۰
يکشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۳

آغاز رکوردزنی مصرف برق

رکوردزنی مصرف برق در کشور از روز گذشته با مصرف ۴۶ هزار و۷۶۳ مگاوات در ساعت ۱۴ و ۴۱ دقیقه آغاز شد تا گرمای زودهنگام، سختی تابستان پیش رو را یادآور شود.
آغاز رکوردزنی مصرف برق
رکوردزنی مصرف برق در کشور از روز گذشته با مصرف ۴۶ هزار و۷۶۳ مگاوات در ساعت ۱۴ و ۴۱ دقیقه آغاز شد تا گرمای زودهنگام، سختی تابستان پیش رو را یادآور شود.
به گزارش ایرنا، فروردین ماه امسال برخلاف سال‌های گذشته گرمای هوا خود را زودتر نشان داد و به قول "مصطفی رجبی مشهدی " سخنگوی صنعت برق به طور متوسط گرما ۵درصد بیشتر از فروردین سال های قبل بود و این امر سبب رشد ۲۲ درصدی مصرف برق در کشور شد.
به نظر می رسد روند مصرف افزایشی در اردیبهشت نیز همچنان تداوم خواهد یافت تا نشان دهد اردیبهشت امسال نیز متفاوت خواهد بود.
آنگونه که تازه ترین گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران نشان می دهد روند افزایش مصرف برق از ابتدای اردیبهشت افزایشی شروع شد تا در روز گذشته که یک رکورد کم سابقه از خود برجای نهاد و به بیش از ۴۶ هزار مگاوات در ساعت ۱۴ و ۴۱ دقیقه رسید.
مصرف ۴۶ هزار و ۷۶۳ مگاواتی روز گذشته درحالی اتفاق افتاد که در مدت مشابه پارسال میزان مصرف در این ساعت ۳۵ هزار و ۸۷۱ مگاوات ثبت شده بود.
این امر بیانگر آن است که تفاوت مصرف برق روزگذشته با روز مشابه پارسال تفاوات معنا دار ۱۰ هزار و ۸۹۲ مگاواتی است و غلبه گرمایی سخت و خشک در کشور را نشان می دهد.
مصرف برق در بخش صنعت نیز در این ساعت روز گذشته پنج هزار و ۲۰۱ مگاوات گزارش شده که البته این میزان مصرف برق برای این بخش نوید دهنده به گردش در آمدن چرخ های رونق و تولید در کشور است که امید در دلها به همراه خواهد داشت.
اما مصرف برق در بخش خانگی و تجاری در ساعت عصرگاهی روز گذشته کمی کاهش یافته و به عدد ۴۶ هزار و ۴۸۶ مگاوات درساعت ۲۱ و ۲۶ دقیقه رسید و با اینحال نسبت به مدت مشابه پارسال یک رکورد محسوب می شود.
پارسال در این ساعت عصرگاهی مصرف این بخش ها ۳۷ هزار و ۵۱۴ مگاوات بود.
برخلاف این روند در بخش خانگی و تجاری میزان مصرف در بخش صنایع در ساعت ۲۱ و ۲۶ دقیقه با افزایش همراه شده و به رقم پنج هزار و ۷۲۳ مگاوات رسید.
در مجموع روز گذشته چهار هزار و ۹۶۶ مگاوات از میزان برق کشور توسط منابع انرژی های تجدید پذیر تامین شد.
به گزارش ایرنا، معاون هماهنگی توزیع شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران روز های اخیرگفت: تابستانی بسیار سخت پیش روی صنعت برق است که این شرایط رعایت صرفه جویی را چند برابر می کند.
غلامعلی رخشانی مهر افزود: تابستان امسال سخت نیست، بسیار سخت است چرا که علاوه بر کاهش بارندگی ها و محدودتر شدن استفاده از پتانسیل نیروگاه های برق آبی، شاهد افزایش دما، شرایط کرونایی کشور، استفاده غیرمجاز از برق برای استخراج رمز ارز هستیم که همگی باعث شده تا تراز تولید و مصرف بهم خورده و منفی باشد.
کد مطلب: 148535
برچسب ها: مصرف برق
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *