۰
شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۳۰

صعود استقلال به مرحله حذفی لیگ قهرمانان

مصاف استقلال و الشرطه عراق در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با برتری یک بر صفر آبی‌پوشان به پایان رسید.
صعود استقلال به مرحله حذفی لیگ قهرمانان
مصاف استقلال و الشرطه عراق در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با برتری یک بر صفر آبی‌پوشان به پایان رسید.
به گزارش ایسنا، در جریان هفته ششم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا و در گروه C، دو تیم استقلال ایران و الشرطه عراق به مصاف هم رفتند که این بازی با برتری یک بر صفر نماینده ایران به پایان رسید. تک گل این بازی را شیخ دیاباته در دقیقه ۱۳ به ثمر رساند.
با این نتیجه استقلال صعودش را به مرحله بعدی لیگ قهرمانان قطعی کرد اما برای مشخص شدن صعودش به عنوان تیم اول یا دوم باید منتظر نتیجه دیدار الدحیل و الاهلی بماند. این دیدار ۰۰:۴۵ بامداد شنبه برگزار می‌شود.
نیمه اول
بازی در ابتدای کار با حملات تیم استقلال شروع شد و شاگردان فرهاد مجیدی در ابتدای این مسابقه، کار را هجومی آغاز کردند. در دقیقه ۶ این بازی شیخ دیاباته موقعیت بسیار خوبی در محوطه جریمه الشرطه داشت اما این بازیکن در مصاف تک به تک با دروازه‌بان استقلال توپ را به بیرون فرستاد.
در دقیقه ۱۱ بازی، رشید مظاهری روی یک اشتباه فردی در محوطه جریمه، تیم الشرطه عراق را صاحب یک موقعیت بسیار خطرناک کرد اما بازیکن الشرطه نتوانست از این فرصت استفاده کند و توپ به بیرون رفت.
یک دقیقه بعد روی نفوذ هرویه میلیچ در محوطه جریمه الشرطه، استقلال صاحب یک ضربه پنالتی شد و شیخ دیاباته موفق شد ضربه پنالتی را به گل تبدیل کند تا بازی یک بر صفر به سود استقلال پیش برود.
استقلال بعد از این گل باز هم به حملات خود ادامه داد و داریوش شجاعیان در دقیقه ۱۷ از پشت محوطه جریمه شوتی روانه الشرطه کرد که ضربه او با واکنش دروازه‌بان حریف همراه شد.
آبی‌پوشان در دقیقه ۱۹ بازی، روی هجوم مهدی قایدی در محوطه جریمه صاحب یک پنالتی دیگر شدند اما شیخ دیاباته نتوانست مثل پنالتی اول، ضربه خود را به گل تبدیل کند.
در ادامه تیم الشرطه مقداری شکل هجومی به خود گرفت و چند موقعیت نصفه و نیمه در نیمه زمین استقلال به وجود آورد اما فرصت‌های این تیم عراقی نتوانست تغییری در نیتجه بازی بدهد.
تیم الشرطه در دقیقه ۳۹ بازی، با هجوم به محوطه جریمه استقلال صاحب یک موقعیت گلزنی شد اما حضور وریا غفوری باعث شد حمله الشرطه راه به جایی نبرد.
در پایان تلاش تیم الشرطه برای زدن گل تساوی ثمری نداشت تا این بازی در پایان نیمه اول با پیروزی یک بر صفر استقلال پایان یابد.
نیمه دوم
بازی در دقایق اولیه نیمه دوم، شکل متعادلی داشت و دو تیم سعی داشتند با رسیدن به نیمه زمین یکدیگر فرصت‌هایی برای خود خلق کنند.
الشرطه در این نیمه سعی داشت بازی مالکانه خود را به حریف دیکته کند اما استقلال با حضور در نیمه زمین خود سعی داشت به نوعی بازی را مدیریت کند و از گلی که در نیمه اول زد، محافظت کند.
در دقیقه ۶۳ بازی، مهدی قایدی روی یک حرکت فوق‌العاده در سمت چپ، توپ را به هرویه میلیچ داد و این بازیکن کروات با یک پاس کات‌بک، قایدی را صاحب موقعیت کرد اما ضربه این بازیکن با واکنش دروازه‌بان الشرطه همراه شد.
استقلال در دقایق پایانی بازی در لاک دفاعی فرو رفته بود و سعی داشت حملات تیم الشرطه را دفع کند. با حساس‌تر شدن بازی، شاگردان فرهاد مجیدی استرس بیشتری برای حفظ نتیجه بازی گرفتند.
در دقیقه ۸۵ بازی، آرمان رمضانی که به جای مهدی قایدی وارد زمین شد، روی یک نفوذ خوب به نیمه زمین الشرطه صاحب یک موقعیت تک به تک شد اما این بازیکن توپ را به جایی زد که دروازه‌بان به راحتی توانست آن را مهار کند.
در پایان تیم استقلال موفق شد جلوی حملات تیم الشرطه را بگیرد و تلاش تیم عراقی برای جبران نتیجه به جایی نرسید تا آبی‌پوشان با پیروزی در این بازی موفق شوند به مرحله حذفی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا صعود کنند.
ترکیب استقلال: رشید مظاهری، محمدحسین مرادمند، عارف غلامی، وریا غفوری، مسعود ریگی، هرویه میلیچ، مهدی مهدی‌پور، داریوش شجاعیان (دقیقه ۵۵- سعید مهری)، مهدی قایدی (دقیقه ۸۴- آرمان رمضانی)، آرش رضاوند(دقیقه ۵۵- بابک مرادی) و شیخ دیاباته (دقیقه ۴۵- ارسلان مطهری)
ترکیب الشرطه: احمد باسل، کرار عامر، سعد ناطق، فهد یوسف، امجد عطوان (دقیقه ۸۴- غلیب)، مازن فیاض (دقیقه ۷۲- محمد جاسم)، خضر علی، محمد قاسم، حسام کاظم، سعد عبدالامیر، محمد داوود.
کد مطلب: 149019
برچسب ها: باشگاه استقلال
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *