۰
يکشنبه ۵ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۲۸

طرح کودتا در لیبی خنثی شد

منابع لیبیایی از خنثی شدن طرح کودتا در این کشور که به رهبری افسرانی از ارتش لیبی طراحی شده بود خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری فارس، پایگاه خبری السوسنه اردن به نقل از منابعی لیبیایی اعلام کرد که یک هفته پیش در لیبی طرح یک کودتا به رهبری افسرانی از ارتش لیبی خنثی شده است.
این منابع گفتند: باند نخست در شهر بنغازی در شرق لیبی دستگیر شده است و این در حالی است که دستگاه اطلاعاتی نظامی لیبی دیگر اعضای این باند را در طرابلس تحت تعقیب قرار داده است.
به گزارش پایگاه السوسنه، این برای اولین است که نقشه کودتا در لیبی به دنبال سرنگونی رژیم معمر القذافی دیکتاتور معدوم این کشور طراحی شده است.
به گفته منابع آگاه، به دلایل امنیتی دولت لیبی هیچ بیانیه رسمی در اعلام خنثی کردن یک طرح کودتا در این کشور صادر نکرده است اما انتظار می رود ارتش ملی لیبی طی ساعات آتی بیانیه ای رسمی را صادر و جزئیات این طرح را فاش کند.
این منابع گفتند: حادثه ترور سرهنگ فرج الدرسی فرمانده امنیتی بنغازی به دست افراد ناشناس طی سه شنبه شب گذشته جنجال گسترده ای را در لیبی ایجاد کرده است به ویژه که این کشور در ماه های اخیر شاهد ده ها مورد ترور شخصیت های مختلف نظامی یا سیاسی بوده است که مشهورترین آنها عبدالفتاح یونس فرمانده عملیات نظامی علیه نیروهای قذافی در جریان جنگ سال گذشته بوده است.
کد مطلب: 14712
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *