۰
شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۱۵

قصد آمریکا برای استفاده از جنگنده سرکوبگر

رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند، مقامات سال گذشته میلادی قصد داشتند برای برخورد با اعتراضات و تنش‌های اجتماعی احتمالی در ایالت کالیفرنیا از جنگنده‌ها استفاده کنند.
قصد آمریکا برای استفاده از جنگنده سرکوبگر
رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند، مقامات سال گذشته میلادی قصد داشتند برای برخورد با اعتراضات و تنش‌های اجتماعی احتمالی در ایالت کالیفرنیا از جنگنده‌ها استفاده کنند.
به گزارش ایسنا، روزنامه لس آنجلس تایمز به نقل از چهار منبع مطلع در گارد ملی در ایالت کالیفرنیا نوشت، نیروهای گارد ملی مارس سال گذشته میلادی در مقر اصلی خود در ساکرامنتو دستوری غیرعادی را دریافت کردند که منجر شد یکی از جنگنده‌ها از نوع "اف-۱۵ سی" مستقر در پایگاه شهر فرزنو را در حالت آماده باش برای اجرای ماموریت داخلی احتمالی قرار دهند.
منابع روزنامه تصریح کردند، در متن این دستور جزئیات این ماموریت احتمالی فاش نشد اما با توجه به ویژگی‌های این جنگنده احتمال دادند صحبت درباره امکان استفاده از آن برای متفرق کردن معترضان مخالف با محدودیت‌های کرونایی و ارعاب‌شان در ایالت بوده باشد، ماموریت این جنگنده پروازهایی در ارتفاع پایین روی سر معترضان بود که به دلیل صداهایی که ایجاد می‌کند و دودی که از موتورش برمی‌خیزد موجب ترس معترضان می‌شود.
منابع افزودند، جنگنده‌ها قبلا در مناطق درگیری در عراق و افغانستان استفاده شده‌ بودند اما رفتن سراغ این رویکرد در کالیفرنیا شیوه نامناسبی از سوی نیروهای نظامی در حق شهروندان آمریکایی بوده است.
این روزنامه افزود، این مساله در حالی است که نیروهای گارد ملی انتظار داشتند دستوراتی برای آمادگی جهت اعزام نیروهای زمینی به منظور کمک به مقامات این ایالت در راستای کنترل بر امنیت و مقابله با هرگونه تنش و ناامنی دریافت کنند؛ تنش‌هایی که ممکن بود در پی نوعی حکومت نظامی فراگیر در ایالت و نگرانی مردم از کمبود کالاها در فروشگاه‌ها ایجاد شوند.
اما جاناتان شروما، سخنگوی نیروهای گارد ملی در کالیفرنیا استفاده از جنگنده برای ارعاب یا متفرق کردن تظاهرکنندگان را رد کرد.
همچنین نیروی هوایی آمریکا و وزارت دفاع این کشور وجود هرگونه نقش این دو نهاد در بررسی امکان استفاده از جنگنده‌ها در این چنین ماموریت‌های داخلی را تکذیب کردند.
طبق این گزارش، این جنگنده مافوق صوت و مجهز به موشک هوا به هوا است که هزینه هر یک ساعت پرواز حدود 25 هزار دلار است.
کد مطلب: 148503
برچسب ها: آمریکا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *