۰
پنجشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۵۴

آرام بند درب حیاط و جک درب پارکینگی

آرام بند درب وسیله‌ای است که کاربرد آن را در زمان شنیدن صدای گوش خراش حاصل از بسته شدن ناگهانی درب ورودی و درب پارکینگ به خوبی می‌توان درک نمود. وسیله‌ای با کاربرد عالی که علاوه بر جلوگیری از بسته شدن ناگهانی درب، در جلوگیری از خسارات وارد شده بر اثر ضربات ناشی از بسته شدن ناگهانی، نقش اساسی دارد.
آرام بند درب وسیله‌ای است که کاربرد آن را در زمان شنیدن صدای گوش خراش حاصل از بسته شدن ناگهانی درب ورودی و درب پارکینگ به خوبی می‌توان درک نمود. وسیله‌ای با کاربرد عالی که علاوه بر جلوگیری از بسته شدن ناگهانی درب، در جلوگیری از خسارات وارد شده بر اثر ضربات ناشی از بسته شدن ناگهانی، نقش اساسی دارد. آرام بند درب یک محصول ساختمانی است که با رها کردن درب، به آرامی آن را می‌بندد تا به چهارچوب آن فشاری وارد نشود. همچنین این محصول بر روی درب‌هایی با قفل برقی می‌تواند این اطمینان را ایجاد کند که بعد از باز کردن درب، درب به صورت اتوماتیک بسته خواهد شد و دیگر ساکنان منزل نگران باز ماندن درب بر اثر فراموشی یا سهل انگاری افراد وارد یا خارج شده نخواهند بود. در همین راستا برای معرفی بیشتر انواع  آرام بند درب شامل آرام بند درب آهنی، آرام بند درب ورودی و همچنین معرفی جک درب پارکینگ این گزارش برای مخاطبان عزیز تهیه شده است تا از مزایا و فواید این محصولات ساختمانی بیشتر مطلع شوند. پس تا پایان گزارش ما را همراهی نمایید.

آرام بند‌های اولیه:
همیشه افرادی در دوره‌های مختلف تاریخ بودند که اختراع وسایل و برطرف کردن یک مشکل یا تسهیل کردن امور زندگی برایشان یک دغدغه جالب و جذاب بود. در مورد اولین آرام بند نیز تاریخ ساخت آن به  اواخر قرن ۱۹ بر می‌گردد که در آن تعدادی از مخترعین و مهندس‌ها به دنبال کنترل روند بسته شدن درب، پس از عبور افراد و بسته شدن درب بصورت خودکار (توسط نیروی جک) بودند و بالاخره اولین آرام بند درب با طرح اولیه‌ای  شامل پوسته‌ای شبیه به لوله، فنر و پیچ طراحی شد و پس از چند سال تحقیقات با اضافه نمودن فشار هوا و سیلندر (به منظور کنترل شدت و سرعت بسته شدن درب) طرح تکمیل‌تر شد. در سال‌های بعد با کمک گرفتن از مواردی مثل روغن هیدرولیک، فنرهای متفاوت و شیر تنظیم، طرح آرام بند درب ارتقا یافت.
کاربرد آرام بند درب:
کاربرد آرام بند برای ارتقا تامین امنیت اماکنی از قبیل آپارتمان‌های مسکونی، اداری، فروشگاه‌ها و...می‌باشد و با دو بخش بازویی خود و یک پیچ سوپاپ سرعت بسته شدن درب را تنظیم می‌کند. آرام بند یک جک هیدرولیکی کوچک با دو بازوی متحرک و ثابت است که عملکرد کلی آن مانند جک درب پارکینگ است که پس از باز کردن درب ورودی، وظیفه بسته شدن آن را بر عهده دارد و سرعت بسته شدن درب را تا چند سانتیمتری بسته شدن نهایی با سرعت معقول و تقریبا بالا تنظیم نموده و چند سانتیمتر آخر را با سرعت بسیار آرام حرکت می‌کند تا صدای بسیار کمی از بسته شدن درب ایجاد شود.
 
فروش ویژه آرام یند و جک درب پارکینگ
وب سایت دیده بان
 
همچنین آرام بند درب ورودی با عدم اجازه به افراد در حال عبور برای باز کردن سریع درب از آسیب دیدن افراد احتمالی پشت درب جلوگیری می‌کند از طرفی اگر در اثر باد و یا فشار افراد، کسانی بین درب باشند و یا انگشت دست در بین درب باشد، می تواند خسارت جبران ناپذیری با بسته شدن درب به افراد وارد نماید که درصورت وجود یک آرام بند ایده آل از وقوع این حادثه جلوگیری می‌شود. همچنین با وجود آرام بند بر روی درب، پس از ورود افراد با کلید و یا از طریق باز کردن درب توسط هر مدل آیفون تصویری، می‌توان از بسته شدن درب مطمئن شد. در نهایت مجموع این کارها باعث طول عمر درب و چهار چوب درب می‌شود.
انواع مزیت‌های ساختاری آرام بند درب امروزی:
کنترل بسته شدن درب با سرعت‌های متفاوت از مزیت آرام بندها می‌باشد. این تنظیم سرعت به گونه‌ای است که با چرخاندن پیچ فنر آرام بند در جهت عقربه‌های ساعت یا خلاف آن می‌توان سرعت بسته شدن درب را بیشتر و یا آهسته‌تر نمود.
از طرفی آرام بندها در دو دسته کنترلی و غیر کنترلی ساخته می‌شوند و انتخاب نوع آن با توجه به نوع کاربری ساختمان، حساسیت، توان آرام بند و وزن آن و همچنین بودجه مالی کارفرما بستگی دارد. تفاوت آن‌ها در این است که در نوع آرام بند کنترلی، بستن درب توسط شخص صورت نمی‌گیرد بلکه توسط آرام‌بند انجام می‌شود و امنیت و کنترل درب برای جلوگیری از عدم برخورد به افراد در حال تردد، به عهده سنسورها می‌باشد.
 
انتخاب آرام بند با توجه به نوع و جنس درب ورودی:
قابلیت نصب آرام بند و انتخاب نوع آرام بند درب معمولا باید با توجه به نوع درب ورودی و فرم بالای درب، نوع قفل درب، وزن و ابعاد درب صورت بپذیرد. جهت نصب جک آرام بند به طور معمول باید بالای درب بصورت افقی بوده و یک چهار چوب افقی نیز برای نصب بازوی دستگاه بالای درب وجود داشته باشد اما یکسری درب‌های خاص هستند که باید با راهکارهای خاص این محصول را بر روی آن‌ها نصب نمود. درب‌هایی مانند درب‌های فاقد چهارچوب بالایی، درب‌های نیم دایره ، هلالی و .... . از طرفی آرام بند درب آهنی به دلیل سنگینی معمولا از برند‌های خاص مثل NHN ، KING و GEZE که محصول کشورهای کره، ژاپن و آلمان هستند، باید انتخاب شوند و اگر برای درب‌های چوبی، آلومینیوم، آرام بند درب سرویس بهداشتی UPVC، درب ضد سرقت و درب لابی،  قصد خرید آرام بند وجود داشته باشد، معمولاً محدودیتی در انتخاب نداشته و انواع و اقسام برندهای مختلف تا قدرت 60 کیلوگرم در بازار موجود می‌باشد.
انواع آرام بند درب از لحاظ سرعت بسته شدن:
آرام بند درب از لحاظ سرعت بسته شدن در کل با دو مدل دوسرعته و سه سرعته در بازار عرضه می‌شود.
اگر بخواهیم آرام بند درب آهنی و فلزی با قفل قدیمی و سنتی به کار ببریم باید از آرام بند دو سرعته استفاده نماییم. قدرت این جک‌ها از 25 کیلوگرم تا 140 کیلوگرم قابل انتخاب هستند و توانایی بستن مطمئن و بی‌صدای این درها را دارند. از آرام بندهای دو زمانه برای درب‌های چوبی و همچنین درب‌های ضد حریق، ضد سرقت استفاده می‌شود. برندهای پر فروش این آرام بند در بازار قالبا برند King , Ryobi می‌باشد.
آرام بند 2 سرعته معمولا در درب‌های دارای قفل برقی، توانایی وارد کردن ضربه نهایی برای بستن درب را ندارند بدین منظور آرام بندهای سه سرعته برای اینگونه درب منازل استفاده می‌شود. اینگونه جک‌های آرام بند درب اصطلاحا سه مرحله‌ای هستند و درب را در سه مرحله از لحاظ سرعت می‌بندند و مخصوص قفل برقی می‌باشند. قفل‌های برقی امروزی‌، بدلیل قابلیت ضد سرقت خود فنر بسیار قوی دارند. لذا اینگونه درب‌ها به دلیل سنگینی و وزن بالای 80 کیلوگرم و همچنین به دلیل وجود قفل برقی نیازمند جک آرام بند سه سرعته می‌باشند تا جک آرام بند بتواند درب سنگین را حرکت داده و لب به لب نماید و سپس سرعت سوم آن به نیروی فنر قفل برقی غلبه کند و درب را ببندد. از طرفی به دلیل مقاومت بیشتر قفل‌های برقی بر روی درب‌های ساختمان، اگر بخواهیم آرام بند درب را در دو مرحله تنظیم کنیم که درب به طور قطع بسته شود، احتیاج به باز کردن پیچ تنظیم به صورت غیر طبیعی می‌باشد؛ این عمل باعث کوبیده شدن درب می‌شود. البته لازم به ذکر است که در برخی از انواع جک درب منازل قدرت به حدی بالاست که مشکلی با نصب بر روی درب‌های آهنی دارای قفل برقی پیدا نمی‌شود. از برندهای پرفروش آرام بند سه سرعته یا سه مرحله‌ای در بازار NHN می‌باشد.
جک درب پارکینگ
جک پارکینگی از جمله ابزار ساختمانی پر کاربرد به جهت ایجاد امنیت بیشتر و جلوگیری از سرقت و رفاه در هنگام ورود و خروج می‌باشد. در عین حال نصب جک برقی پارکینگ برای ملک ارزش و اعتبار زیادی کسب می‌کند. در همین راستا برای انتخاب جک مناسب برای پارکینگ باید به مواردی همچون عرض درب، وزن و میزان تردد توجه شود.

نکته ای که باید در اینجا به آن اشاره شود این است که هیچ پکیج جک پارکینگی شامل سیم، کابل و قفل برقی نیست و در صورت نیاز به این موارد باید جداگانه خریداری شوند. برای خرید ابزارهای ساختمانی ذکر شده در این گزارش، متقاضیان عزیز می‌توانند با مراجعه به سایت دیده بان از انواع مدل‌ها، قیمت‌ها مطلع شده و همچنین از سایر محصولات ارائه شده در سایت از جمله انواع درب‌ها، دوربین‌های مدار بسته، انواع کرکره برقی، قفل‌های ریموت دار و برقی، پنجره دو جداره، سایبان برقی و درب اتوماتیک شیشه‌ای و ... دیدن نمایند.
همچنین در صورت تصمیم برای نصب آرام بند درب بر روی درب‌های ساختمان خود نیاز به بازدید از درب توسط کارشناسان سایت می ‌باشد که این بازدید نیازی به مراجعه حضوری ندارد ودر صورتی که کارشناس بخواهد بخش فنی درب متقاضی را بررسی نماید و متقاضی از مشاوره رایگان کارشناسان بهرمند شود، فقط کافی است عکس درب را به شماره واتساپ 09364714614 ارسال نمایند تا مدل های مناسب به همراه قیمت آرام بندها برای مشتری عزیز ارسال شود.همچنین با ارسال عکس درب ورودی پارکینگ، کارشناسان دیده بان، مدل‌های مناسب جک درب پارکینگ را به‌همراه قیمت آن به متقاضیان عزیز اعلام می‌دارند.
کد مطلب: 146692
برچسب ها: رپورتاژ آگهی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *