۰
پنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۷

چشم‌انداز گردشگری در سال ۲۰۲۱

سازمان بهداشت جهانی خواستار هماهنگی بیشتر برای از سرگیری و ارائه سفرهای ایمن برای سال ۲۰۲۱ است.
چشم‌انداز گردشگری در سال ۲۰۲۱
سازمان بهداشت جهانی خواستار هماهنگی بیشتر برای از سرگیری و ارائه سفرهای ایمن برای سال ۲۰۲۱ است.
به گزارش ایسنا به نقل از نیوز، پس از پایان سال دشوار ۲۰۲۰، در ابتداء سال ۲۰۲۱ با توجه با تشدید محدودیت‌های سفر توسط کشورها در پاسخ به شیوع ویروس کرونا، گردشگری جهانی با مشکلات بیشتری مواجه شده است. بر اساس آخرین گزارش سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)، در تمام جهان و در همه ماه‌های گذشته، شاهد افت شدید گردشگری بوده‌ایم.
از مهمترین موانع بازیابی سفرهای بین‌المللی، آزمایش الزامی، قرنطینه و در برخی موارد بسته شدن کامل مرزهاست. علاوه بر این، سرعت و توزیع واکسن آهسته‌تر از حد انتظار است و این مورد باعث تاخیر بیشتر در شروع گردشگری خواهد شد.
زوراب پولولیکاشویلی، دبیرکل UNWTO گفت: سال ۲۰۲۰ به عنوان بدترین سال ثبت‌شده در زمینه گردشگری بود و جامعه بین‌الملل برای اطمینان از روشن‌تر شدن وضعیت گردشگری در سال ۲۰۲۱ باید اقدامات قوی و فوری انجام دهد، زیرا که میلیون‌ها معیشت و تجارت به این موضوع مرتبط است.
برای بازگرداندن اطمینان به جهانگردی، هماهنگی بهتر بین کشورها و شیوه‌نامه‌های هماهنگ سفر و بهداشت ضروری است و اجازه می‌دهد سفرهای بین‌المللی در نیمکره شمالی قبل از اوج فصل تابستان با خیال راحت از سر گرفته شود.
با نگاه به آینده، سازمان جهانی گردشگری برای سال ۲۰۲۱ دو طرح ارائه کرده است که بازگشت احتمالی سفرهای بین‌المللی در نیمه دوم سال را در نظر می‌گیرد. طرح اول به بازگشت در ماه جولای و افزایش ۶۶ درصدی ورود گردشگر بین‌المللی برای سال ۲۰۲۱ در مقایسه با کمترین سطح تاریخی سال ۲۰۲۰ اشاره دارد. در این حالت، ورودی‌ها هنوز ۵۵ درصد کمتر از میزان ثبت شده در سال ۲۰۱۹ است. طرح دوم بازگشت احتمالی در ماه سپتامبر را در نظر گرفته و منجر به افزایش ۲۲ درصدی در مقایسه با سال گذشته است و البته این میزان نیز ۶۷ درصد کمتر از سال ۲۰۱۹ است.
کد مطلب: 147448
برچسب ها: گردشگری
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *