کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روزهای سخت کرونایی در تهران

9 ارديبهشت 1400 ساعت 19:56

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به شرایط این روزهای تهران، گفت: در حال حاضر تهران روزهای تراژیک و بسیار سخت کرونایی را طی می کند. در تهران شرایط تلخی داریم و برای اولین بار از شیوع کرونا تا کنون ظرف ۲۴ ساعت گذشته از مرز ۱۸۰۰ ابتلای جدید عبور کردیم.


فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به شرایط این روزهای تهران، گفت: در حال حاضر تهران روزهای تراژیک و بسیار سخت کرونایی را طی می کند. در تهران شرایط تلخی داریم و برای اولین بار از شیوع کرونا تا کنون ظرف ۲۴ ساعت گذشته از مرز ۱۸۰۰ ابتلای  جدید  عبور کردیم.

به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا زالی امروز پنجشنبه در مراسم رونمایی از اسپری "کرونا سیف" برای تبدیل ماسک های معمولی به ماسک های جاذب کرونا با اشاره به شرایط امروزه کرونا در تهران گفت: در تهران شرایط تلخی داریم و تعداد بیماران بستری ما به علت کرونا به ۸ هزار و ۳۰۰ تن رسیده است و برای اولین بار از شیوع کرونا تا کنون ظرف ۲۴ ساعت گذشته از مرز ۱۸۰۰ ابتلای  جدید  عبور کردیم.
وی با اشاره به شرایط این روزهای تهران، گفت: در حال حاضر تهران روزهای تراژیک و بسیار سخت کرونایی را طی می کند و بیمارستان دکتر مسیح دانشوری خدمات بسیار مطلوب و با کیفیتی را در این شرایط به مردم تهران ارایه می دهد و این تلاش های علمی و پژوهشی موجب شده که این مرکز به مرجعی برای پروتکل ها و روش های درمانی کووید تبدیل شود.
فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران از تلاش های تمامی کادر بهداشت و درمان تشکر و قدردانی کرد و گفت: علی رغم افزایش تعداد فوتی ها در روزهای اخیر در تهران، اگر نگاهی به افزایش بستری ها بیندازیم و نسبت فوتی ها به بستری ها را اندازه بگیریم، این نسبت در حال حاضر ۱,۷ است که یک آمار بسیار امیدوار کننده است که به نسبت موارد بستری میزان فوت ما افزایش پیدا نکرده است.
زالی ضمن قدردانی از تلاش های علمی و شبانه روزی همه کادر درمان، گفت: از روز اول کرونا تا کنون بیش از ۹۳,۷ درصد بیماران کرونایی که به بیمارستان مراجعه کرده اند، خوشبختانه درمان و ترخیص شده اند که باید از این بابت قدردان اساتید و کادر بهداشت و درمان باشیم که برای کاهش مرگ و میر کارهای بزرگی انجام دادند.
وی افزود: هنوز در جهان درباره انتقال ویروس کرونا از طریق ذرات هوا ابهامات زیادی وجود دارد، اما برخی مطالعات شواهد محکمی دارند که درصد زیادی از این ذرات از طریق هوا منتقل می شود که دستاورد علمی امروز می تواند در این زمینه بسیار کمک کننده باشد.


کد مطلب: 148949

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/148949/روزهای-سخت-کرونایی-تهران

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir