۰
يکشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۰۴

فاجعه در بغداد

برخی منابع خبری از وقوع آتش سوزی در یکی از بیمارستان‌های بغداد که محل نگهداری بیماران کرونایی است، خبر دادند.
فاجعه در بغداد
برخی منابع خبری از وقوع آتش سوزی در یکی از بیمارستان‌های بغداد که محل نگهداری بیماران کرونایی است، خبر دادند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، برخی منابع محلی از وقوع آتش سوزی در بیمارستان «ابن الخطیب» در منطقه جسر دیالی در جنوب شرق بغداد خبر دادند.
نیرو‌های امداد و آتش نشانی با هدف تخلیه این بیماستان که گفته می‌شود محل بستری بیماران کرونایی بوده است، وارد عمل شده است.
شبکه تلویزیونی الجزیره در این راستا گزارش داده است که، این حادثه ناشی از انفجار کپسول اکسیژن ویژه بیماران کرونایی بوده و سبب زخمی شدن شماری از افراد شده است.
کاظم بوهان، رئیس سازمان دفاع مدنی عراق نیز اعلام کرده است که حدود ۱۲۰ بیمار در این بیمارستان بستری بودند. پیشتر اعلام شد ۹۰ نفر از آنها نجات پیدا کرده‌اند و حداقل ۲۳ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.
این در حالی است که پایگاه خبری المعلومه اعلام کرده است تعداد جان‌باختگان بیمارستان الخطیب بغداد به ۹۰ تن افزایش یافته است.
مقامات عراقی با هدف تکریم جان باختگان حادثه آتش سوزی در بخش بیماران کرونایی بیمارستان ابن الخطیب در جنوب بغداد، سه روز در این کشور عزای عمومی اعلام کردند.
مردم از برخی مناطق بغداد به خیابان‌ها آمده و از مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق و وزارت بهداشت این کشور خواستار د رسیدگی فوری در این خصوص شدند.
گفته می‌شود نخست وزیر عراق دستور بازداشت عواملی که در این حادثه نقش داشته اند را صادر کرده است.
وزارت بهداشت عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد بیش از ۲۰۰ بیمار بستری شده در بیمارستان ابن الخطیب را نجات یافته اند.
در همین حال، نیرو‌های وابسته الحشد الشعبی برای اهدای خون و رسیدگی به وضعیت مجروحان در محل بیمارستان حاضر شده است.
کد مطلب: 148515
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *