۰
جمعه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۶

طرح بایدن بورس آمریکا را زمین زد

شاخص های مهم بورس وال استریت در واکنش به طرح جدید دولت بایدن ریزش کردند.
طرح بایدن بورس آمریکا را زمین زد
شاخص های مهم بورس وال استریت در واکنش به طرح جدید دولت بایدن ریزش کردند.
به گزارش ایسنا به نقل از بلومبرگ، برخی گزارشات حاکی از برنامه دولت جو بایدن برای افزایش مالیات بر درآمد ثروتمندان به رقم عجیب ۳۹.۶ درصد است که این رقم دو برابر نرخ مالیاتی فعلی محسوب می شود. کارشناسان هشدار داده اند رسیدن مالیات بر درآمد افراد دارای بیش از یک میلیون درآمد در سال به نرخ فوق می تواند زمینه ساز دور تازه ای از فرار سرمایه شود به ویژه آن که بسیاری از نقاط جهان با هدف خروج سریع تر از رکود کرونایی، مشوق های جذابی را برای سرمایه گذاران خارجی در نظر گرفته اند.
امیدها به بهبود روابط چین با بلوک غرب مجددا افزایش پیدا کرده است. با توجه به اینکه چین بزرگ ترین شریک تجاری و سرمایه گذار خارجی در آمریکا و کشورهای اروپایی به شمار می رود، روابط گرم تر دو طرف به نفع شرکت های غربی خواهد بود. رئیس جمهور چین، دعوت جو بایدن را برای حضور در اجلاس آب و هوایی قبول کرد و هایکو ماس- وزیر خارجه آلمان- نیز با انتقاد از تنش زایی در روابط چین و اتحادیه اروپا گفته است فاصله گرفتن بروکسل و پکن از همدیگر کار کاملا اشتباهی خواهد بود.  
شماری از چهره های جمهوری خواه مخالفت خود را با تداوم اجرای بسته های حمایتی جدید در آمریکا توسط دولت بایدن بیشتر کرده اند. لری کودلو- مشاور اقتصادی دولت در دوره ترامپ- دو بسته حمایتی اخیر را یک مسکن موقت برای تقویت رشد اقتصادی دانسته که در بلند مدت به نفع کشورهایی نظیر چین و به ضرر خود آمریکا است. او از اعضای جمهوری خواه در سنا و کنگره خواست تا جلوی تصویب و اجرایی شدن بسته های عظیم محرک جدید را بگیرند.  
کد مطلب: 148364
برچسب ها: بورس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *