۰
سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۲۳

افزایش ٧ برابری تماس با اورژانس

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از افزایش ٧برابری تماس با اورژانس نسبت به هفته گذشته خبر داد.
سخنگوی سازمان اورژانس کشور از افزایش ٧برابری تماس با اورژانس نسبت به هفته گذشته خبر داد.
مجتبی خالدی در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری کووید ١٩ سازمان اورژانس کشور با تمام قوا آمادگی ارایه خدمات به مردم عزیز را فراهم کرد.
وی با بیان اینکه اورژانس در چند حوزه اقدامات لازم را انجام داده است گفت: اولین مرحله بحث پاسخگویی به سوالات مردم بود. در اواخر سال ٩٨ سوالات متعددی در خصوص بیماری وجود داشت که به دلیل اینکه مرجع علمی پاسخگوی این عزیزان باشد سازمان اورژانس کشور زیرسیستمی از ١١۵ را به پاسخ دهی به مردم اختصاص داد. نکته دوم بحث انتقال بیماران مشکوک به کووید١٩ بود که پاید پروتکل‌های ویژه‌ای در این خصوص انجام می‌شد تا خدمات مناسب دریافت شود. مرحله سوم نیز جا به جایی بیماران مبتلا به کووید١٩ بین بیمارستان‌ها بود.
خالدی ادامه داد:با شیوع بیماری کووید١٩ به خصوص در موج چهارم شاهد افزایش تماس با اورژانس پیش بیمارستانی بودیم. در خصوص مشاوره در رابطه با بیماری کووید١٩ تماس‌های اورژانس تا ٧ برابر افزایش پیدا کرده و ماموریت‌های اورژانس پیش بیمارستانی هم در خصوص بیماری کرونا تا ٨ برابر در حال افزایش است.
سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: ماموریت‌های جاری مثل بیماران قلبی، بیماران مغزی، سکته های مغزی و... تا ۴٠ درصد افزایش داشته است.
وی تاکید کرد: این افزایش آمار نسبت به مدت مشابه هفته گذشته و اواخر اسفندماه است.

خالدی تاکید کرد: خواهش ما از مردم عزیز این است که نکات مربوط به بیماری کووید١٩ را جدی بگیرند، علامت های ساده‌ای مثل تب، خستگی، بدن درد، از علایم اولیه بیماری کووید١٩ هستند، در اینگونه موارد حتما با شماره ۴٠٣٠ یا ١١۵ تماس گرفته و اطلاعات تکمیلی دریافت شود.
وی ادامه داد: در صورتی که علامتی مثل تنگی نفس به وجود آمد حتما باید با اورژانس ١١۵ تماس گرفته شود تا به بیمارستان‌ها منتقل شوند. در صورتی که مشکلات جدی در خصوص ارایه خدمات در مراکز درمانی داشتند نیز می‌توانند با شماره ١٩٠ به عنوان مرکز پیشنهادات و انتقادات وزارت بهداشت تماس بگیرند.  
کد مطلب: 148098
برچسب ها: اورژانس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *