۰
يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۵۰

ثبت ۳۸ هزار اثر در«جشنواره سیمرغ»

مهلت ثبت‌نام و ثبت اثر برای شرکت در «یازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ» که توسط معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با شعار "هر خانه یک پایگاه" برگزار می‌شود، با دریافت بیش از ۳۸ هزار اثر پایان یافت.
ثبت ۳۸ هزار اثر در«جشنواره سیمرغ»
مهلت ثبت‌نام و ثبت اثر برای شرکت در «یازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ» که توسط معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با شعار "هر خانه یک پایگاه" برگزار می‌شود، با دریافت بیش از ۳۸ هزار اثر پایان یافت.
به گزارش ایسنا، دکتر حسن زائری‌لطف مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت، ضمن تقدیر از استقبال کم نظیر علاقه مندان به جشنواره بین‌المللی سیمرغ بیان کرد: مجموع کل آثار ثبت شده در جشنواره ۳۸ هزار و ۸۹۴ اثر بود که از این میان تعداد ۴۱۴۲ اثر در بخش بین‌الملل، ۱۳۱۵۰ اثر در بخش ملی و ۲۱۶۰۲ اثر در بخش دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی به ثبت رسیده است.
همچنین در بخش بین‌الملل این جشنواره  بیش از ۲۰۰۰ شرکت کننده  از ۱۱۶ کشور مختلف شرکت کرده و تعداد ۲۲۳۳ فیلم کوتاه، ۷۵۹ فیلم مستند، ۵۰۰ پویانمایی و ۶۵۰ پوستر به ثبت رساندند.
زائری‌لطف با اشاره به اهمیت محورهای اعلام شده در جشنواره تصریح کرد: محورهای اعلام شده در فراخوان جشنواره با استعلام از بخش‌های مختلف وزارت بهداشت انجام و با هدف استفاده از خروجی آثار جشنواره سیمرغ در جهت ترویج فرهنگ سلامت، اعلام شد.
مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت، خروجی جشنواره بین‌المللی سیمرغ را روشن نگه داشتن چراغ فعالیت‌های فرهنگی بین دانشجویان و دانشگاه‌ها در دوران کرونا برشمرد و گفت: در شرایط کرونا با توجه به وضعیت پیش آمده در دانشگاه‌ها، جشنواره بین‌المللی سیمرغ با هدف ایجاد شور، نشاط، حرکت و پویایی در دانشگاه‌های علوم پزشکی فراخوان داد و خوشبختانه شاهد تولید آثار بسیار خوبی در رشته‌های مختلف و همچنین با رعایت پروتکل‌های اعلامی از سوی معاونت در دانشگاه‌ها بودیم.
به گزارش مفدا، وی اعلام کرد تعداد کل کاربران شرکت کننده در جشنواره بدون احتساب رشته‌های گروهی، ۱۶۹۵۳ نفر و با احتساب رشته‌های فردی و گروهی بیش از ۳۰ هزار نفر بوده است. زائری‌لطف با بیان اینکه در سال ۹۹ که یازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ برگزار شد، پاندمی کرونا شایع شده بود و ما در طول این سال تعطیلی بزرگی را تجربه کردیم ولی با این حال این میزان مشارکت نشان از اهمیت فعالیت‌های فرهنگی در بین دانشگاهیان بوده است.
زائری‌لطف با قدردانی از مسئولان دبیرخانه‌های دانشگاهی که در شرایط سخت کرونا به هماهنگی با دانشجویان و جمع‌آوری آثار مشغول هستند اعلام کرد: از نظر تعداد آثار ثبت شده در هر دانشگاه، دانشگاه‌های علوم‌پزشکی تبریز با ثبت ۶۰۱۴ اثر پیشتاز و دانشگاه‌های علوم پزشکی کرمانشاه با ۵۸۰۱ اثر و کرمان با  ۲۶۳۳ اثر در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
وی در رابطه با اضافه شدن بخش ملی در جشنواره یازدهم افزود: بخش ملی با هدف ترویج فرهنگ سلامت، تقویت فضای پر نشاط و انگیزه فرهنگی و هنری در عموم مردم جامعه و جلب توجه به مسائل مهم نظام سلامت در کشور اضافه شد.
زائری لطف با اشاره به برگزاری کارگاه‌های ادبی در ۴ دوره افزود: دبیرخانه دائم جشنواره بین‌المللی سیمرغ، به مناسبت روز دانشجو، و برای اولین بار در ادوار مختلف جشنواره، دوره عمومی بخش ادبی را در قالب ۴ دوره با عناوین داستان کوتاه، شعر طنز، شعر کلاسیک و شعر نو برگزار کرد که با استقبال بیش از ۱۰۰۰ نفر از دانشگاهیان مواجه شد.
وی در پایان تصریح کرد: امسال ۳۸۸۹۴ اثر به یازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ ارسال شده است و هیئت داوران از بین این آثار بهترین‌ها را انتخاب خواهند کرد. ارسال این تعداد اثر نشان از اهمیت والای جشنواره درمیان دانشگاهیان و تلاش شبانه‌روزی و جهادگرانه مسئولان دبیرخانه‌های دانشگاهی جشنواره دارد. همچنین درخصوص زمان نهایی برگزاری جشنواره با توجه به اطلاعیه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا و شرایط پاندمی در کشور تصمیم‌گیری خواهد شد.
یازدهمین جشنواره بین المللی سیمرغ با شعار "هر خانه، یک پایگاه سلامت" در پنج بخش تئاتر،‌ فیلم، ادبی، ‌هنرهای تجسمی و موسیقی، برگزار خواهد شد.
کد مطلب: 147212
برچسب ها: وزارت بهداشت
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *