۰
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۷
در خراسان جنوبی:

۶۴۰۰ گوشی در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه بیش از 13 برنامه فرهنگی برای اجرا در هفته بزرگداشت مقام معلم پیش بینی شده است، گفت: از آغاز شیوع کرونا و آموزش غیرحضوری در این استان با کمک خیرین و نهادها ۶ هزار و ۴۰۰ گوشی و تبلت در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت اما تا پوشش کامل هنوز فاصله داریم.
۶۴۰۰ گوشی در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه بیش از 13 برنامه فرهنگی برای اجرا در هفته بزرگداشت مقام معلم پیش بینی شده است، گفت: از آغاز شیوع کرونا و آموزش غیرحضوری در این استان با کمک خیرین و نهادها ۶ هزار و ۴۰۰ گوشی و تبلت در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت اما تا پوشش کامل هنوز فاصله داریم.
محمد علی واقعی، امروز بکشنبه ۱۱ اردیبهشت در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: غبار روبی مزار شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه،  دیدار با خانواده متوفیان فرهنگی براثرکرونا و تجلیل از ایشان، پخش مستند یادگار ماندگار و پخش ویژه برنامه بزرگداشت مقام معلم از سیمای خراسان جنوبی مهم‌ترین این برنامه‌ها هستند.
به گزارش ایسنا، وی با اشاره به انتخاب انتخاب 110 معلم توانمند شهرستانی و 31 معلم توانمند استانی، تصریح کرد: با تمهیدات شورای آموزشی این اداره کل و مساعدت و همراهی دستگاه‌ها به ویژه استانداری در حال حاضر بیش از 89 درصد دانش آموزان در فضای مجازی و شبکه شاد؛ آموزش‌های غیر حضوری را دریافت می‌کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از ولید بیش از 7 هزار محتوای الکترونیک برای آموزش دانش آموزان استان خبر داد و اظهار کرد: دانش آموزانی که از گوشی و تبلت محروم بوده و یا زیر ساخت اینترنتی ندارند، با تولید 32 هزار درسنامه و بسته های آموزشی آفلاین مانند CD، فلش و جزوه خدمات آموزشی و پرورشی را دریافت می‌کنند.
دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این که برای جلوگیری از افت تحصیلی و تکرار پایه دانش آموزان پایه اول ابتدایی برای اولین با در استان معلمین این پایه به صورت جذبی انتخاب شدند، ادامه داد: کسب رتبه اول کشور در میانگین دروس نهایی در دوسال متوالی، و کسب رتبه دوم کشور در زیرگروه های آزمایشی آزمون سراسری گوشه ای از افتخارات علمی دانش آموزان استان به شمار می رود.
این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به تخصیص اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون تومانی استاندار برای تجهیز پژوهشسراهای دانش آموزی، اظهار کرد: همجنین مجموعه معاونت پرورشی آسان موفق به کسب رتبه اول کشور در شاخص‌های عمومی و اختصاصی پرورشی شد.
وی از کسب مدال طلا و برنز المپیاد علمی دانش آموزی برای اولین بار در کشورو رشد 31 درصدی دانش آموزان راه یافته به مرحله دوم المپیادهای علمی کشورخبر داد و افزود: در زمینه ترویج فرهنگ شهادت و زنده نگه داشتن یاد و نام شهدای دانش آموز و فرهنگی آسان در سال تحصیلی جاری بیش از 500 یاد واره شهید در قالب طرح ملی لاله های روشن به صورت مجازی برگزار شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار کرد: از آغاز شیوع کرونا و آموزش غیرحضوری در این استان با کمک خیرین و نهادها ۶ هزار و ۴۰۰ گوشی و تبلت در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت اما تا پوشش کامل هنوز فاصله داریم.
دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که ۱۸ هزار دانش‌آموز استان به گوشی هوشمند نیاز دارند که تحقق آن نگاه ویژه ملی و خیرین را می‌طلبد؛ بیان کرد: با وجود تعطیلی مدارس و مشکلات از ابتدای آموزش غیرحضوری تاکنون تلاش ما بر این بوده که هیچ دانش‌آموزی در استان از آموزش باز نماند.
وی، با اشاره به فوت 7 معلم متعهد استان در جدال با بیماری کرونا، خاطرنشان کرد: آموزش در حوزه استثنایی هم با کیفیت دنبال شده و علی‌رغم مشکلاتی که وجود داشت اولین جایی که پوشش ۱۰۰ درصدی تلفن همراه و تبلت را داشتیم حوزه استثنایی بود و ۳۶۴ دانش‌آموز گوشی و تبلت دریافت کردند.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از ثبت‌نام دانش‌آموزان کلاس اولی‌ از اول خرداد ماه خبر داد و یاد آور شد: برنامه‌ریزی می‌کنیم که خانواده‌ها با مشکلی مواجه نشوند و کمترین چالش را قبل از ثبت‌نام داشته باشند.
دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به تداوم طرح  غربالگری به صورت حضوری و با رعایت فاصله گذاری‌های اجتماعی، تصریح کرد: تا این تاریخ امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم حضوری و بقیه پایه‌ها غیرحضوری است، در کاردانش و فنی و حرفه‌ای هم بعضی از دروس حضوری برگزار خواهد شد.
واقعی یادآور شد: امتحانات دانش‌آموزان از ۲۷ اردیبهشت شروع می‌شود و تا ۲۲ خرداد ادامه خواهد داشت.
کد مطلب: 149197
برچسب ها: آموزش و پرورش
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *