کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

علائم اصلی کرونا در کودکان چیست؟

15 ارديبهشت 1400 ساعت 15:04

مژگان عزیزی گفت: معمولاً آبریزش بینی در اطفال و بزرگ‌سالان عامل کرونا محسوب نمی‌شود، ممکن است افراد مبتلا تب و لرز داشته باشند اما لرز عامل اصلی کرونا در اطفال محسوب نمی‌شود.


مژگان عزیزی گفت: معمولاً آبریزش بینی در اطفال و بزرگ‌سالان عامل کرونا محسوب نمی‌شود، ممکن است افراد مبتلا تب و لرز داشته باشند اما لرز عامل اصلی کرونا در اطفال محسوب نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، این متخصص کودکان  ادامه داد: علائم کرونا در کودکان همان علائم در بزرگسالان است درواقع سردرد، بدن‌درد، ضعف و بی‌حالی، تهوع و استفراغ، اسهال، درد شکم، تنگی نفس، سرفه از علائمی است که می‌تواند نشان‌دهنده کرونا باشد.

عزیزی با اشاره به این‌که کمتر از دو درصد موارد مبتلا به کرونا را کودکان تشکیل می‌دهند، عنوان کرد: ۹۸ درصد از موارد ابتلا در بزرگ‌سالان است، یکی از مهم‌ترین دلیلی که کودکان کمتر به کرونا مبتلا می‌شوند این است که بینی آن‌ها گیرنده کمتری دارد اما این بدان معنا نیست که کودکان در برابر کرونا مصون هستند.

این متخصص کودکان تأکید کرد: احتمال ابتلا به کرونا در کودکان نیز وجود دارد اما در قیاس با بزرگسالان احتمال کمتری وجود دارد، علائم کرونا در کودکان همان علائم در بزرگسالان است، درواقع سردرد، بدن‌درد، ضعف و بی‌حالی، تهوع و استفراغ، اسهال، درد شکم، تنگی نفس و سرفه از علائمی است که می‌تواند نشان‌دهنده کرونا باشد.

وی  عنوان کرد: معمولاً آبریزش بینی در اطفال و بزرگ‌سالان عامل کرونا محسوب نمی‌شود، ممکن است افراد مبتلا تب و لرز داشته باشند اما لرز عامل اصلی کرونا در اطفال محسوب نمی‌شود، اگر کودک با شخص مبتلا به کرونا در تماس باشد ممکن است با برخی از علائم به کرونا مشکوک باشد اما برای اثباتش نیاز به آزمایش خون یا تست pcr است.

عزیزی با بیان این‌که تاکنون چند مورد کرونا در نوزادان نیز دیده‌ شده است، تصریح کرد: با توجه به شیوع کرونا به خانواده‌ها توصیه می‌شود که کمتر تردد داشته باشند و از دورهمی‌خانوادگی و مسافرت‌های غیرضروری اجتناب کنند، درصورتی‌که کار ضروری دارند نیز پیشنهاد می‌شود کودکان را با خود همراه نکنند.

این متخصص کودکان با اشاره به این‌که معمولاً افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند به فرم شدید کرونا مبتلا می‌شوند و احتمال ابتلای افرادی که بیماری زمینه‌ای نداشته باشند به فرم شدید بیماری خیلی کم است، عنوان کرد: برخی از افراد که بیماری زمینه‌ای نداشتند نیز کرونای سختی گرفتند با توجه به اینکه ویروس هر بار روش‌های جدیدی به کار می‌برد ما باید برای جلوگیری از ابتلا به کرونا پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

وی با بیان این‌که پیشگیری بهتر از درمان است، ادامه داد: یکی‌از بهترین راه‌های پیشگیری از این بیماری رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بیرون نرفتن از خانه تا حد امکان است و افرادی که به بیرون از منرل رفت‌وآمد دارند هنگام ورود به منزل کاملاً دست‌ها و لباس خود را ضدعفون کرده و به محض ورود لباس خود را تعویض کنند.

 


کد مطلب: 149433

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/149433/علائم-اصلی-کرونا-کودکان-چیست

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir