کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

علت توقف واگذاری هواپیمایی کیش چیست؟

2 ارديبهشت 1400 ساعت 17:01

مراسم معارفه جعفر آهنگران به عنوان یازدهمین مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با حضور حمیدرضا مومنی، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، صبح پنجشنبه دوم اردیبهشت در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.


 مراسم معارفه جعفر آهنگران به عنوان یازدهمین مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با حضور حمیدرضا مومنی، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، صبح پنجشنبه دوم اردیبهشت در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.

حمیدرضا مومنی دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در آئین معارفه جعفر آهنگران که با حضور مدیران و معاونان منطقه آزاد کیش، امام جمعه اهل سنت، اعضای شورای تامین و نمایندگان بخش های خصوصی کیش برگزار شد، با تاکید بر نقش مهم مناطق آزاد گفت: یکی از اقدامات جدی ما در مناطق آزاد به خصوص کیش، بحث شفاف سازی خواهد بود. توسعه زیر ساخت ها نیز باید از اولویت های منطقه باشد و از دکتر آهنگران خواستیم خیلی جدی به موضوع آب و برق کیش ورود کنند و این نقیصه بزرگ حل و فصل شود، در غیر این صورت کیش  به جهت وجود بسترهای گردشگری با مشکل مواجه خواهد شد.

وی موضوع بعدی را احترام به ارباب رجوع و مخاطبین عنوان کرد و گفت مخاطبین ما که مردم باشند خیلی از عملکرد ما راضی نیستند و اکثر گلایه ها هم به حق است.

وی ادامه داد: وظیفه ذاتی ما خدمت و پاسخگویی درست است، پذیرفتنی نیست که مردم را گرفتار و معطل تصمیمات خود کنیم. حضور فیزیکی باید حذف شود که مبدا و منشا مشکلات و سوءاستفاده ها است.

مومنی افزود: ما حق نداریم خواسته های مشروع مردم را معطل و بی پاسخ بگذاریم.

وی تامین منابع مالی را برای سازمان های مناطق آزاد و بخش های خصوصی این مناطق را مسئله کلیدی دانست و اضافه کرد: طی سال های اخیر در جزیره کیش، تامین منابع به خوبی انجام شده است و می تواند الگویی برای سایر مناطق آزاد کشور باشد. مومنی افزود با توجه به مشکلات اقتصادی که در کشور وجود دارد باید به سمت استفاده از امکانات بازارهای سرمایه و بازارهای مالی برویم.

مومنی بیان کرد: سه مولفه و مشخصه برای کار کردن داریم، اولین مورد برنامه مداری است. هیچ مدیری حق کار بدون برنامه را ندارد اقدام براساس برنامه و تعهد خواهد بود. مورد بعدی پاک دستی است قطعا با مدیران غیر پاک دست کار نخواهیم کرد. وی مورد سوم را اقتدار مدیر خواند و گفت ما مدیر بدون اقتدار نمی خواهیم، مدیر دارای اقتدار که بتواند مدیریت بکند به موقع ورود کرده و تصمیم بگیرد.

وی بر توسعه حوزه نظارتی دبیرخانه مناطق آزاد تاکید کرد و افزود: قطعا بر اصلاح ساختار مالی دبیرخانه و مناطق آزاد به صورت جدی ورود پیدا خواهیم کرد. برنامه های اجرایی مناطق آزاد با برنامه ریزی شود و خروجی های آن مشخص شود.

مومنی با اشاره به طولانی شدن روند ساخت ترمینال جدید فرودگاه کیش گفت: به هیچ عنوان قابل قبول نیست که ساخت یک پروژه با برآورد هزینه ۲۰۰ میلیارد تومان بیش از ده سال طول بکشد و با بیش از ۱۲۰۰ میلیارد هنوز هم به اتمام نرسیده باشد. این ما به التفاوت را چه کسی باید جبران کند؟ تاوان بی کفایتی ما را مردم نباید بدهند. منافع و مصالح کشور شوخی بردار نیست. هر کس این پروژه را شروع کرده و به موقع تمام نکرده است امروز باید پاسخگو باشد.

وی افزود: ما یک سازمان ناظر هستیم تا تسهیلگر سرمایه گذاری مردم و بخش خصوصی باشیم . کجا ما دست بخش خصوصی را باز گذاشتیم و نتوانست مسئولیتش را انجام دهد؟ هتل های کیش را چه کسی ساخته است؟ چه اشکالی دارد که این سیستم توسعه و گسترش پیدا کند.



دبیر شورای عالی مناطق آزاد همچنین از دستور رئیس جمهور به وزیر اقتصاد برای توقف موقت واگذاری هواپیمایی کیش خبر داد.

وی دلیل برکناری و جابجایی های اخیر در هواپیمایی کیش را مشکلات مدیریتی آن دانست و گفت: کسانی را در راس امور گذاشته بودند که حداقل های مبانی صنعت هوانوردی را نیز نمی دانستند. شخصی را بالای سر این سیستم گذاشته بودند که حتی یک ساعت کار در زمینه هوانوردی انجام نداده بود. به چه شکلی می توان یک مجموعه را زمین زد؟ باید همین کارها را کرد. یک شرکت هواپیمایی که باید روز به روز رشد و توسعه پیدا می کرد و به کیش و همه مناطق آزاد در زمینه گردشگری کمک می کرد و امروز یک برند مطرح در داخل و خارج کشور می شد، روز به روز کوچک تر شده است.

وی در پایان گفت: مسئولیت خود را موقت و محدود به این دولت نمی دانیم و با اقتدار تا دقیقه آخر ماموریت وظیفه خود را انجام خواهیم داد . به مملکت، کیشوندان و سرمایه گذاران بدهکاریم و تلاش خواهیم کرد فضا را برای کسب و کار مناسب محیا بکنیم. وی از دکتر آهنگران و همکاران وی خواست که با تمام توان در خدمت مردم باشند و گره از کار ارباب رجوع باز بکنند و ابراز امیدواری کرد که بزودی مناطق آزاد به جایگاه اصلی خود که استقلال کامل در مدیریت و تصمیم گیری هاست باز گردد.

جعفر آهنگران نیز در آئین معارفه خود بر تلاش برای ارزان کردن سفر به کیش تاکید کرد و گفت: کیش باید ارزان شود و در اختیار همه ایرانیان قرار بگیرد.

وی افزود: سفر به کیش نباید برای هیچ ایرانی آرزو باشد و همه باید بتوانند به کیش سفر کنند.

وی همچنین بر پیگیری جهت  ساخت مسکن ملی در جزیره کیش، تلاش برای بازگشت شرکت آب و برق به سازمان منطقه آزاد ، عدم واگذاری شرکت هواپیمایی کیش‌ و تسریع در ساخت و بهره‌برداری ترمینال جدید فرودگاه بین المللی کیش تاکید کرد.

مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد کیش همچنین از رویکرد جدید در نظام تصمیم گیری سازمان منطقه آزاد کیش خبر داد و گفت: نقش بخش های خصوصی در تصمیم گیری ها پر رنگ تر خواهد شد.


کد مطلب: 148314

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/148314/علت-توقف-واگذاری-هواپیمایی-کیش-چیست

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir