کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عباس عراقچی :

اقدامات هسته‌ای ایران فعلا لغو نمی‌شود

20 فروردين 1400 ساعت 9:27

معاون سیاسی وزیر امور خارجه با بیان اینکه هنوز مذاکرات به جمع بندی نرسیده، اعلام کرد: هیچ‌یک از اقدامات هسته‌ای فعلی ایران تا قبل از لغو کامل تحریم‌ها متوقف یا کند نخواهد شد.


معاون سیاسی وزیر امور خارجه با بیان اینکه هنوز مذاکرات به جمع بندی نرسیده، اعلام کرد: هیچ‌یک از اقدامات هسته‌ای فعلی ایران تا قبل از لغو کامل تحریم‌ها متوقف یا کند نخواهد شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،  سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با پرس. تی. وی اعلام کرد که تا وقتی آمریکا تمام تحریم‌های خودش را لغو نکرده و به برجام برنگشته باشد، هیچ یک از فعالیت‌های هسته‌ای ایران به ویژه در حوزه غنی سازی نه متوقف می‌شود و نه حتی روند کاهشی پیدا می‌کند.
وی با بیان اینکه تا وقتی آمریکا تمام تحریم‌های خودش را لغو نکرده و به برجام برنگشته باشد، هیچ یک از فعالیت‌های هسته‌ای ایران به ویژه در حوزه غنی سازی نه متوقف می‌شود و نه حتی روند کاهشی پیدا می‌کند، اظهار داشت: غنی سازی ۲۰ درصد ما اکنون با سرعتی حتی فراتر از سرعتی که مجلس شورای اسلامی در قانون خودش پیش بینی کرده بود، پیش می‌رود و مواد غنی شده ۲۰ درصد در حال تولید است.
عراقچی افزود: این روند به همین منوال ادامه پیدا خواهد کرد تا زمانی که توافقی به دست بیاید و بر اساس آن آمریکا تمامی تحریم‌های خودش را بردارد و همانطور که بار‌ها ذکر شده در یک مرحله همه تحریم‌ها باید برداشته شود.
وی همچنین با اشاره به اینکه گفت وگوی ما با اروپایی ها، روسیه و چین ادامه دارد، گفت: اینکه بعضا گفته می‌شود این گفتگو‌ها با اروپاست و اروپایی‌ها هم از آن سو با آمریکا صحبت می‌کنند، صحیح نیست. ما اینجا با مجموعه کشور‌های عضو فعلی برجام یعنی سه کشور اروپایی، روسیه و چین و اتحادیه اروپا که هماهنگ کننده برجام است، مذاکره می‌کنیم و آن‌ها هم از سمت دیگر با آمریکایی‌ها به شیوه‌ای که خودشان می‌دانند، گفتگو و نتایج را منتقل می‌کنند.
معاون سیاسی وزیر امور خارجه و عضو تیم مذاکره کننده ایرانی در نشست کمیسیون برجام اضافه کرد: نشانه‌هایی بروز کرده است که آمریکایی‌ها در حال بررسی مواضع خودشان و حرکت به سمت برداشتن تحریم‌های کامل هستند؛ ولی ما هنوز در موقعیتی نیستیم که قضاوت کنیم و هنوز مذاکرات به جمع بندی نرسیده است.
عراقچی افزود: تصور می‌کنم که ما مسیر طولانی تری را در پیش داریم؛ اگرچه که حرکت ما حرکت رو به جلوست و فضای مذاکرات فضای سازنده‌ای است.

 


کد مطلب: 147481

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/147481/اقدامات-هسته-ای-ایران-فعلا-لغو-نمی-شود

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir