دارای ۶ نماینده در پنج حوزه انتخابیه هستند که این حوزه ها شامل سنندج ، کامیاران و دیواندره با ۲ نماینده، مریوان و سروآباد با یک نماینده، سقز و بانه با یک نماینده، قروه و دهگلان با یک نماینده و بیجار با یک نماینده است.
براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت کردستان یک میلیون و ۶۰۳ هزار و ۱۱ نفر است که از این تعداد ۷۰.۸ درصد در مناطق شهری و ۲۹.۲ درصد هم در مناطق روستایی استان ساکن هستند.
کد مطلب: 146177
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


یاشا داریوش
Iran, Islamic Republic of
دم انتخابات سفر استانی شروع شد
رای ما حسن خمینی