۰
يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۷

سود سهام عدالت۹۸ تا پایان هفته واریز می‌شود؟

مشاور اجرایی سهام عدالت در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: با توجه به عدم واریز سود از سوی شرکت‌های سرمایه‌پذیر به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی، نمی‌توان اعلام کرد که در چند روز مانده به پایان سال، سود به حساب مشمولان سهام عدالت پرداخت می‌شود یا به سال آینده موکول خواهد شد.
سود سهام عدالت۹۸ تا پایان هفته واریز می‌شود؟
مشاور اجرایی سهام عدالت در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: با توجه به عدم واریز سود از سوی شرکت‌های سرمایه‌پذیر به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی، نمی‌توان اعلام کرد که در چند روز مانده به پایان سال، سود به حساب مشمولان سهام عدالت پرداخت می‌شود یا به سال آینده موکول خواهد شد.
"محمدرضا پورضایی" امروز (یکشنبه) در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا به آخرین وضعیت پرداخت سود سال ٩٨ سهام عدالت اشاره کرد و افزود: تاکنون هیچ مبلغی از سوی شرکت های سرمایه پذیر به حساب شرکت سپرده گذاری پرداخت نشده است.
 مشاور اجرایی سهام عدالت در شرکت سپرده گذاری مرکزی خاطر نشان کرد: لازمه پرداخت سود مشمولان سهام عدالت، واریز سود به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی است.
وی با بیان اینکه سود مشمولان سهام عدالت فقط به شرط واریز سود از سوی شرکت های سرمایه پذیر به شرکت سپرده گذاری انجام می شود، اظهار داشت: تا زمانی که فرآیند پرداخت سود از طریق شرکت های سرمایه پذیر تکمیل نشود نباید در انتظار پرداخت سود به حساب مشمولان سهام عدالت بود.
 پوررضایی خاطرنشان کرد: با توجه به وضع موجود نمی توان اعلام کرد که در چند روز مانده به پایان سال، سود به حساب مشمولان سهام عدالت پرداخت می شود یا به سال آینده موکول خواهد شد.
 مشاور اجرایی سهام عدالت در شرکت سپرده گذاری مرکزی با تاکید بر اینکه شرکت سپرده گذاری به صورت روزانه پیگیر واریز هر چه زودتر سود از سوی شرکت های سرمایه پذیر است، گفت: سود سهام عدالت به محض واریز به حساب شرکت سپرده گذاری به حساب سهامداران  پرداخت می شود.
رقم سود سال ٩٨ سهام عدالت
 وی به رقم دقیق سود سال ٩٨ سهام عدالت اشاره کرد و اظهار داشت: برای سهامداران با دارایی ٥٣٢ هزار تومان رقم ٢٠٠ هزار تومان و افراد دارای سهام یک میلیون تومان دو برابر سهام ٥٣٢ هزار تومانی سود دریافت خواهند کرد و مبلغ ٤٠٠ هزار تومان به حساب آنها واریز می شود.
 پوررضایی با بیان اینکه اکنون فقط باید مرحله نقل و انتقال سود سهام انجام شود و بعد از آن بلافاصله اقدام به توزیع سود بین مشمولان سهام عدالت خواهیم کرد، افزود: زمان واریز سود سهام عدالت قابل پیش بینی نیست و اکنون به هیچ عنوان نمی توان زمان مشخصی را برای پرداخت سود سال ٩٨ سهام عدالت اعلام کرد.
مشاور اجرایی سهام عدالت در شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: ممکن است بخشی از سود سهام عدالت در چند روز آینده و بخش دیگر در سال ١٤٠٠ واریز شود، این موضوع وابسته به نحوه واریز سود از سوی شرکت ها است.
ثبت نام ٦٠ درصد از سهامداران غیرمستقیم سهام عدالت در سجام
وی  به تعداد سهامداران غیرمستقیم که در سجام ثبت نام کرده اند اشاره کرد و اظهار داشت:  ٦٠ درصد از سهامداران سجامی شده اند اما باقی سهامداران به دلیل عدم اقدام به ثبت نام در سجام شماره حسابی را برای پرداخت سود اعلام نکرده اند؛ بنابراین سهامدارانی که  در سجام ثبت نام و شماره شبا اعلام کرده اند واریز سود برای آنها با سرعت بیشتری صورت می گیرد.
پوررضایی درباره نحوه پرداخت سود سهام عدالت افرادی که در سجام ثبت نام نکرده اند، گفت: بارها اعلام کرده ایم که سهامداران هر چه زودتر برای سجامی شدن اقدام کنند؛ بنابراین سود این افراد به دلیل عدم ارائه شماره حساب از طریق سازمان خصوصی سازی انجام می شود.
به گزارش ایرنا، هفته گذشته "محمدعلی دهقان دهنوی"، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد:، سود سهام عدالت برای عملکرد سال ۹۸ قبل از عید به صورت متمرکز به حساب مشمولان سهام عدالت واریز می‌شود.  
دهقان دهنوی تأکید کرد: تلاش بر این است که قبل از عید ۱۴۰۰ سود سهام عدالت به حساب مشمولان واریز شود، البته بستگی به این دارد که چه میزان از سود تقسیم شده شرکت‌های سرمایه‌پذیر دریافت و تجمیع شود.
 رییس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: به هر حال هر میزان از سود که دریافت شود، قبل از عید به حساب مشمولان واریز می‌شود و باقیمانده سود بعد از عید ۱۴۰۰ به حساب‌شان واریز خواهد شد.
کد مطلب: 146431
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *