کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مشاور شهردار تهران:

انحراف از تزریق واکسن در منطقه ۶ تهران بود

10 ارديبهشت 1400 ساعت 16:51

مشاور شهردار تهران گفت: بحث اصلی انحراف از تزریق واکسن کرونا به پاکبانان، فقط در منطقه ۶ بود و در برخی از مناطق از جمله هفت و ۹ نیز به صورت محدود تخلف وجود داشت که شخص شهردار دستور پیگیری داد.


مشاور شهردار تهران گفت: بحث اصلی انحراف از تزریق واکسن کرونا به پاکبانان، فقط در منطقه ۶ بود و در برخی از مناطق از جمله هفت و ۹ نیز به صورت محدود تخلف وجود داشت که شخص شهردار دستور پیگیری داد.
غلامحسین محمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به توییت شهردار تهران که نوشته «پیرو بررسی تخصیص واکسن ها، تاکنون معاون و رئیس خدمات شهری یکی از مناطق به دلیل اهمال در نظارت و چند تن از پرسنل نواحی به دلیل تزریق غیر قانونی واکسن عزل و به مراجع نظارتی معرفی شدند»، تاکید کرد: این موضوع ناظر به همه مناطق شهرداری بود.
وی یادآورشد: بحث اصلی انحراف از تزریق واکسن در منطقه ۶ بود و در برخی مناطق از جمله ۷ و ۹ نیز به طور محدود تخلف وجود داشت و شهردار تهران نیز ناظر به همه تخلفات دستورات لازم را داد.
محمدی اظهارداشت: براساس همان خبر، یک نفر از مسئولان و چند نفر از پرسنل نواحی به خاطر تزریق غیر قانونی واکسن عزل شده اند.
رئیس مرکز ارتباطات و امور بین المللی شهرداری تهران گفت: به طور اساسی، هر موضوعی که از هر منطقه ای به دست ما برسد، بررسی می شود، در این مورد نیز یک روز همه اطلاعات بررسی و اسامی و مشخصات افراد با کد ملی تطابق داده شد تا هیچ مغایرتی وجود نداشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: همه اطلاعات بررسی شده است اما همانگونه که شهردار نیز اعلام کرد، هر زمان متوجه هر نوع تخلفی شویم، فرد متخلف را عزل و به مراجع قانونی معرفی می کنیم.
به گزارش ایرنا، شهر تهران از نقاط قرمز کشور در مبارزه با کرونا است و واکسیناسیون به‌عنوان تنها راه علاج جدی این ویروس با اولویت بندی گروه ها و اقشار آسیب پذیر از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال انجام است؛ سند ملی واکسیناسیون در ستاد ملی مقابله با کرونا تهیه و منتشر شده که بسیاری از اولویت ها برای تزریق واکسن در استان تهران در انطباق با این سند ملی است.
سه معاون بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و ایران در آذرماه گذشته اولویت‌بندی تزریق واکسن‌های وارداتی کرونا در استان تهران را مشخص کردند که بر اساس آن ۸۰۰ هزار نفر در اولویت اول قرار دارند.
کادر درمان، پاکبانان و سالمندان از جمله اولویت های نخست دریافت واکسن هستند اما در روزهای اخیر اخبار ناخوشایندی از روند سواستفاده از واکسن سالمندان و پاکبانان در کشور به گوش می رسد.
پس از انتشار اخبار سوء استفاده از واکسن کرونا در استان های گلستان و خوزستان، اینبار در اخباری از سوء استفاده از سهمیه واکسن. پاکبانان در تهران، منتشر شد.
براساس این اخبار، «بیش از ۷۰ کارمند و کارگر زن و مرد شهرداری منطقه ۶ تهران سهمیه واکسن پاکبان‌ها را به خود تزریق کرده‌اند.» موضوعی که موجی از اعتراض و گلایه مندی از مدیریت شهری تهران را دربر داشت و شهروندان در فضای مجازی به ویژه توییتر، نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند.
در پی اعتراض و گلایه مندی «پیروز حناچی» شهردار تهران دیروز به این موضوع واکنش نشان داد و در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «از رسانه‌ها بابت حساسیت‌ها ممنونم؛ داده های تزریق واکسن در شهرداری تهران فوراً بررسی خواهد شد و در صورت مشاهده تخلف، افراد خاطی احتمالی، علاوه بر برخورد به مراجع ذیصلاح معرفی خواهند شد؛ دستور داده ام اسامی دریافت کنندگان در سایت شفاف برگزار می‌شود».


کد مطلب: 148987

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/148987/انحراف-تزریق-واکسن-منطقه-۶-تهران

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir