۰
جمعه ۶ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۴۲

ادامه تعلیق اقتصادی در سال ۱۴۰۰

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران می‌گوید لااقل در ماه‌های ابتدایی سال جاری نیز احتمالا تعلیق اقتصادی و نبود بستر تصمیم گیری قطعی ادامه خواهد داشت.
ادامه تعلیق اقتصادی در سال ۱۴۰۰
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران می‌گوید لااقل در ماه‌های ابتدایی سال جاری نیز احتمالا تعلیق اقتصادی و نبود بستر تصمیم گیری قطعی ادامه خواهد داشت.
به گزارش ایسنا، فعالان اتاق بازرگانی در طول هفته‌های گذشته بارها از لزوم مشخص شدن تکلیف اقتصاد ایران در عرصه‌های کلان صحبت کرده و معتقدند تا زمانی که مسیر آینده کشور تعیین نشده و نا اطمینانی‌ها نسبت به شرایط به حداقل نرسد، دسترسی به بسیاری از اهداف ممکن نخواهد بود.
یکی از اصلی ترین خواسته‌هایی که بخش خصوصی در طول ماه‌های گذشته بارها به آن پرداخته، موضوع تعامل با اقتصاد جهانی و مشخص شدن سرنوشت تجارت ایران با سایر کشورهای دنیا است. ایران در سال‌های گذشته از سویی با تحریم‌های آمریکا مواجه بوده و از سوی دیگر نپیوستن به اف ای تی اف اما و اگرهایی را به وجود آورده است و همین مسئله سرمایه گذاران را برای حضور در اقتصاد ایران با چالش مواجه کرده است و عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران می‌گوید که احتمالا این فضای تعلیق و عدم تصمیم گیری تا انتخابات سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.
حسن فروزان فرد گفته: سال ۱۴۰۰ از نظر اقتصاد سیاسی برای ایران سال مهمی خواهد بود و ما باید در آن تصمیماتی بگیریم که می‌تواند در تعیین مسیر اقتصادی کشور در سال‌های آینده نقشی مهم و کلیدی ایفا کند.
به گفته وی، برای آنکه بتوان تصمیمات کلان در این حوزه را نهایی کرد، باید شرایط برای بررسی‌های دقیق و اجرای برنامه‌هایی که تصویب شده وجود داشته باشد و از این رو احتمالا چنین اتفاقاتی به پس از انتخابات ریاست جمهوری موکول خواهد شد.
عضو اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ تکلیف اقتصاد ایران بیش از امروز مشخص خواهد شد، توضیح داد: اینکه در تعامل با دنیا چه وضعیتی پیدا خواهیم کرد و صادرات و واردات و تجارت ما به چه مسیری خواهد رفت و فعالان اقتصادی تکلیف خود را بشناسند. صرف نظر از اینکه چه کسی پیروز انتخابات خواهد بود، ما امیدواریم تعلیق فعلی کاهش یابد و با تعیین تکلیف مسائل در حوزه‌های کلان، حرکت به سمت هدف گذاری‌های اقتصادی با سرعت بیشتری دنبال شود.
کد مطلب: 146892
برچسب ها: اتاق بازرگانی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *