۰
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۵۳

تریبون برای رشد عقلانیت جامعه هستند

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه مدیران، تریبون داران نظام هستند، گفت: محور برنامه‌های ما و مدیریت اجرایی استان شعار سال است.
تریبون برای رشد عقلانیت جامعه هستند
 استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه مدیران، تریبون داران نظام هستند، گفت: محور برنامه‌های ما و مدیریت اجرایی استان شعار سال است.
حمید ملانوری، امروز چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت در نخستین جلسه شورای اداری استان در سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: حرکت و برنامه‌ریزی‌های ما در همه حوزه ها باید در مسیر تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها باشد.
وی یادآور شد: منظور از تولید، فقط تولید در معدن یا صنعت که منشأ درآمد و کار است، نیست بلکه در علم، فرهنگ، سیاسی و...  نیز نمود دارد.
به گزارش ایسنا، استاندار تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورای برنامه ریزی و شورای اداری، دستگاه‌های اجرایی استان باید برنامه عملیاتی یک ساله خود را بر محور شعار سال تدوین کنند.
ملانوری افزود: در بدو ورود به استان، شعار "تدبیر، تلاش و توسعه" را مطرح کردیم که ذیل شعار سال در دستور کار قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: بر اساس این شعار،  تدبیر و تلاش می‌کنیم تا به توسعه همه‌جانبه، پایدار و متوازن برسیم.
استاندار در بخش دیگری از سخنانش، توجه به مسایل فرهنگی و اجتماعی را از اولویت‌ها برشمرد و گفت: براساس تأکیدات مستمر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) توجه به پیوست‌ های فرهنگی در تمامی برنامه‌های اجرایی نکته‌ای ضروری است.
ملانوری افزود: امروز کرونا را مدیریت می‌کنیم، اما اقدامات ما می‌تواند در پسا کرونا آسیب‌هایی را ایجاد کند از جمله تلفن‌های همراه که بین دانش‌آموزان و فضای مجازی قرار گرفته می‌تواند تبعات فراوانی را برای این افراد داشته باشد.
وی یادآور شد: مدیریت صنعت، ‌معدن، انرژی، تعلیم و تربیت، بهداشت ‌و سلامت و سایر حوزه‌ها بدون پیوست فرهنگی محقق نمی‌شود.
استاندار به وضعیت استان در بحث آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: در بعضی موضوعات حوزه اجتماعی رتبه خوبی نداریم، مثلاً در بعضی معلولیت‌ها به این علت که در حوزه پیشگیری مداخلات جدی انجام نشده، رتبه اول کشور را داریم.
ملانوری اظهار کرد: موضوع تدوین سند جامع پیشگیری از معلولیت‌ها به دستگاه‌های مرتبط ابلاغ شده تا براساس آن اقدام و مداخله جدی داشته باشیم.
استاندار بیان کرد: هیچ موضوع کاری و اجرایی به جز مباحث امنیتی محرمانه نیست و باید از ظرفیت رسانه‌ها برای اطلاع‌ رسانی آن ها استفاده شود.
ملانوری ادامه داد: ظرفیت خوبی به لحاظ رسانه‌ای در استان  وجود دارد که باید مدیران به ویژه در ایام کرونا از این ظرفیت استفاده کنند.
وی یادآور شد: تا قبل از بارندگی‌های اخیر، میانگین بارندگی استان در سال آبی جاری  ۴۰ میلیمتر بوده است.
استاندار تصریح کرد: با عنایت به خشکسالی ها باید منابع آبی را در زمینه آب شرب شهری، روستایی و عشایری و کشاورزی مدیریت  کنیم.
ملانوری در ادامه از مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه و تغییر ساعت کاری ادارات استان از اول خرداد گفت و اظهار کرد: باید در ادارات، میدان‌ها و پارک‌ها، مصرف برق را کاهش دهیم تا برق مورد نیاز واحدهای  تولیدی تأمین شود.
وی سپس به درگیری استان با بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: تا زمانی که واکسیناسیون کامل شود باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بیماری را کنترل کنیم، چرا که کادر درمان سختی زیادی را متحمل شده اند و بازاریان به شدت ضربه دیده‌اند.
استاندار به تصمیمات اتخاذ شده در راستای حمایت از اصناف آسیب دیده از کرونا اشاره کرد و گفت: برای اینکه همه ظرفیت‌های استان را حول یک محور جمع کنیم، ستاد توسعه خاوران را راه‌اندازی کردیم و این دستورالعمل ما مورد تأیید وزارت کشور قرار گرفته و ‌به دیگر استان‌های کشور ابلاغ شده است.
وی درخصوص نتایج جلسات ستاد توسعه خاوران گفت و تأکید کرد: در این ستاد، مسیر را پیدا کرده ایم.
استاندار تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌های سرمایه‌ گذاری به زودی امضا می‌شود، طرح‌ها در استان شناسایی شده، استعلامات مورد نیاز بی‌نام انجام می‌شود و در حال حاضر ۹ طرح آماده واگذاری به سرمایه‌گذار است.
ملانوری به مدیران تأکید کرد: ستاد توسعه خاوران را جدی بگیرید زیرا حرکتی جهادی است تا توسعه را محقق کنیم.
اقتدار کشور و نظام مرهون رأی مردم
استاندار خراسان جنوبی گفت: اقتدار کشور و نظام مرهون رأی ناشی از مشارکت مردم در انتخابات است.
ملانوری خاطرنشان کرد:اقتدار نظام جمهوری اسلامی و کشور، با همین مشارکت مردم در انتخابات تحقق می‌یابد.
وی ادامه داد:  تمامی پیشرفت‌های صورت گرفته در حوزه‌های مختلف علمی، نانوفناوری، هسته‌ای، صنعت و معدن مرهون تلاش دولت‌های مختلفی است که در این ۴۲ سال خدمت کرده اند و اگر توسعه‌ای رقم خورده، از همین مسیر بوده است.
استاندار، محورهای اصلی انتخابات را چهار رکن سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت عنوان کرد و گفت: تأمین دو رکن سلامت و امنیت، جزو وظایف ذاتی و اصلی مجموعه وزارت کشور و مجریان انتخابات است.
ملانوری با اشاره به اینکه برگزاری انتخابات، از مسئولیت‌های اصلی وزارت کشور است، تصریح کرد: طبق قانون، تمامی دستگاه‌های اجرایی باید نیروها، امکانات و تجهیزات مجموعه کاری خود را در اختیار حوزه انتخابات قرار دهند.
وی ضمن تضمین سلامت انتخابات، گفت: بر اساس تأکیدی که به همه حوزه‌ها شده، ضمانت می‌کنیم انتخابات بر مدار قانون و در عین بیطرفی برگزار شود و در کنار هیئت‌های نظارت، سلامت انتخابات را تضمین می‌کنیم.
به گفته وی؛ کمیته امنیت انتخابات در صحنه است تا این رویداد مهم در کمال آرامش و امنیت برگزار شود.
استاندار خراسان‌ جنوبی اظهار کرد: رقابت در انتخابات، زمانی رقم می‌خورد که زمینه فعالیت احزاب و نخبگان شکل بگیرد که این حضور در مشارکت مردم در انتخابات تأثیر دارد.
ملانوری با اشاره به اینکه مشارکت در انتخابات‌ بسیار مهم است، گفت: افرادی که با مشارکت بالا انتخاب می‌شوند، پشتوانه محکمتری برای انجام کار و مسئولیت خواهند داشت.
وی اظهار کرد: دولت‌ و ‌شورایی که در نتیجه انتخابات شکل می‌گیرد، ماحصل رأی مردم است.
به گفته وی؛ از آن جایی که نظام جمهوری اسلامی نیز بر پایه مشارکت و رأی مردم شکل گرفته، لذا مشارکت مردم در دوره‌های مختلف اساس و پایه‌ انقلاب بوده است.
کد مطلب: 149455
برچسب ها: خراسان جنوبی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *