۰
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۵

مردم انتظار عدالت در آموزش و پرورش را دارند

معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان این‌که توسعه عدالت آموزشی یکی از اهدافی است که آموزش و پرورش دنبال می‌کند گفت: یکی از مهم‌ترین جاهایی که مردم انتظار عدالت و دادورزی را دارند، آموزش و پرورش است.
معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان این‌که توسعه عدالت آموزشی یکی از اهدافی است که آموزش و پرورش دنبال می‌کند گفت: یکی از مهم‌ترین جاهایی که مردم انتظار عدالت و دادورزی را دارند، آموزش و پرورش است.
به گزارش ایسنا، لعیا جنیدی در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک با وزارت آموزش و پرورش ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و نوروز گفت: آموزش و پرورش وضعیتی دارد که همه در ذهنمان به آن تعلق خاطر داریم. من در قرارداد نوشتن سخت‌گیرم، اما آموزش و پرورش واقعا خاص است و وقتی مشکلی از آموزش و پرورش حل شود، اقناع برای وجدان شخصی اتفاق میوفتد.
این حقوقدان با بیان این‌که دستور دادم تا در مستندسازی برای مدارس حداکثر تلاش انجام شود گفت: در ارتباط با حوزه آموزش و پرورش گفته‌ام که اگر مانع قانونی وجود ندارد به قید فوریت مسائل پیگیری و برطرف شود.
جنیدی با بیان اینکه تنقیح قوانین اهمیت بسیار زیادی دارد تصریح کرد: تمام کار حقوقی قابلیت پیش بینی است اما وقتی حجم قوانین زیاد می شود و سلسله قوانین مشخص نباشد کارکرد علم حقوق کم می شود و باید توجه کرد کارکرد اصلی دولت حقوقی است به این ترتیب که مصوبه مناسب به هیئت وزیران می‌آورد و در واقع اصل کارش مقررات‌گذاری است که البته بخشی از آن را مجلس انجام می‌دهد. پس مقررات‌گذاری به این جهت مهم است که ما به‌واسطه آن به کارکرد حقوق می‌رسیم.
معاون حقوقی رئیس‌جمهور با اشاره به اهمیت بحث آموزش گفت: آموزش یکی از حقوق اساسی است و حتی آموزش است که به کودکان یاد می‌دهد چگونه حق حیات خود را حفظ کنند و کیفیت حیات و شوق برای بقا و کسب درآمد به آموزش ربط دارد و تمام شاخص‌های یک ملت و دولت نسبت روشنی با آموزش دارند و کمتر چیزی است که چنین تاثیر عمیق و گسترده‌ای داشته باشد.
وی ادامه داد: حتی این آموزش است که حق سیاسی و مشارکت سیاسی را می‌آموزد و بلوغ رفتار احزاب و سیاسیون و تحمل صبر هم با آموزش به دست می‌آید برای همین این حوزه، حوزه مهمی است که باید به آن اولویت داد. البته باید توجه کرد که تعدد مراجع وضع و کثرت مقررات نیازمند شفاف‌سازی است و حکومت قانون محقق نمی‌شود مگر این‌که جایگاه قانون را بدانیم.
این حقوقدان در پایان با اشاره به توسعه عدالت آموزشی به عنوان یکی از اهداف امضای تفاهم‌نامه خاطرنشان کرد: توسعه عدالت آموزشی یکی از اهدافی است که آموزش و پرورش دنبال می‌کند و یکی از مهم‌ترین جاهایی که مردم انتظار دادورزی و عدالت دارند آموزش و پرورش است.
کد مطلب: 146606
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *