۰
شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۹

کدام خوراکی‌ها بیشتر گران شدند؟

بر اساس آمار رسمی، در ماه گذشته مرغ، گوشت گاو یا گوساله و همچنین گوشت گوسفند بیشترین افزایش قیمت را در بین اقلام خوراکی داشته اند.
کدام خوراکی‌ها بیشتر گران شدند؟
بر اساس آمار رسمی، در ماه گذشته مرغ، گوشت گاو یا گوساله و همچنین گوشت گوسفند بیشترین افزایش قیمت را در بین اقلام خوراکی داشته اند.

به گزارش ایسنا، مرکز آمار ایران تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب در فروردین ماه سال جاری را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش در گروه نان و غلات اقلام "شیرینی خشک" با ٦,٨ درصد و "برنج ایرانی درجه یک" با ١.٦ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

گروه گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها نیز مرغ ماشینی با ٥,٩ درصد، "گوشت گاو یا گوساله" با ٥.٦ درصد و "گوشت گوسفند" با ٥.٢ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل دارد.

همچنین در گروه لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "روغن مایع" با ٥,٣ درصد، "شیر خشک" با ٣.٩ درصد، "کره پاستوریزه(کره حیوانی) و دوغ پاستوریزه" با ٢.١ درصد بوده است. همچنین در این گروه قیمت "تخم مرغ ماشینی" با ٦.١ درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته است.

در گروه میوه و خشکبار نیز  بالاترین  افزایش قیمت مربوط به "انار" با ٨,١ درصد افزایش نسبت به ماه قبل است. همچنین در این گروه قیمت "موز" با ٢٦.٧ درصد و "هندوانه" با ١٥.٩ درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته است.

در گروه سبزیجات و حبوبات نیز بیشترین افزایش قیمت مربوط به "گوجه فرنگی" با ١٨,٢ درصد، "نخود" با ٦.٦ درصد، "لپه" با ٤.٨ درصد و "عدس" با ٤.٣ درصد افزایش نسبت به ماه قبل است. همچنین در این گروه قیمت اقلام "خیار" با ١٤.٢ درصد، "کدوسبز" با ١١.٣ درصد و "پیاز" با ٦.٣ درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته است.

بر اساس این گزارش در گروه قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها بیشترین افزایش قیمت مربوط به "شکر" با ٥,٦ درصد، "قند" با ٤.٨ درصد و "نوشابه گازدار" با ٤.٦ درصد افزایش نسبت به ماه قبل است.
کد مطلب: 149060
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *