۰
دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۰۷:۵۷

پیروزی استقلال مقابل الشرطه

مصاف استقلال ایران و الشرطه عراق در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با پیروزی ۳ بر صفر شاگردان فرهاد مجیدی به پایان رسید.
پیروزی استقلال مقابل الشرطه
مصاف استقلال ایران و الشرطه عراق در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با پیروزی ۳ بر صفر شاگردان فرهاد مجیدی به پایان رسید.
به گزارش ایسنا، در جریان هفته دوم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، دو تیم استقلال ایران و الشرطه عراق به مصاف هم رفتند که این بازی در پایان با برتری ۳ بر صفر شاگردان فرهاد مجیدی به پایان رسید.
گل‌های استقلال را در این بازی را محمد نادری در دقیقه ۴۳، فرشید اسماعیلی در دقیقه ۵۵ و شیخ دیاباته در دقیقه ۶۵ به ثمر رساندند. الشرطه از دقیقه ۱۱ با اخراج حسام کاظم ۱۰ نفره بازی کرد.
با این نتیجه استقلال با ۶ امتیاز در صدر جدول گروه C رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ایستاد. الدحیل با ۴ امتیاز در جایگاه دوم و الاهلی عربستان با یک امتیاز در رتبه سوم جای دارند. الشرطه عراق هم بدون امتیاز، قعر نشین جدول است.
نیمه اول
بازی در دقایق ابتدایی در میانه میدان در جریان بود و دو تیم بیشتر یکدیگر را محک زدند تا بتوانند راهی به دروازه هم پیدا کنند.
در دقیقه ۸ بازی، مهدی قایدی با یک فرار به موقع، فرصت خوبی در محوطه جریمه تیم الشرطه پیدا کرد اما دفاع تیم الشرطه مانع گلزنی او شد.
حسام کاظم بازیکن تیم الشرطه عراق در دقیقه ۱۱ بازی با تکل خشن روی فرشید اسماعیلی، از داور کارت قرمز گرفت. این بازیکن پس از ۳ دقیقه توقف بازی، زمین را ترک کرد.
پس از شروع دوباره بازی، آرش رضاوند در دقیقه ۱۶، شوت کات‌داری روانه دروازه الشرطه کرد که دروازه‌بان حریف توپ را دفع کرد.
با ۱۰ نفره شدن الشرطه، این تیم بیشتر در لاک دفاعی فرو رفت و گوشه چشمی به ضد حملات داشت. در این مدت آبی‌پوشان سعی داشتند فرصتی برای گلزنی ایجاد کنند اما تلاش شاگردان مجیدی تا اواسط نیمه دوم بی‌نتیجه بود.
مسعود ریگی در دقیقه ۲۴ بازی، با حفظ توپ در میانه میدان و درگیری با بازیکنان حریف، شوتی از پشت محوطه جریمه الشرطه راهی دروازه حریف کرد که ضربه او با اختلافی اندک از بالای دروازه به بیرون رفت.
با نزدیک شدن به پایان نیمه اول، استقلالی‌ها موفق نشدند راهی به دروازه الشرطه پیدا کنند. تیم عراقی نیز با ایجاد لایه‌های دفاعی، می‌خواست مانع از موقعیت‌سازی شاگردان فرهاد مجیدی شود و با خلق موقعیت در ضد حمله سعی داشت شرایط بازی را به نفع خود بکشاند.
اما شرایط در دقیقه ۴۴ بازی عوض شد و استقلال موفق شد تک گل بازی را به ثمر برساند. مهدی قایدی با حضور در محوطه جریمه الشرطه، یک پاس دیدنی به محمد نادری داد و نادری با یک ضربه بی‌نقص موفق شد دروازه تیم حریف را باز کند.
در پایان تلاش دو تیم برای به ثمر رساندن گل بیشتر در نیمه اول ثمری نداشت تا این بازی در پایان نیمه اول با پیروزی یک بر صفر آبی‌پوشان به پایان برسد.
نیمه دوم
در ابتدای نیمه دوم، شیخ دیاباته اولین فرصت این نیمه را ایجاد کرد و این بازیکن پشت محوطه جریمه الشرطه صاحب موقعیت شد اما ضربه این بازیکن را دروازه‌بان مهار کرد.
در دقیقه ۴۸ بازی، آرش رضاوند روی یک ضربه کرنر فرصت شوت‌زنی داشت که ضربه این بازیکن بازهم نتوانست راه به جایی ببرد.
دقیقه ۵۵ بازی، گل دوم استقلال به ثمر رسید. آبی‌پوشان با هجوم به نیمه زمین تیم الشرطه صاحب موقعیت شدند و پاس آرش رضاوند فرشید اسماعیلی را در یک موقعیت مناسب قرار داد و این بازیکن در پایان با یک شوت محکم دروازه الشرطه را برای بار دوم باز کرد.
استقلال در ادامه سعی داشت اختلاف خود را با الشرطه عراق بیشتر کند و در دقیقه ۶۵ به گل سوم رسید. روی یک موقعیت حمله دیگر، فرشید اسماعیلی با یک پاس خوب شیخ دیاباته در محوطه جریمه الشرطه صاحب موقعیت کرد و شوت این بازیکن درنهایت به گل سوم استقلال تبدیل شد.
در ادامه استقلال باز هم به نیمه زمین الشرطه حمله‌ور شد و خواست فرصت‌های بیشتری برای گلزنی ایجاد کند. دقیقه ۷۵ آرش رضاوند صاحب یک موقعیت خوب در محوطه جریمه الشرطه شد اما ضربه این بازیکن به تیر دروازه برخورد کرد.
بعد از گل سوم استقلال، بازی متعادل‌تر پیش رفت و آبی‌پوشان سعی داشتند بازی را مدیریت کنند تا پیروزی بازی را از آن خود کنند. در این مدت موقعیت‌های نصفه و نیمه شاگردان فرهاد مجیدی گل دیگری برای استقلال نساحت.
در پایان تلاش استقلال برای بیشتر کردن اختلاف ثمری نداشت تا این بازی در نهایت با برتری ۳ گله شاگردان فرهاد مجیدی پایان یابد و این تیم صدرنشین گروه C رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا شود.
ترکیب استقلال: محمدرشید مظاهری، محمدحسین مرادمند، سیاوش یزدانی، وریا غفوری (دقیقه ۶۶- سید احمد موسوی)، محمد نادری (دقیقه ۶۶- عارف غلامی)، مسعود ریگی، هروویه میلیچ (دقیقه ۴۵- سبحان خاقانی)، فرشید اسماعیلی (دقیقه ۶۷- سعید مهری)، آرش رضاوند، مهدی قایدی (دقیقه ۷۷- آرمان رمضانی) و شیخ دیاباته.
ترکیب الشرطه عراق: احمد بسیل، کرار عامر، سعد ناطق، علی فائز، فهد یوسف، امجد عطوان، علی فیصل، علا علی، حسام کاظم (دقیقه ۱۱- اخراج از بازی)، سعد عبدالعامر و محمد داود.
کد مطلب: 148037
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *