; ?>; ?> مخالفت دیوان عدالت با تعطیلی پنجشنبه‌ها - مردم سالاری آنلاين
۰
پنجشنبه ۲ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۴۰

مخالفت دیوان عدالت با تعطیلی پنجشنبه‌ها

استاندار خوزستان شایعه‌های مطرح شده درباره تعطیلی پنجشنبه ادارات و سازمان‌ها از آذرماه را رد کرد و گفت: اخیرا دیوان عدالت اداری کشور مخالفت خود را با تعطیلی پنجشنبه‌ها اعلام کرده است.
 به دنبال تصویب و اعمال تعطیلی شهر اصفهان در روزهای پنجشنبه به دلیل آلودگی هوا، در هفته‌های اخیر برخی سایت‌ها و پایگاه‌های خبری در خوزستان از اجرای همین طرح در استان از آذرماه خبر داده و اقدام به نظرسنجی‌های مختلف در این خصوص کردند اما سید جعفر حجازی ظهر امروز در حاشیه جلسه شورای اداری استان در جمع خبرنگاران، آب پاکی را بر دست همه ریخت و گفت: پنجشنبه‌ها تعطیل نیست.
وی اظهارداشت: تعطیلی برخی استان‌ها امکان‌پذیر نیست و باید به صورت کشوری با وحدت رویه و به صورت سراسری این طرح به اجرا درآید.
حجازی خاطرنشان کرد: طبق قانون، کارکنان موظف به ۴۴ ساعت کار در هفته هستند و در صورتی که طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها اجرا شود نیاز دارد که ساعت کاری این روز در طول هفته تقسیم شود.
استاندار خوزستان افزود: در صورت اتخاذ تصمیم به تعطیل کردن روزهای پنجشنبه در اداره‌های دولتی ساعت کاری از ۶ و ۴۵ دقیقه صبح تا ۱۵ و ۱۵ دقیقه ادامه خواهد یافت که در این صورت دستگاه‌ها موظف به تامین ناهار کارکنان خواهند بود و با توجه به شرایط نامناسب بودجه‌ای ادارات، این طرح عملا غیر ممکن است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر هم اداره‌های دولتی در پرداخت اضافه کاری و دیگر هزینه‌های رفاهی کارکنان خود با مشکل زیادی مواجه شده‌اند پس عملا امکان تامین ناهار را هم ندارند.
حجازی در عین حال اظهار داشت: تفویض برخی اختیارات از سوی دولت به استان‌ها درباره موضوعات و مسائل‌‌ همان استان است و برای موضوعی مانند تعطیل کردن روزهای پنجشنبه، باید به صورت کشوری و سراسری تصمیم گیری شود.
کد مطلب: 14629
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *