۰
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۵۱

تعطیلات عیدفطر ورود به شیراز ممنوع شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز پیشنهاد داد که با هدف ممانعت از شدت گرفتن شیوع کروناویروس و قطع زنجیره انتقال، در روزهای پایانی هفته که با ایام عید سعید فطر همزمان است، ورود به شیراز، ممنوع شود.
تعطیلات عیدفطر ورود به شیراز ممنوع شود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز پیشنهاد داد که با هدف ممانعت از شدت گرفتن شیوع کروناویروس و قطع زنجیره انتقال، در روزهای پایانی هفته که با ایام عید سعید فطر همزمان است، ورود به شیراز، ممنوع شود.

ایسنا نوشت: دکتر مهرزاد لطفی شنبه ۱۸ اردیبهشت در سیصد و هفدهمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کرونای علوم پزشکی شیراز، با گرامیداشت روزهای هلال احمر و بیماری های خاص و صعب العلاج، از همکاری و تعامل جمعیت هلال احمر فارس با مجموعه سلامت این استان به ویژه در زمینه اختصاص سالن برای واکسیناسیون کرونا، قدردانی و ابراز امیدواری کرد که با واکسیناسیون بیماران خاص، گامی موثر در راستای ارتقای سلامت این گروه از بیماران برداشته شود.

لطفی با اشاره به تلاش کارشناسان واحد فناوری اطلاعات و ستاد مدیریت کرونا دانشگاه، از پیگیری برای راه اندازی پرتال جامع واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز به عنوان نخستین دانشگاه کشور خبر داد و افزود: این پرتال در روزهای آینده، برای ثبت اطلاعات مرتبط با واکسیناسیون عمومی کووید۱۹ در استان فارس به مرحله بهره برداری رسیده و برای استفاده عمومی، اطلاع رسانی می شود.

رئیس دانشگاه ضمن ابراز نگرانی از ادامه دار شدن موج چهارم بیماری در سطح جامعه، تاکید کرد: در شرایطی قرار داریم که این پاندمی جان تک تک اعضای جامعه، به ویژه گروه های آسیب پذیری مانند سالمندان و بیماران زمینه ای را تهدید می کند و لازم است یکایک ما با جدی گرفتن پروتکل های بهداشتی، در قطع زنجیره های انتقال این ویروس و حفظ سلامت عمومی سهیم شویم.

لطفی خاطرنشان کرد: اگرچه طی روزهای پایانی هفته گذشته، شاهد کاهش نسبی آمار ورودی به بیمارستان ها در استان فارس بودیم، اما این شرایط شکننده است و شیراز همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد.

او با تاکید بر اهمیت واکسیناسیون عمومی، آن را به عنوان یکی از اولویت های مجموعه سلامت فارس دانست و گفت: در اجرای برنامه واکسیناسیون در شهرها و روستاهای استان باید به گونه ای عمل کرد که ضمن حفظ اصل صحت، دقت و سرعت، کار برای افراد جامعه ملموس باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین با اشاره به مصوبات ستاد ملی کرونا در زمینه اجرای محدودیت های تردد در روزهای پایانی هفته و تعطیلات عید فطر، افزود: پیشنهاد ممنوعیت کامل ورود به شیراز توسط این دانشگاه به ستاد استانی مدیریت بیماری کرونای فارس، ارائه شده است.
کد مطلب: 149673
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *