۰
دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۴

کاهش نرخ دلار ادامه دارد!

تقریبا از ابتدای این هفته صفوف فروش دلار در بسیاری از مراکز خرید و فروش این ارز دایر بوده و خبر از کاهش نرخ دلار می دهد.
کاهش نرخ دلار ادامه دارد!
تقریبا از ابتدای این هفته صفوف فروش دلار در بسیاری از مراکز خرید و فروش این ارز دایر بوده و خبر از کاهش نرخ دلار می دهد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، روز گذشته ۲۹ فروردین  صف های طویل دلار در میدان فردوسی تشکیل شده بود. این صف ها را مردمی عادی پر کرده بودند که شنیدن کاهش احتمالی قیمت دلار، اقدام به فروش دلارهای خود کرده بودند.
همیشه با ایجاد جو روانی و افزایش نوسانات دلار در جامعه مراجعه مردم به صرافی ها برای خرید و فروش بيشتر شده است. اخبار بین المللی و همچنین افزایش ذخایر ارزی منجر به کاهش نرخ ارز می شود.
روز گذشته  قیمت خرید دلار براساس اعلام صرافی ملی  ۲۳ هزارو ۴۰ تومان و قیمت فروش آن ۲۳ هزار و ۸۸۰ تومن بود.
خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان طی گزارش های میدانی متعدد از خرید دلار با قیمت ۲۴ هزارو ۴۰۰ تا ۲۴ هزار ‌و۵۰۰ تومان  توسط دلالان خیابانی خبر می دهد.
به عقیده بسیاری از کارشناسان عوامل بسیاری از جمله آزاد شدن منابع بلوکه شدن ایران در کشور های دیگر در کاهش نرخ دلار تاثیر دارد.
روز به روز به انتخابات ریاست جمهوری نزدیک می شویم و نمی توان از این مسئله برای افت و خیزهای دلار غافل ماند.
نوسانات نرخ ارز متاثر از متغيرهای سیاسی است!
حسن خانی کارشناس ارزی و اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در این خصوص اظهار کرد: نرخ ارز در کشور بنیادی ترین نرخ در کشور است. متاسفانه متغیرهای سیاسی بیش از متغیر های اقتصادی در کشور بر نرخ ارز در کشور تاثیر می‌گذارد.
وی ادامه داد: آن مسئله ای که می تواند نرخ ارز را در کشور ما  ثبات برساند، تقویت منابع ارزی و کنترل مصارف ارزی است. واردات گوشی آمریکایی  در کشوری که دچار تحریم است، معنا ندارد!
حسن خانی بیان کرد: اگر واردات کشور ما که بخش عمده آن کالاهای اساسی  است، به سالانه ۳۰ میلیارد دلار برسد، می توان  به ثبات نرخ ارز امیدوار شد.
بسیاری از کارشناسان بازار به ادامه دار بودن کاهش نرخ ارز اذعان می کنند و گویا این روند حتی ارز را به زیر ۲۰ هزار تومان نیز خواهد رساند.
احمد جانجان کارشناس اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در این خصوص اظهار کرد: محدوده کف دلار حدود ۲۰ تا ۲۲ هزار تومان است.توافق امری کیفی است که دولتمردان و سیاستمداران به دنبال خروج کیفی آن هستند‌.
کاهش نرخ ارز دلیل موجهی ندارد
علی اصغر سمیعی رئیس اسبق کانون صرافان ایران در گفت و گو با خبرنگار بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در این خصوص اظهار کرد:ف فعلاهیچ دلیل روشنی برای کاهش واقعی نرخ ارز مشاهده نمی‌شود، مگر اینکه بازهم مدیریت بازار بخواهد با دستکاری عرضه و تقاضا بر روی قیمت‌ها تأثیر بگذارد.
وی ادامه داد: یک راه دیگر هم برای کاهش یا حداقل ثابت نگاه داشتن نرخ ارز وجود دارد، که قدری مشکل و به اراده و جرات نیاز دارد.آن هم کاهش و به نزدیک صفر رساندن نرخ تورم و پیرو آن نرخ بهره است که  اگر این اتفاق بیفتد، امید فراوانی به شکوفایی اقتصادی در کشور به وجود می آید.
در پایان امیدواریم دولت و بانک مرکزی قیمت دلار را هرچه سریع تر به ثبات رسانده و با دلالان ارزی که بازار دلار در کشور را در دست گرفته اند، مقابله کند.
کد مطلب: 148045
برچسب ها: قیمت دلار
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *