کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فعالیت ۱۲۰۰ گروه جهادی

15 ارديبهشت 1400 ساعت 19:50

مدیر گروه های جهادی بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی گفت: حدود هزار و ۲۰۰ گروه جهادی با حدود ۲۰ هزار عضو در سطح استان مرکزی فعالیت دارند.


 مدیر گروه های جهادی بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی گفت: حدود هزار و ۲۰۰ گروه جهادی با حدود ۲۰ هزار عضو در سطح استان مرکزی فعالیت دارند.

فرشاد قنبری روز چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: این گروه های جهادی در سطح استان در اقشار مختلف کارمندی، کارگری، بسیجی، محله و...با حدود ۲۰ هزار عضو سازماندهی شده در عرصه های مختلف از جمله بهداشت و درمان، کشاورزی و آموزش به روستاییان، مباحث اقتصادی و...فعالیت دارند.
وی افزود: سال گذشته توسط جهادگران در سطح استان ۲۴۰۰ شغل ایجاد شده است.
مدیر گروه های جهادی بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی تصریح کرد: ۳۰۰ هزار بسته معیشتی سال گذشته در سطح استان اعم از دستگاه های دولتی، خیرین، سپاه و کمک های مردمی در بین نیازمندان توزیع شد.
قنبری ادامه داد: در مرکز مطالعات و هدایت حرکت های جهادی سازمان بسیج سازندگی ۴ ماموریت دنبال می‌شود.
وی بیان کرد: حدود دوسال است از راه اندازی سامانه اطلس جهادی در  قالب بسیج سازندگی می گذرد و در سطح کشور حدود ۵۰ هزار گروه جهادی در این سامانه ثبت و شناسایی شده اند، افراد ثبت نام شده باید گزارش عملکرد ارائه دهند و خود را طبق اساسنامه اثبات کنند.
مدیر گروه های جهادی بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی گفت: افتتاح حساب حقوقی جهادگران نیز در دستور کار قرار گرفته تا از این طریق بتوان اعتماد مردم و خیرین را جلب کرد و بتوان از مردم برای مردم خدمت رسانی کرد.
سیدمبین حجازی، دبیر مجمع جهادگران استان مرکزی نیز در این نشست گفت: در سند تحول نوسازی گروه‌های جهادی گفته شده دستیابی به اهداف عالی انقلاب اسلامی نیازمند تربیت انسان های مومن، بصیر و کارآمد است تا بتوانند جریان سازی اجتماعی کنند.
وی ادامه داد: گروه های جهادی ارتباط با سلیقه و جریان خاص سیاسی ندارند، گروه جهادی باید به سمتی حرکت کند که هیچ جریانی گروه را از خود نداند و انواع و اقسام علایق و سلایق سیاسی جامعه باید بتوانند با گروه جهادی ارتباط بگیرند.
دبیر مجمع جهادگران  استان مرکزی اضافه کرد: اگر بتوان گفتمان جهادی را عمومی کرد می توان به اهداف مدنظر دست یافت که البته رسانه ها در این مسیر نقش ویژه ای دارند و می توانند کمک خوبی داشته باشند.
وی ادامه داد: رسانه های استان می‌توانند نسبت به تشکیل گروه‌های جهادی پنج نفره اقدام کنند و با ثبت نام در سامانه " اطلس" مجوز لازم را دریافت کنند و شورایی تشکیل دهند و در ابن قالب گفتمان جهادی را عمومی کنند.
حجازی نبود سامانه جامع در استان برای کمک به نیازمندان را از مشکلات عمده دانست و گفت: برخی افراد از سازمان ها و نهادها و خیریه های مختلف کمک دریافت می کنند این در حالی است که اگر سامانه ای وجود داشته باشد این اهدای کمک ها ساماندهی خواهد شد و توزیع عادلانه تر می‌شود.
وی تاکید کرد: در حال حاضر ۶۱۸ صندوق قرض الحسنه برای ایجاد اشتغال خرد در سطح استان فعال است که سال گذشته از این محل ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به گروههای هدف برای ایجاد اشتغال خرد و خانگی پرداخت شده است.
دبیر مجمع جهادگران استان مرکزی در رابطه با اهمیت انتخابات پیش رو بیان کرد: بصیرت افزایی از جمله اهداف گروههای جهادی است که در این راستا این گروه ها، برای معرفی فرد اصلح و انقلابی و ترغیب عموم مردم برای مشارکت حداکثری در پای صندوق های رای از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.
محمد صفری، مسئول جهادی بسیج دانشجویان استان مرکزی نیز در این نشست گفت:  ۷۰ گروه جهادی دانشجویی در سطح استان فعال است که بر حسب ماموریت خود در اردوهای جهادی در مناطق مختلف، برنامه های تبیین و روشنگری در راستای افزایش مشارکت مردم در انتخابات ارائه می‌دهند.


کد مطلب: 149461

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/149461/فعالیت-۱۲۰۰-گروه-جهادی

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir