۰
سه شنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۲

درخواست تعطیلی مشاغل در تهران

معاون کل وزارت بهداشت درباره اعمال محدودیتهای کرونایی در شهرهای قرمز توضیح داد.
معاون کل وزارت بهداشت درباره اعمال محدودیتهای کرونایی در شهرهای قرمز توضیح داد.
به گزارش ایسنا، دکتر ایرج حریرچی گفت: در شهرهای قرمز فعالیت های آموزشی و همچنین فعالیت های اجتماعی اعم از مذهبی و ملی تعطیلی کامل دارند. همچنین سفر با خودرو غیر بومی به شهرهای قرمز و خروج خودرو بومی از شهرهای قرمز ممنوع است.
وی با اشاره به اینکه در شهرهای قرمز کارکنان در مشاغل ضروری تا یک دوم امکان حضور دارند، ادامه داد: در مشاغل غیر ضروری هم فقط یک سوم کارکنان امکان حضور خواهند داشت.
حریرچی گفت: هر گونه تجمع بیش از ۱۵ نفر برای جلسات غیر قانونی است.
بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می کرد، افزود: ستاد کرونای استان تهران برای تهران محدودیت های بیشتری را خواستار شده است.
وی درباره تغییر رنگ بندی شهرها هم گفت: حضور ویروس جهش یافته و سرعت افزایش ابتلا در شهر و همچنین میزان تست مثبت که در آن شهرستان انجام می شود از جمله این عوامل می باشد که تمام این شرایط پیشگوی شرایط در آینده هستند.
او افزود: زمانی که رنگ بندی ها را فقط بر مبنای بستری انجام می دهیم فاز سرپایی بیماری گذشته و به نیمه دوم درگیری اپیدمی در آن شهرستان رسیدیم.
حریرچی درباره احتمال تعطیلی ۱۰ روزه تهران گفت: در حال حاضر در شهر تهران محدودیت ها و تعطیلی مشاغل گروه ۲، ۳ و ۴ اعمال می شود.
وی با اشاره به اینکه درخواست فعالیت مشاغل گروه یک در تهران را داده ایم، افزود: درخواست شده بقیه مشاغل در تعطیلی کامل باشند و حتماً تصمیمی که مطابق با خرد جمعی و به نفع عموم مردم باشد در ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب خواهد شد.
معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه واکسن های وارداتی بلافاصله در چرخه توزیع قرار گرفتند و ۴ فاز برای واکسیناسیون در نظر گرفتیم، گفت: فاز اول برای کارکنان خط اول ارائه خدمت به بیماران کووید۱۹ که در معرض خطر بالای ابتلا و انتقال هستند می باشد و همچنین افراد با ریسک بالای بستری و مرگ به دلیل کرونا شامل سالمندان نگهداری شده در مراکز سالمندان، معلولان جسمی و حرکتی در مراکز نگهداری، جانبازان مستقر در مراکز نگهداری و جانبازان بالای ۵۰ درصد شیمیایی و پرسنل این مراکز می باشند. فاز اول شامل ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است.
حریرچی ادامه داد: مرحله دوم شامل افراد مسن که به ترتیب از ۸۰ سال به بالا شروع و به صورت ۵ سال ۵ سال تا بالای ۶۵ سال را تحت پوشش قرار می دهد و همچنین افرادی که با بیماری و شرایط زمینه ای پرریسک هستند که بر اساس آنالیز ریسک ، افراد ۱۶ تا ۶۴ سال واکسینه خواهند شد.
معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به اینکه فاز سوم واکسیناسیون شامل ۳ گروه می باشد، گفت: گروه اول افراد ساکن در مراکز جمعی مانند سربازخانه ها، زندان ها و کمپ های مهاجرین قانونی، کودکانی که در مراکز جمعی نگهداری می شوند و گروه دوم سایر پرسنل ارائه خدمات ضروری برای جامعه مانند نیروی انتظامی، کارکنان بانک ها، معلمان و غیره و گروه سوم افراد ۵۵ تا ۶۴ سال هستند که فاز سوم حدود ۱۲ تا ۱۳ میلیون نفر هستند.
وی افزود: فاز چهارم واکسیناسیون شامل همه افراد جامعه است که بدون بیماری زمینه ای زیر ۵۵ سال سن دارند و این افراد بر اساس اولویت سنی به ترتیب و مبتنی بر تولید واکسن داخلی انجام می شود.
حریرچی ادامه داد: در حال حاضر در فاز اول واکسیناسیون هستیم که گروهی از کارکنان خط اول ارائه خدمات به بیماران کووید۱۹ و تعدادی با ریسک بسیار بالای بستری و مرگ که غسال های فعال در آرامستان ها و تعدادی از پاکبان هایی که در معرض زباله های بیمارستانی و عفونی هستند واکسینه شدند ولی هنوز فاز اول به اتمام نرسیده است.
وی تصریح کرد: تاکنون ۵۹۰ هزار دوز واکسن توزیع رسمی و تزریق شده است و با واکسن های وارداتی که طی دیروز و امروز وارد کشور شده تعداد بیشتری که عمدتاً کارکنان خط اول ارائه خدمت به بیماران هستند تحت پوشش قرار خواهند گرفت.
معاون کل وزارت بهداشت گفت: بیشتر افراد واکسینه شده تاکنون دوز اول را دریافت و حدود چند هزار نفری هم دوز دوم واکسن را دریافت کرده اند.
کد مطلب: 147321
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *