۰
پنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۲۳

خطر حذف از المپیک بیخ گوش وزنه‌برداری

فدراسیون جهانی وزنه برداری با وجود اینکه در خطر حذف این رشته از المپیک ۲۰۲۴ قرار دارد یک تصمیم جنجالی دیگر گرفت.
فدراسیون جهانی وزنه برداری با وجود اینکه در خطر حذف این رشته از المپیک ۲۰۲۴ قرار دارد یک تصمیم جنجالی دیگر گرفت.
 به گزارش ایسنا،  فدراسیون جهانی وزنه‌برداری با توجه به حاشیه‌های زیادی که در دو سال اخیر داشته است در شرایط خوبی قرار ندارد و هر لحظه خطر حذف از المپیک ۲۰۲۴ این رشته را تهدید می کند.
اما به نظر می رسد حساسیت زیادی که کمیته بین المللی المپیک روی این فدراسیون دارد و اینکه خواستار ایجاد اصلاحات اساسی توسط کارشناسان مستقل  شده بود، از سوی هیات اجرایی وزنه برداری چندان جدی گرفته  نشده است چرا که به جای جلب اعتماد IOC دست به تغییراتی می‌زند که نگرانی ها را بابت واکنش IOC دو چندان می کند.
پس از انتقاد IOC از تصمیم  فدراسیون جهانی مبنی بر اینکه ابتدا انتخابات برگزار شود و سپس اساسنامه را اصلاح کند، فدراسیون جهانی تصمیم گرفت با تعویق انتخابات، اصلاح اساسنامه را در دستور کار خود قرار دهد.
 مدتی پیش کمیسیون مستقلی تشکیل شد تا اصلاحات در اساسنامه را ایجاد کند و سپس اساسنامه جدید توسط IOC و کنگره به تصویب برسد. تاریخ ۳۰ جون (۹ تیر) هم به عنوان زمان برگزاری کنگره اصلاح اساسنامه اعلام شد. اکنون هیات اجرایی دست به تغییر زده و کمیسیون را قبل از اینکه کارش به پایان برسد، منحل کرده است و به اعضای آن گفته شده که دیگر نیازی به خدمات آنها نیست. هیات اجرایی تصمیم گرفته بدنه جدیدی ایجاد کند.
 این تصمیم جنجالی در حالی گرفته شده است که IOC خواستار استفاده از افراد مستقل در این کمیسیون شده بود و حتی این نقد وجود داشت که هیات اجرایی مشاوره کارشناسان مستقل را نمی پذیرد.
فدراسیون جهانی وزنه برداری درگیر حواشی زیادی از جمله رسوایی دوپینگ در دو المپیک پکن و لندن، فساد مالی، خریدن رای، پنهان کرده دوپینگ های مثبت توسط تاماش آیان رییس قبلی بود. پس از کنار رفتن تاماش آیان، هیات اجرایی فدراسیون جهانی تصمیمات عجیب و غریبی گرفت که بارها واکنش تند IOC را به همراه داشت و حتی باعث شد تعداد اوزان وزنه برداری در المپیک ۲۰۲۴ کاهش یابد.
 البته هنوز خطر حذف از المپیک برای این رشته وجود دارد و IOC این مسئله را به صراحت اعلام کرده است اما تهدید کمیته بین المللی المپیک جدی گرفته نشده است. اکنون باید منتظر ماند که واکنش IOC نسبت به تصمیم اخیر فدراسیون جهانی چه چیزی است.
کد مطلب: 147421
برچسب ها: وزنه برداری
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *