۰
دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۳
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران:

به پلاک ماشینتان ماسک نزنید!

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از اجرای طرح تشدید برخورد با تخلفات مخدوشی و پوشش پلاک در پایتخت خبر داد.
به پلاک ماشینتان ماسک نزنید!
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از اجرای طرح تشدید برخورد با تخلفات مخدوشی و پوشش پلاک در پایتخت خبر داد.
سرهنگ علی همه‌خانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نحوه برخورد پلیس با تخلفاتی نظیر پوشش پلاک در پایتخت گفت: ماموران پلیس راهور همواره با حضور در مبادی ورودی طرح ترافیک و کاهش آلودگی هوا به شکل محسوس و نامحسوس بر تخلفاتی نظیر پوشش یا تغییر در ارقام پلاک خودرو نظارت داشته و در کنار دوربین ها به شکل حضوری و فیزیکی نیز با این موارد برخورد می‌کنند. به همین دلیل نیز ارتکاب چنین تخلفاتی در طول روز و در این مناطق در سال‌های اخیر بسیار کاهش داشته است.
وی با اشاره به اجرای طرح ممنوعیت تردد شبانه وسایل نقلیه به دلیل شیوع کرونا گفت: با توجه به محدودیت های اعمال شده متاسفانه شاهد آن هستیم که معدود رانندگانی اقدام به تخلف پوشش و مخدوش کردن پلاک خودروی خود می‌کنند که این موضوع از دید و رصد دوربین ها و ماموران پلیس دور نیست و به جد با آن برخورد می‌کنند.
همه‌خانی ادامه داد: رانندگانی که اقدام به پوشش پلاک خود از طریق پوشاندن یا گذاشتن کاور، ماسک، کاغذ و برچسب می کنند و قصد تردد در مناطق طرح ترافیک، طرح کاهش آلودگی هوا یا تردد در ساعات منع تردد شبانه را داشته باشند، برابر مقررات علاوه بر اعمال قانون به مبلغ ۶۱ هزار و ۲۰۰تومان، برای ورود غیرمجاز به محدوده نیز جریمه خواهند شد و در کنار آن به دلیل ارتکاب جرم به مرجع قضایی نیز معرفی خواهند شد.
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: در همین راستا نیز ماموران پلیس راهور در سطح معابر پایتخت به صورت فیزیکی حضوردارند و همچنین با استفاده از دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلف شهری به صورت مکانیزه با رانندگان متخلفی که پلاک خودرویشان را به هرنحوی دست کاری و مخدوش کرده یا بپوشانند برخورد خواهند کرد.
همه‌خانی تاکید کرد: اجرای طرح برخورد با تخلف مخدوش کردن یا پوشاندن پلاک در ساعت منع تردد نیز به صورت ویژه در دستورکار ماموران پلیس راهور قرار داشته و گشت‌های محسوس و نامحسوس شبانه پلیس با آن برخورد خواهند کرد.
به گفته وی، به استناد ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی هرگونه تغییر در ارقام پلاک و مخدوشی آن  جرم بوده ودر صورت مشاهده مامورین پلیس ضمن جلوگیری از تردد این خودروها جهت رسیدگی و برخورد قانونی به مرجع قضایی معرفی می‌شوند.
همه‌خانی تاکید کرد: رانندگان توجه داشته باشند که پلاک وسیله نقلیه‌شان همواره باید همانند روز اولی که پلاک را تحویل گرفته‌اند بدون هیچگونه مخدوشی و دستکاری در جلو و عقب خودرو نصب شده باشد.
کد مطلب: 148053
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *