۰
دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۶

ظریف: تحریم در آستانه زوال است

محمد جواد ظریف اظهار کرد: سرمای کرونا، سرمای بیداد و سرمای تحریم در آستانه زوال است.
ظریف: تحریم در آستانه زوال است
محمد جواد ظریف اظهار کرد: سرمای کرونا، سرمای بیداد و سرمای تحریم در آستانه زوال است. 
به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه کشورمان در مراسم «نوروز ۱۴۰۰، نوروز دوستی» که در محل وزارت امور خارجه برگزار شده بود گفت: جشن نوروز، جشن فرهنگی و جشن نو شدن طبیعت، قرن و روز است که در کشورهای مختلف گرامی داشته می شود.
وی افزود: ما در یک سال گذشته باید یک درس از کرونا فرا گرفته باشیم و آن درس این است که دنیا فقط یک قدر قدرت دارد و آن ذات باری تعالی است. قدر قدرتی در جهان نیست مگر خداوند متعال. در این یک سال دیدیم آنهایی که فریاد قدرت سیاسی، اقتصادی و نظامی شأن گوش فلک را کر کرده بود مجبور شدن در برابر این ویروس زانو بزنند.
ظریف گفت: اتفاقات یک سال گذشته در پی شیوع ویروس کرونا به ما آموخت که آینده همه ما جدایی ناپذیر است و باید شادی‌ها را تقسیم کنیم و در شادی ها و غم ها شریک یکدیگر باشیم. سرمای کرونا، سرمای بیداد و سرمای تحریم در آستانه زوال است.
این دیپلمات ارشد کشورمان ادامه داد: باید بپذیریم که پیشرفت در کنار عقب ماندگی، غنا در کنار فقر، ناامنی در کنار امنیت و صلح در کنار جنگ قابل جمع نیستند و ارزش های امروز انسانی به هم پیوسته است.  
ظریف تصریح کرد: جهانی شدن به معنای جدایی ناپذیر بودن همه ما از یکدیگر است.
وی در بخشی دیگر از صحبت های خود گفت: نوروز به ما می آموزد که با طبیعت همراه شویم و آغاز بهار را به عنوان آغازی جدید جشن بگیریم و از خدا بخواهیم که همان گونه که طبیعت را می چرخاند و زمستان را به بهار تبدیل می کند به ما بیاموزد همه در یک کشتی هستیم و آینده بشریت، آینده مشترک است. 
وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: کرونا و تحولات اخیر به ما این درس را داد که نمی‌توانیم با رنج یکدیگر شاد باشیم و در ناامنی یکدیگر امنیت داشته باشیم.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: این قرن که در آن شاهد جنگ، نابرابری، بی عدالتی و احتکار واکسن کرونا بود را کنار بگذاریم و وارد قرنی شویم که در آن همبستگی، همراهی، عشق، دوستی و محبت وجود دارد.
به گزارش ایسنا در این مراسم  غلامی وزیر علوم هم در اظهارات کوتاهی گفت: همه ما باید تلاش کنیم  که مهر، محبت و دوستی را در عالم گسترش دهیم و انشالله نو شدن روزها، منجر به نوشدن ذهن های انسان ها، رفتارها و همکاری های براساس صلح و دوستی شود.
همچنین در این مراسم حجت الله ایوبی، دبیرکل کمیسیون ملّی یونسکو در ایران نیز در سخنانی به تشریح نقش نوروز در گسترش صلح و دوستی پرداخت.
کد مطلب: 146521
برچسب ها: ظریف
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *