۰
سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۳۴

البرادعی امیدوار به حل مناقشه فلسطین

خیزش مردمی اخیر در قدس اشغالی امید معاون رئیس جمهوری سابق مصر را درباره حل منازعه اسرائیل و فلسطین زنده کرده است.
خیزش مردمی اخیر در قدس اشغالی امید معاون رئیس جمهوری سابق مصر را درباره حل منازعه اسرائیل و فلسطین زنده کرده است.
به گزارش ایسنا، به نقل از سی ان ان عربی، محمد البرادعی، معاون رئیس جمهوری سابق مصر در توییتی نوشت: آنچه از جنبش‌ها علیه سیاست‌های نژادپرستانه در اراضی اشغالی یا از سوی فلسطینی‌های داخل اسرائیل (دو میلیون تن) به اضافه صداهای اندک شجاع برخی از یهودیان اسرائیل در حمایت از این فلسطینی‌ها مشاهده می‌کنیم به من امید می‌دهد که راه حل مساله پس از سال‌ها بی‌اعتنایی جامعه بین‌الملل، در نهایت به دستان صاحبان مساله خواهد بود.
او امید دارد راه حل منازعه میان فلسطین و رژیم صهیونیستی به دست عرب‌های ساکن در داخل اراضی اشغالی و اهالی کرانه باختری و برخی یهودیان شجاعی حاصل شود که از مواضع فلسطین علیه سیاست‌های رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند.
البرادعی این پیام را پس از وقایع شهر قدس در "دروازه دمشق" منتشر کرد. این منطقه شاهد اعتراضات گسترده‌ای علیه بستن میدان بود و جوانان فلسطینی در آنجا حضور یافته بودند که منجر به درگیری‌های شدید شد.
درگیری‌ها روزهای پنج‌شنبه و جمعه میان فلسطینیان در قدس شرقی و پلیس رژیم صهیونیستی اطراف دروازه دمشق در ورودی شهر قدیم رخ داد و یهودیان تندرو شعار مرگ بر عرب سر داده و تلاش کردند برای مقابله با فلسطینی‌های معترض وارد این دروازه شوند.
اراضی اشغالی طی دو روز اخیر پس از تیراندازی سربازان صهیونیستی به زنی که طبق اعلام ارتش این رژیم قصد اجرای عملیات حمله با سلاح سرد را داشت، صحنه تنش‌هاست. همزمان تنش در قدس در نتیجه عملیات جدید شهرک سازی رژیم صهیونیستی در محله الشیخ جراح ادامه دارد.
کد مطلب: 149357
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *